Projekt pod nazwą "Budowa Zintegrowanego Systemu Transportu w aglomeracji krakowskiej" daje kolejne efekty. Po wyremontowanych peronach na stacji Kraków Główny, przyszedł czas na oddanie do eksploatacji linii do Wieliczki. Efekt prac to nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróży, ale również uzyskanie bardzo znaczącej poprawy estetyki infrastruktury.
Modernizowana od lata 2011 roku linia kolejowa do Wieliczki została oddana do eksploatacji 1 czerwca. W ramach kompleksowej modernizacji wykonano szereg prac umożliwiających poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróży oraz skrócono czas podróży do Wieliczki.
W ramach inwestycji „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej POIiŚ 7.3-7” została wykonana kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej i rozjazdów (skrócenie linii o ok. 250 m), obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowych, przebudowa i budowa peronów, przebudowa sieci trakcyjnej, zabudowa nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, likwidacja zbędnej infrastruktury; budowa systemu monitoringu, organizacja węzłów przesiadkowych, stacje i przystanki linii 109 oraz p.o. Kraków Łagiewniki. Wybudowano m.in.: stację "Wieliczka Bogucice" oraz dwa wiadukty - przy ulicach Narutowicza oraz Winnickiej.
Dzięki inwestycji, której zakończenie planowane jest na koniec roku, znacząco poprawi się komfort oraz bezpieczeństwo podróży. Pociągi będą kursowały z prędkością około 70km/h. Czas podróży skróci się z 27 - 33 minut do około 22 minut, natomiast po zakończeniu renowacji dworca w Płaszowie będzie jeszcze krótszy i spadnie do 20min. - Na dzień dzisiejszy zostały wykonane prace związane z torowiskiem i peronami. W związku z tym od 1 czerwca uruchomiliśmy z powrotem kursowanie pociągów – powiedział Rafał Zahuta, dyrektor Projektu PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji.
Prace inwestycyjne prowadzone były przy współpracy z gminą Wieliczka oraz Krakowem a ich łączny koszt sięgnął około 180 mln zł (130 mln zł pochodzi z funduszy unijnych).