NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Maria Wasiak: Prywatyzacja PKP Energetyka sprawdzona bardzo dokładnie

| Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 28.08.2015 186

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-28 17:53:05 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Do wyborów nic z tego nie będzie.Skoro rząd PO-PSL ''potrafi'' zatrzymać prywatyzację LOT,będącą jedynym ratunkiem dla utrzymania tego podmiotu na rynku, trudno oczekiwać,że poradzi sobie z pozyskaniem inwestora dla PR.

Mikosz miał jaja i po politycznej decyzji wstrzymującej pozyskanie inwestora strategicznego dla LOT (skutkującej zrujnowaniem całej heroicznej roboty którą wykonał), wystawił hamulcowym z ministerstwa skarbu środkowy palec. Czy prezesa PR stać także na taki gest?
2015-08-28 18:21:24 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
"my od lat jesteśmy dość nietypowi. Przypominam, że Grupa PKP od 15 lat działa w sposób, który nie ma analogii w Europie."


I tu jest problem Pani Wasiak, tu jest problem. My to wiemy i nad tym ubolewamy, co się z koleją dzieje w Polsce.
2015-08-28 18:36:32 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Najwyższy czas Pani Wasiak zejść z tej nietypowej drogi, która od lat w sposób rzeczywiście niespotykany w Europie powoduje zanik kolei. Takim krokiem mogła być rezygnacja z kolejnej nietypowej rzeczy jak prywatyzacja Energetyki. Ale Pani otwarcie mówi, że dalej będzie podążać tą niespotykaną i nietypową drogą, chociaż wszyscy zdają sobie sprawę jak ta nietypowa i niespotykana droga rozwala kolej.
2015-08-28 19:29:42 Autor: loko
---.centertel.pl
Jak zawsze w naszym kraju sprzedać wszystko i szybko
2015-08-28 20:22:30 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
. Obiecano, że na drogi pójdzie 100 miliardów złotych, a na kolej połowa z tego. Widać, więc, że gdyby dorzucić projekt Y i podebrać kasę z dróg to sumy by się mogły wyrównać. Ale nasza kolej się prywatyzuje i chwali Pendolino.
2015-08-28 20:50:05 Autor: Wochu
---.dynamic.mm.pl
Niedawno tutaj przeczytałem, że PKP Energetyka przynosiła 100 mln PLN zysku rocznie. Ile będzie przynosić teraz, skoro ściągalność podatków z zagranicznych koncernów jest zerowa? Ale tutaj jest Polska, sprzedajemy firmy przynoszące zyski, a utrzymujemy nierentowne kopalnie :)
2015-08-28 21:27:38 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
" Prywatyzacja PKP Energetyka sprawdzona bardzo dokładnie"

super, wiec za kilka lat nie bedzie fundusz inwestycyjny miec interesu, aby dac o energetyke na kolei, tylko o zyski...

Takie kraje, jak Niemcy, Francja, Hiszpania, Wlochy, czy Portugalia trzymaja w swoich rekach firme energetyczna , a nie sprzedawac, aby zysk byl....

za kilka lat obudza sie w nocniku, bo co jak co, ale nie PLK i PKP Energetyke dac na sprzedaz..
2015-08-28 21:38:40 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Wochu:
"Niedawno tutaj przeczytałem, że PKP Energetyka przynosiła 100 mln PLN zysku rocznie. Ile będzie przynosić teraz, skoro ściągalność podatków z zagranicznych koncernów jest zerowa? Ale tutaj jest Polska, sprzedajemy firmy przynoszące zyski, a utrzymujemy nierentowne kopalnie :)"
Ściągalność jest zerowa? Brednie.
2015-08-28 21:39:01 Autor: peronówka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-28 21:52:26 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@wochu
B.dobrze, że zagraniczne korporacje umieją omijać podatki w Polszy, bo im mniej patologia III RP ma geldu tym lepiej.
Ja bym chciał, żeby w Polszy w ogóle znieśli CIT, PIT i obowiązkowe ubezpieczenie. Wtedy bym zarejestrował swoją nielegalną firmę.
2015-08-29 01:05:22 Autor: praczka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kontrakt pod presją minister Wasiak

Duże kwoty wydawane na wątpliwe ekspertyzy. Dotarliśmy do wewnętrznych dokumentów PKP, które rzucają cień na byłą szefową spółki, a dziś minister infrastruktury Marię Wasiak.

Maria Wasiak, jedna z najważniejszych postaci w rządzie znajduje się w coraz trudniejszej sytuacji. Po pierwsze, o czym już pisaliśmy, prokuratura okręgowa Warszawie prowadzi śledztwo w sprawie „wyrządzenia szkody w znacznych rozmiarach”, gdy prezesem PKP była obecna minister. Chodzi o zamawianie drogich ekspertyz z budżetu kolei. Po drugie, NIK kończy właśnie bardzo rozległą kontrolę dotyczącą zleceń, które akceptowała Maria Wasiak, będąc szefem PKP S.A. Z naszych informacji wynika, iż Wasiak nie tylko akceptowała, ale i naciskała jedną ze spółek-córek do wydawania pieniędzy na kosztowne ekspertyzy. Robiła tak, choć władze wspomnianej spółki protestowały przeciw tym decyzjom. Jak się dowiadujemy nieoficjalnie wyniki prac Najwyższej Izby Kontroli są niekorzystne dla ówczesnego kierownictwa PKP. Niewykluczone są kolejne zawiadomienia do prokuratury. My z kolei dotarliśmy do wewnętrznych pism i notatek pracowników PKP, które stawiają obecną minister w bardzo kłopotliwej sytuacji. O co dokładnie chodzi w tej sprawie?

Więcej:
http://kulisy24.com/nasze-sledztwa/kontrakt-pod-presja-minister-wasiak
2015-08-29 09:11:42 Autor: rompap1954
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kto sprawdził "madame"???"Wasiak"
2015-08-29 10:51:31 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie bede oceniał czy procedura związana z kontraktem była właściwa czy nie bo to wymaga dostępu do materiałów. Po to jest niezależna prokuratura by to zbadać. Moim zdaniem opracowanie było niezbędne. Do dzisiaj PLK czy inny mońopolista taki jak PKP SA prżed wejściem tzw. Bankomatów nie podcinał gałęzi na której siedział bo to było zwiazane z utrata pracy. Trudno rowniez jest ocenić czy propozycje dot. Np. Rozbiórki jakies linii nie były zasadne pomimo jej wcześniejszej modernizacji. Nalezy zadać sobie pytanie czy wszystkie inwestycje na pkp sa zasadne. Sam znam kilka przypadków nie właściwego przygotowania studiów wykonalności, ktore sa podstawa realizacji inwestycji. PLK bardzo cżesto stoi na stanowisku ze wszystko wie najlepiej a najważniejszym elementem inwestycji to torowisko. Inwestycje nie sa konsultowane z klientami tzn przewoźnikami. Nie sa przygotowywane wariantowe symulacje rozkładów jazdy dla każdego z wariantów bo oni wiedza najlepiej. Pózniej sa takie wpadki typu przewymiarowana inwestycja lub zbyt mały zakres inwestycji. Kazdy przypadek nalezy analizować oddzielnie. Przed przyjściem bankomatów PKP SA miała problemy ze spała zadłużenia a teraz jest odwrotnie. W tym zakresie sa efektywni. Oczywiscie przy takich transakcjach trzeba sie obłożyć analizami - głownie zewnętrznymi aby decyzje były właściwe. No niestety ale to kosztuje. Co to jest 1,8 mln zł przy wielomiliardowych inwestycjach czy wydatkach na utrzymanie infrastruktury.
2015-08-29 12:21:05 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Coraz głośniej i odważniej mówią:

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/strategia-grupy-pkp-kiedy-bedzie-mozliwa,158,0,1890206.html
2015-08-29 15:08:53 Autor: sldowiec
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam wrażenie, że PiS i Warsewicz takiej zdrady i przejścia do obozu platformy Pani tego nie wybaczy. Ciesz się ostatnimi dniami na stołku władzy. Zdrajco
2015-08-29 17:14:58 Autor: zx
---.tktelekom.pl
@praczka

No to teraz miss peronów ma zapewne już pełne gacie.
Miejmy nadzieję, ze po 25.X co poniektórzy zaczną bekać za swoje "decyzje".
2015-08-30 08:47:14 Autor: sintor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
musi tak gaworzyć bo tak każe Donaldo i gosciu w z PKP S.A.
2015-08-30 10:49:00 Autor: jeryd
---.static.ip.netia.com.pl
Po latach rządów PO mamy ruinę w kraju.
Nie oszukujmy się sądy tego nieograną.

Czasami zastanawia się czy w tym śmierdzącym kapitalizmie nie nadszedł czas na przewroty w prawdziwym słowa tego znaczeniu.
Czy tak obecny wszędzie agresywny kapitalizm nie doprowadzi niebawem do załamania systemu.
Czy za kilka lat będziemy świadkami wieszania ludzi typu Belka,Balcerowicz,Kulczyk(+),Blocher na szubienicach przez tłum.

W Anglii,Francji,Belgi przeprowadzono badania z których wynika ,że 99 % społeczeństwa zaczyna żądać zwrotu fortun od miliarderów na rzecz społeczeństwa. Obecny system pozwala bogatym bogacić się dalej lecz większa część społeczeństwa zaczyna odczuwać ucisk wręcz grabież.Obecny system zaczyna nosić znamiona bandyckiego.System zaczął chronić krętaczy zwanych biznesmenami stając się jednocześnie narzędziem lichwy i absolutnego wyzysku.
System wręcz osłabia narody, wzmacnia dyktat mamony.System z pracowników czyni niewolników i zarazem zakładników.


Zacznijcie się zastanawiać nad swymi finansowymi sukcesami, szytymi w kuluarach magistratów karierami itp.

Tłum czyniąc lincz jednocześnie się rozgrzesza (jest bez grzechu).
2015-08-30 11:15:43 Autor: Wasik
---.static.ip.netia.com.pl
Analizy które sprawdza prokuratura:

-wszelkie analizy związane ze sprzedażą majątku powyżej 50 mil. w latach 2008-2014.

Zawiadomienie popełnienia przestępstw na szkodę skarbu państwa RP złożył zarządca ( NN Investment Partnersl ) funduszu własności pracowniczych pracowników PKP .

Co ciekawe zawiadomienie do prokuratur wpłynęło po przez prokuraturę norweską.

Do słownie cena analiz była określana ryczałtowo.
Bez owijania od 10 do 20% wartości finalizowanej transakcji.
Większość kancelarii prawnych miasta Gdańsk,Kraków i Warszawa jest w tym umoczona.
2015-08-30 19:40:40 Autor: XZY
---.interpc.pl
Co zostało z PNI Warszawa?
2015-08-30 22:16:40 Autor: Pies
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Problem nie w podatkach.
PKP Energetyka to najlepszy bo stały odbiorca prądu dla polskich elektrowni!!!
Może za chwilę fundusz private eq.....sprzedac PKP energetyke komuś kto ma jej od groma.
A polskie elektrownie stracą rynek zbytu dla 7-12 TWh energii.itd itp
2015-08-31 13:27:39 Autor: Tw Bolek
---.adsl.inetia.pl
@ jeryd

Masz rację.
Jedno zastrzeżenie: w Polsce nie ma kapitalizmu - jest kapitalizm kompradorski.
Proponuję Ci zapoznać się z publicystyką Stanisława Michalkiewicza.
2015-08-31 19:53:05 Autor: E1234
---.41.174.1
Pani minister ile pani weźmie za ta transakcje?
2015-09-01 00:47:28 Autor: Gość
---.11.191.251
Bzdury wasze urojone!!!
PKP trzeba sprywatyzować, przecież ludzie ginęli w Polsce, żeby obalić
komunizm!!!
Mamy dobitne przykłady że własność urzędnicza, a inni nazywają ją "państwowa" się nie sprawdza. Ja jeszcze osobiście chciałbym prywatyzacji
spółek komunalnych, to byśmy mieli mniejsze rachunki za wodę, ścieki i śmieci!!!
2015-09-01 00:52:25 Autor: anty kolejoz
---.11.191.251
Spółki ze stajni PKP, trzeba posprzątać, a najlepiej zrobi to prywatyzacja.
PKP Cargo po prywatyzacji w 2013 r zapłaciła za odejście z pracy 5000 osobom które udają że pracują, przejęła spółkę w Czechach, pozwała PKP PLK za zawyżanie stawek za dostęp do infrastruktury i dalej myśli się restrukturyzować. Dlatego prywatyzacja sektora państwowego, to jest
najlepsze co trafiło się od przejęcia rządów przez PO.
2015-09-01 18:05:32 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Pozbywanie się udziału państwa z takiej spółki jak PKP ENERGETYKA jest formą zdrady , a za zdradę należy się sznur .
2015-09-03 11:19:48 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Małopolanin:
Proszę bardzo:
http://swiat.newsweek.pl/polskie-firmy-placa-podatki-zagraniczne-ich-unikaja-dlaczego-,artykuly,366048,1.html


@Stefan:
Patologia rządząca 3RP ma nadal dużo kasy, niezależnie od ściągniętych podatków. Skąd? Z pożyczek.
2015-09-07 01:10:41 Autor: gość
---.11.191.251
A to tylko dla tego że zawyżali ceny, teraz będą musieli obniżyć, bo zaraz np taka Energa będzie dostarczać prąd.
Co mamy dobrego państwowego?
Moim zdaniem wszystko szwankuje, do kolei tyle lat się dopłacało, do górnictwa, do wszystkiego co Państwowe to się dopłaca, a kto czerpał z tego korzyści? Wg mnie partyjniacy, część załogi, która udawała, że pracuje
i to całe to tzn "państwowe"
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5