Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Metro: Chcą przebudować tory odstawcze na Młocinach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
04-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Metro: Chcą przebudować tory odstawcze na Młocinach
ZTM w Warszawie przymierza się do przebudowy torów odstawczych na stacji metra Młociny. Niedługo zarządca infrastruktury ogłosi nowy przetarg na projekt i budowę. Dzięki wykonanym pracom będzie można tam wykonywać całodobowo przeglądy i naprawy taboru, co jest niezwykle ważne w świetle planów zwiększenia liczby pociągów w ruchu.

ZTM poszukuje firmy, które opracuje projekty budowlany oraz wykonawczy i przebuduje tunel z torami odstawczymi na stacji metra A-23 Młociny, otwartej w 2008 r. Celem tej inwestycji jest utworzenie dwóch komór ucieczkowych dla pracowników w razie zagrożenia pożarem. To warunek konieczny dla wykorzystania torów odstawczych do całodobowej obsługi przeglądowo-naprawczej taboru.

Na Młocinach dostępne są cztery tory odstawcze o długości 720 m, z czego jeden przystosowany jest do wykonywania napraw i przeglądów taboru – z szerszym peronem technologicznym (2,00 m zamiast 1,45 m) oraz kanałem przeglądowym. Możliwość ta, zgodnie z projektem architektonicznym i opinią ppoż, może być wykorzystywana jedynie w sytuacjach awaryjnych. Czas pobytu pracowników w obszarze torów nie może przekraczać dwóch godzin. – Określone warunki wynikały z braku możliwości realizacji wyjścia ewakuacyjnego z obszaru torów odstawczych na poziom terenu z uwagi na brak zgody właściciela terenu – huty – na realizację wyjścia – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego. Jak wynika z dokumentacji nie pozwalają na to także warunki – zabudowa terenu drogami oraz innymi obiektami. Obecnie zatem jedyna droga ewakuacji prowadzi przez stację Młociny.

Jak zapewnia ZTM, tory odstawcze na stacji końcowej są wykorzystywane zgodnie z warunkami dopuszczenia do eksploatacji – służą głównie zawracaniu pociągów i ich odstawianiu w międzyszczycie oraz w przerwie nocnej. – Taki zakres wykorzystania torów odstawczych jest wystarczający przy obecnym stanie inwentarzowym pociągów – mówi Krajnow. Organizator komunikacji zapewnia, że przebudowa jest konieczna w świetle planów zwiększenia liczby pociągów w ruchu na I linii oraz uruchomienia II linii.

Całość na portalu Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5