NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Małe zainteresowanie przebudową Warszawy Głównej

| Martyn Janduła 14.07.2017 77

Małe zainteresowanie przebudową Warszawy Głównej
Warszawa Głównafot. Martyn Janduła
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły właśnie koperty w przetargu na opracowanie projektu i wykonanie prac przebudowy Warszawy głównej, która stać się ma w przyszłości węzłem komunikacyjnym. Zainteresowanie przetargiem okazało się bardzo małe.
Przetarg na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa PKP PLK ogłosiły 4 maja. Koszt opracowania i wykonania prac przywrócenia obiektu do obsługi podróżnych oszacowano na 84,87 mln zł brutto. Inwestycja ma być gotowa za dwa i pół roku. W zakresie zadania przewidziano budowę dwóch dwukrawędziowych peronów i pięciu torów. Pomiędzy peronami nr 1 i 2 znajdzie się tor manewrowy – nr 5 – dla lokomotyw objeżdżających składy wagonowe. Więcej o założeniach inwestycji piszemy w oddzielnym artykule.

Zainteresowanie przetargiem w formule „projektuj i buduj” okazało się bardzo małe. Swój udział zgłosiły tylko dwie firmy, mocno przy tym przekraczając budżet założony przez Polskie Linie Kolejowe. Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę 118,6 mln zł brutto. Wykonawca zaoferował przy tym termin realizacji równy 24 miesiącom, zaś sama budowa zajęłaby 20 miesięcy.

Prace projektowe i budowlane nieco drożej wyceniła Trakcja PRKiL, bo na 122,8 mln zł. Wykonawca zaproponował także dłuższy termin realizacji inwestycji, bo 26 miesięcy, z czego 22 miesiące to prace budowlane. PLK zaznaczyła w postępowaniu maksymalnie 29 miesięcy na wykonanie wszystkich prac. Warto przypomnieć, że premiowane są nie tylko najtańsze oferty – 60%, ale także skrócenie terminu realizacji – 20% oraz doświadczenie koordynatora projektu – 20%.


Mat. PKP PLK

W zakresie inwestycji znalazła się także budowa kładki dla pieszych łącząca od strony zachodniej perony stacji Warszawa Główna z ul. Kolejową oraz Al. Jerozolimskimi. Piesi będą mieli przestrzeń o szerokości 3 m. Znajdzie się na niej również ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m. Konstrukcja zyska zadaszenie i będzie przystosowana dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

W założeniach znalazł się zapis, że układ dróg dojścia do peronów ma być jak najlepiej dopasowany do istniejących i planowanych przystanków innych środków transportu miejskiego w okolicy Warszawy Głównej. W tym rejonie planuje się powstanie zwartego węzła komunikacyjnego, dającego możliwość sprawnego i szybkiego przemieszczania się podróżnych w jego obszarze. Wejścia na perony mają powstać od strony wschodniej od ul. Towarowej, natomiast ze strony zachodniej powstanie zejście z kładki, która ma biec od ul. Kolejowej do Alei Jerozolimskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5