ZTM w Warszawie przymierza się do przebudowy torów odstawczych na stacji metra Młociny. Niedługo zarządca infrastruktury ogłosi nowy przetarg na projekt i budowę. Dzięki wykonanym pracom będzie można tam wykonywać całodobowo przeglądy i naprawy taboru, co jest niezwykle ważne w świetle planów zwiększenia liczby pociągów w ruchu.
ZTM poszukuje firmy, które opracuje projekty budowlany oraz wykonawczy i przebuduje tunel z torami odstawczymi na stacji metra A-23 Młociny, otwartej w 2008 r. Celem tej inwestycji jest utworzenie dwóch komór ucieczkowych dla pracowników w razie zagrożenia pożarem. To warunek konieczny dla wykorzystania torów odstawczych do całodobowej obsługi przeglądowo-naprawczej taboru.
Na Młocinach dostępne są cztery tory odstawcze o długości 720 m, z czego jeden przystosowany jest do wykonywania napraw i przeglądów taboru – z szerszym peronem technologicznym (2,00 m zamiast 1,45 m) oraz kanałem przeglądowym. Możliwość ta, zgodnie z projektem architektonicznym i opinią ppoż, może być wykorzystywana jedynie w sytuacjach awaryjnych. Czas pobytu pracowników w obszarze torów nie może przekraczać dwóch godzin. – Określone warunki wynikały z braku możliwości realizacji wyjścia ewakuacyjnego z obszaru torów odstawczych na poziom terenu z uwagi na brak zgody właściciela terenu – huty – na realizację wyjścia – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego. Jak wynika z dokumentacji nie pozwalają na to także warunki – zabudowa terenu drogami oraz innymi obiektami. Obecnie zatem jedyna droga ewakuacji prowadzi przez stację Młociny.
Jak zapewnia ZTM, tory odstawcze na stacji końcowej są wykorzystywane zgodnie z warunkami dopuszczenia do eksploatacji – służą głównie zawracaniu pociągów i ich odstawianiu w międzyszczycie oraz w przerwie nocnej. – Taki zakres wykorzystania torów odstawczych jest wystarczający przy obecnym stanie inwentarzowym pociągów – mówi Krajnow. Organizator komunikacji zapewnia, że przebudowa jest konieczna w świetle planów zwiększenia liczby pociągów w ruchu na I linii oraz uruchomienia II linii.
Całość na portalu Transport-publiczny.pl