Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Mamiński: KDP? Chciałbym, aby nasze koleje jeździły 200-220 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
29-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Mamiński: KDP? Chciałbym, aby nasze koleje jeździły 200-220 km/h
Fot. Sebastian Terfloth, CC-SA-3.0
Za sprawą Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa ożyła ostatnio dyskusja na temat projektu Kolei Dużych Prędkości w Polsce. Swój głos do debaty dołączył także Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA, w odpowiedzi na pytania Radiowej Jedynki o zasadność realizacji tego cywilizacyjnego projektu.

Program Pierwszy Polskiego Radia gościł w swoim studiu Krzysztofa Mamińskiego, prezesa PKP SA. W studiu przypomniano słowa ministra Andrzeja Adamczyka, że Polska stoi przed koniecznością odpowiedzi na pytanie czy Koleje Dużych Prędkości są w naszym kraju niezbędne i ekonomicznie uzasadnione. O potrzebę budowania w Polsce szybkiej kolei zapytano także prezesa PKP SA.

Prezes Mamiński przyznał na antenie, że dyskusja ta została wznowiona. Jak przyznał, już kilka lat temu toczyły się rozmowy na temat KDP oraz połączeniu typu Y. Z kolei w 2012 roku powstało studium wykonalności tego projektu za który odpowiadają Polskie Linie Kolejowe. – Następnie zawieszono to i odłożono na półkę – podkreślił Mamiński. – Minister Andrzej Adamczyk słusznie podjął decyzję o wznowieniu dyskusji. Zespoły ekspertów, fachowcy oraz naukowcy rozpoczęli więc dyskusję w oparciu o te dane, które już posiadamy, a pochodzą z tego dużego i kosztownego opracowania – podkreślił.

Nie mogło zabraknąć pytania o zasadność budowy KDP w Polsce. – Ja bym chciał, aby koleje polskie jeździły z prędkością do 200, a może do 220 km/h. Czy to duża prędkość? Duża. Czy formuła kolei wielkich prędkości? To trzeba przeanalizować czy nakłady finansowe na osiągnięcie prędkości ponad 250 km/h są na pewno zasadne – komentował Mamiński. Dodał, że konieczne jest podnoszenie prędkości, jednak zdaniem prezesa PKP SA satysfakcjonująca byłaby średnia prędkość handlowa na poziomie 200 km/h.

Obecnie polska sieć dostosowywana jest do 160 km/h. – Tylko na niektórych odcinkach możemy pojechać 200 km/h. Chciałbym aby tych odcinków było jednak więcej i do tego prowadzą mniej więcej prace modernizacyjne robione przez PLK – zauważył Mamiński. Kiedy można się więc spodziewać decyzji w sprawie strategicznego projektu KDP? – To jest kwestia kilku najbliższych lat, bo na pewno nie tygodni i miesięcy. Dobrze jednak, że dyskusja została rozpoczęta – podkreślił prezes.

O ostatniej konferencji Ministerstwa w sprawie projektu KDP oraz wynikach badań piszemy więcej w tym wątku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Malepszak: KDP w Polsce na ponad 300 km/h

Infrastruktura

Malepszak: KDP w Polsce na ponad 300 km/h

Łukasz Malinowski 19 czerwca 2025

KDP Łódź - Warszawa. CPK potrzebuje 150 działek, rusza wykup gruntów

Infrastruktura

Znów odsuwa się otwarcie ofert na tunel KDP w Łodzi

Infrastruktura

Znów odsuwa się otwarcie ofert na tunel KDP w Łodzi

Daniel Siwak 15 października 2024

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Malepszak: KDP w Polsce na ponad 300 km/h

Infrastruktura

Malepszak: KDP w Polsce na ponad 300 km/h

Łukasz Malinowski 19 czerwca 2025

KDP Łódź - Warszawa. CPK potrzebuje 150 działek, rusza wykup gruntów

Infrastruktura

Znów odsuwa się otwarcie ofert na tunel KDP w Łodzi

Infrastruktura

Znów odsuwa się otwarcie ofert na tunel KDP w Łodzi

Daniel Siwak 15 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij