Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Metro częściej, szybciej, bez semaforów. Trwają nocne testy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
14-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Metro częściej, szybciej, bez semaforów. Trwają nocne testy
Od września, dzięki wyłączeniu semaforów i podniesieniu prędkości, pociągi na I linii metra będą mogły jeździć w mniejszych odstępach. System SOP-2W, w który są wyposażone składy, jest w pełni certyfikowany i umożliwia zejście docelowo do częstotliwości 2 min. Teraz – głównie nocą – trwają intensywne testy, w których mieliśmy okazję uczestniczyć.

W metrze od jesieni wielka zmiana. Semafory w tunelach na I linii zostaną na stałe wyłączone, a ruch pociągów będzie się odbywał w oparciu o system SOP-2W z sygnalizacją kabinową, który umożliwia prowadzenie składów w mniejszych odstępach. – Zmiany, które zostały wprowadzone, pozwalają na to, że pociągi będą poruszały się z większą prędkością – maksymalnie 80 km/h. Z punktu widzenia pasażera mamy zwiększenie liczby pociągów. W tej chwili na linii poruszają się 33 pociągi w godzinie szczytu. Przewidujemy, że od 1 września będzie to 36 składów – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Teraz w wybrane noce są prowadzone testy – z wyłączonymi semaforami i podniesioną prędkością. Co prawda nie ma pasażerów, ale składy normalnie zatrzymują się na stacjach, odjeżdżając płynnie co 2 minuty. To jednak docelowa częstotliwość, do której metro będzie schodzić stopniowo – na razie liczba składów w ruchu w godzinach szczytu zostanie zwiększona do 36. To powinno dać – według zapewnień władz miasta – częstotliwość 2 minuty 30 sekund, choć de facto przy tej liczbie składów czas następstwa może się zbliżyć do 2 minut 20 sekund. – Żeby jeździć z częstotliwością co 2 minuty trzeba wprowadzić do tunelu 42 pociągi. Infrastruktura jest na to przygotowana, a system sprawdzony – zapewnia Jerzy Lejk. W dodatku SOP-2W, w oparciu o który będzie prowadzony ruch, ma już bezterminowe dopuszczenie do użytkowania.

Odbyły się też pierwsze jazdy w ruchu pasażerskim – w dwie ostatnie weekendowe noce pociągi po godz. 0:30 odjeżdżały przy wyłączonych semaforach. Stopniowo zmiany mają być rozszerzane także na inne pory dni – tak, jak to miało miejsce na II linii metra.

Więcej, w tym film, na potalu Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Zintegrowany transport

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Paulina Piziorska 09 lipca 2025

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Pasażer

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Redakcja/inf. pras. 01 lipca 2025

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Zintegrowany transport

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Redakcja/inf. pras. 08 stycznia 2025

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Prawo i polityka

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Redakcja/inf. pras. 22 września 2024

Zobacz również:

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Zintegrowany transport

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Paulina Piziorska 09 lipca 2025

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Pasażer

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Redakcja/inf. pras. 01 lipca 2025

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Zintegrowany transport

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Redakcja/inf. pras. 08 stycznia 2025

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Prawo i polityka

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Redakcja/inf. pras. 22 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij