Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Małopolskie: Za środki Funduszu Odbudowy chcemy kupić 56 EZT. W tym – piętrowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Małopolskie: Za środki Funduszu Odbudowy chcemy kupić 56 EZT. W tym – piętrowe
fot. PesaZdjęcie ilustracyjne
Blisko dwa miliardy złotych kosztowałaby realizacja zamierzeń taborowych województwa małopolskiego, związanych z Krajowym Planem Odbudowy. Samorząd, w porozumieniu z własnym przewoźnikiem, zamierza kupić 56 pojazdów. Na uwagę zasługuje szczególnie deklaracja chęci zakupu piętrowych EZT.

– Województwo uczestniczy w projekcie „Zakup taboru kolejowego na szczeblu regionalnym”, planowanym do realizacji w ramach Krajowego Planu Odbudowy – informuje p. o. kierownika Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Michał Drewnicki. Propozycja przedsięwzięcia do KPO polega na zakupie 56 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jest to liczba większa od stanu całej obecnej floty Kolei Małopolskich. Oszacowany wstępnie łączny koszt to 1 795,2 mln zł.

Pojazdy miałyby zostać dostarczone w czterech w wersjach. Nowością w województwie (a także na skalę Polski) byłyby czteroczłonowe EZT piętrowe, przystosowane do obsługi linii o największych potokach pasażerskich. W opublikowanym w listopadowym numerze miesięcznika RK prezes KMŁ Tomasz Warchoł wspominał, że tabor piętrowy mógłby zostać skierowany na trasy z Krakowa do Tarnowa, Miechowa i – być może – do Katowic, gdzie obsługiwałyby kursy przyspieszone. Warto przypomnieć, że podobne pojazdy zamierza kupić w ramach KPO także samorząd województwa mazowieckiego.

Pozostałe konfiguracje to pojazdy jednopoziomowe: trój-, cztero- i pięcioczłonowe. Dokładnej liczby egzemplarzy poszczególnych typów UMWM na razie nie ujawnił.

Trzeba jednak pamiętać, że sformułowanie planów zakupowych jest dopiero początkiem drogi. – Nie ma jeszcze decyzji dotyczącej przyznania ewentualnego finansowania na jakiekolwiek przedsięwzięcie w ramach KPO. Złożone projekty stanowią propozycje przedsięwzięć do realizacji, nie są więc wnioskami o dofinansowanie – zastrzega Drewnicki.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Infrastruktura

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Warszawska Kolej Dojazdowa 12 sierpnia 2025

PKP Intercity otrzymało ponad 1 mld zł z KPO na tabor

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Roman Czubiński 18 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Infrastruktura

WKD skorzysta z KPO na wymianę szyn

Warszawska Kolej Dojazdowa 12 sierpnia 2025

PKP Intercity otrzymało ponad 1 mld zł z KPO na tabor

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Tabor i technika

KPO: 6 EZT dla Małopolski. Jest szansa na 14

Roman Czubiński 18 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij