Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Reuters/Railway Gazette/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP
Wiz. stacji Bangi-Putrajaya, graf MyHSR Corp
Linia KDP Kuala Lumpur - Singapur ostatecznie nie powstanie. Rezygnację z tego gigantycznego przedsięwzięcia infrastrukturalnego zapowiedział premier Malezji Mahathir Mohamad.

Za jedno z pierwszych zadań dla kraju nowy premier Malezji postawił sobie zrewidowanie planów wcześniejszego rządu i stworzenie nowej listy priorytetów inwestycyjnych. Mahathirowi Mohamadowi chodzi przede wszystkim o zmniejszenie zadłużenia kraju. Jego zdaniem budowa połączenia kolejowego w relacji Kuala Lumpur - Singapur, nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Premier Malezji podkreśla, że w zupełności wystarczy korytarz powietrzny, który ma ogromną przepustowość. Zdaniem Mohamada, linia KDP jest niepotrzebna, a przede wszystkim zbyt droga.

Premier Malezji zapowiada także, że za wszelką cenę będzie walczył o uniknięcie finansowych kar, o które mogłaby wystąpić druga strona na wypadek rezygnacji z przedsięwzięcia. Planowana linia w 85 procentach miała przebiegać przez terytorium Malezji. Utworzona przez malezyjskie Ministerstwo Finansów spółka MyHSR Corp zdążyła już zlecić projektantom opracowanie koncepcji stacji i dworców linii KDP. Projekty miały być inspirowane bogatym dziedzictwem kraju oraz jego różnorodnością. Projektanci postawili na przestrzeń, innowacyjność oraz na nowoczesność. Koncepcja miała objąć łącznie projekt i budowę siedmiu stacji.

Pierwsze koncepcje dotyczące budowy linii Kuala Lumpur - Singapur zrodziły się na początku lat 90. ubiegłego stulecia. Trasa o długości 350 km miała pozwolić na pokonanie tego dystansu w ok. 90 minut. Pociągi miały rozpędzać się do prędkości co najmniej 270 km/h. Władze Singapuru powołały spółkę (odpowiednika malezyjskiej MyHSR Corp), której zadaniem było koordynowanie inwestycji na terytorium tego kraju. Linia Kuala Lumpur - Singapur miała zostać oddana do eksploatacji najwcześniej w 2026 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Tabor i technika

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Pesa 25 września 2024

CPK: Linia "Y" powstanie do 2035 r. Takie będą polskie koleje dużych prędkości

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kto opracuje zmiany w projekcie KDP w Łodzi? 7 ofert w przetargu CPK

Infrastruktura

Zobacz również:

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Tabor i technika

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Pesa 25 września 2024

CPK: Linia "Y" powstanie do 2035 r. Takie będą polskie koleje dużych prędkości

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij