NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Małopolskie: Za środki Funduszu Odbudowy chcemy kupić 56 EZT. W tym – piętrowe

| Roman Czubiński 04.02.2021 301

Małopolskie: Za środki Funduszu Odbudowy chcemy kupić 56 EZT. W tym – piętrowe
Zdjęcie ilustracyjnefot. Pesa
Blisko dwa miliardy złotych kosztowałaby realizacja zamierzeń taborowych województwa małopolskiego, związanych z Krajowym Planem Odbudowy. Samorząd, w porozumieniu z własnym przewoźnikiem, zamierza kupić 56 pojazdów. Na uwagę zasługuje szczególnie deklaracja chęci zakupu piętrowych EZT.
– Województwo uczestniczy w projekcie „Zakup taboru kolejowego na szczeblu regionalnym”, planowanym do realizacji w ramach Krajowego Planu Odbudowy – informuje p. o. kierownika Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Michał Drewnicki. Propozycja przedsięwzięcia do KPO polega na zakupie 56 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jest to liczba większa od stanu całej obecnej floty Kolei Małopolskich. Oszacowany wstępnie łączny koszt to 1 795,2 mln zł.

Pojazdy miałyby zostać dostarczone w czterech w wersjach. Nowością w województwie (a także na skalę Polski) byłyby czteroczłonowe EZT piętrowe, przystosowane do obsługi linii o największych potokach pasażerskich. W opublikowanym w listopadowym numerze miesięcznika RK prezes KMŁ Tomasz Warchoł wspominał, że tabor piętrowy mógłby zostać skierowany na trasy z Krakowa do Tarnowa, Miechowa i – być może – do Katowic, gdzie obsługiwałyby kursy przyspieszone. Warto przypomnieć, że podobne pojazdy zamierza kupić w ramach KPO także samorząd województwa mazowieckiego.

Pozostałe konfiguracje to pojazdy jednopoziomowe: trój-, cztero- i pięcioczłonowe. Dokładnej liczby egzemplarzy poszczególnych typów UMWM na razie nie ujawnił.

Trzeba jednak pamiętać, że sformułowanie planów zakupowych jest dopiero początkiem drogi. – Nie ma jeszcze decyzji dotyczącej przyznania ewentualnego finansowania na jakiekolwiek przedsięwzięcie w ramach KPO. Złożone projekty stanowią propozycje przedsięwzięć do realizacji, nie są więc wnioskami o dofinansowanie – zastrzega Drewnicki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (563)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (563)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5