Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Małopolskie: Dobrze, że PLK wycofuje się z kontrowersyjnych planów zamykania linii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Małopolskie: Dobrze, że PLK wycofuje się z kontrowersyjnych planów zamykania linii
- Cieszy nas fakt, że PKP PLK wycofują się z kontrowersyjnych planów wyłączenia z eksploatacji linii kolejowych w Małopolsce - komentują przedstawiciele urzędu marszałkowskiego. Po zmianie decyzji PKP PLK uratowane przed zamknięciem zostały odcinki linii do Trzebinii, Szczucina i Wadowic.

 PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły w połowie lutego listę linii kolejowych, które mają być wyłączone z eksploatacji w grudniu 2013 r. Znalazło się na niej 90 odcinków o łącznej długości 2 tys. km. Na terenie województwa małopolskiego PKP PLK planowała definitywnie wyłączyć z eksploatacji odcinki: Trzebinia - Bolęcin, Rabka Zdrój - Nowy Sącz i Tarnów - Szczucin. Wstępnie zarządca infrastruktury chce też wyłączyć z użytkowania odcinki: Sucha Beskidzka - Żywiec, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice oraz Wadowice - Bielsko-Biała. – Plany PKP PLK w zakresie wyłączenia z eksploatacji linii kolejowych są zaskoczeniem dla Województwa Małopolskiego – poinformował wówczas „Rynek Kolejowy” Urząd Marszałkowski województwa.

W kwietniu PKP PLK zmieniła swoją decyzję. Dzięki temu zamknięcia unikną odcinki Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice, Trzebinia - Bolęcin i Tarnów Szczucin. Na liście linii do ”wycięcia” pozostają: Sucha Beskidzka - Żywiec, Bielsko Biała - Skoczów i Rabka Zdrój - Nowy Sącz.

- Cieszy nas fakt, że PKP PLK wycofują się z kontrowersyjnych planów wyłączenia z eksploatacji linii kolejowych w Małopolsce, w tym dotyczących linii kolejowej  nr 117 Kalwaria Zebrzydowska-Lanckorona – Wadowice – Bielsko Biała, na której odbywają się kolejowe przewozy pasażerskie finansowane przez Województwo Małopolskie oraz Województwo Śląskie - komentuje dla "Rynku Kolejowego" małopolski Urząd Marszałkowski.

Samorząd Województwa przeciwny jest zawieszaniu linii kolejowych, zarówno tych czynnych jak i z ruchem zawieszonym.  - Zarządca nie przedstawił rozmiaru kosztów linii, na których nie prowadzi się ruchu kolejowego lub ruch ten jest okazjonalny dlatego też powstaje wątpliwość, czy powstałe oszczędności, na które powołuje się PKP PLK SA będą warte podjętego ryzyka wystąpienia przyspieszonej degradacji technicznej obiektów - uważają w urzędzie marszałkowskim.

- Od kilku lat są dostępne środki na infrastrukturę kolejową pochodzące z funduszy pomocowych Unii Europejskiej i niezrozumiałe są trudności w wykorzystywaniu środków pomocowych przez PKP PLK w kontekście zapaści na liniach regionalnych. Osiągnięte dzięki nim efekty mogłyby przyciągnąć przewoźników i pasażerów, którzy oczekują poprawy standardu linii kolejowych - czytamy w podsumowaniu odpowiedzi Urzędu Marszałkowskiego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Daniel Siwak 27 listopada 2024

Poznań. Przejazd na Starołęckiej do przebudowy dzięki kolejarzom?

Infrastruktura

PKP PLK usuwa skutki wykolejenia w Kuźni Raciborskiej [zdjęcia]

Infrastruktura

PLK SA zwiększą bezpieczeństwo na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nowe stacje na liniach do elektrowni atomowej [grafiki]

Infrastruktura

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Daniel Siwak 27 listopada 2024

Poznań. Przejazd na Starołęckiej do przebudowy dzięki kolejarzom?

Infrastruktura

PKP PLK usuwa skutki wykolejenia w Kuźni Raciborskiej [zdjęcia]

Infrastruktura

PLK SA zwiększą bezpieczeństwo na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nowe stacje na liniach do elektrowni atomowej [grafiki]

Infrastruktura

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5