Również nazwy stacji mogą być nośnikiem reklamowym. Metro Madryckie podpisało właśnie umowę z operatorem sieci komórkowej Vodafone. Jedna z linii na okres trzech lat zostanie przemianowana na „Linia 2 Vodafone”. Taki przedrostek uzyska też centralna stacja Sol.
Metro Madryckie ogłosiło swoje plany 23 kwietnia. Umowa o wartości 3 mln euro została podpisana na okres trzech lat. Schematy i znaki na wszystkich 272 stacjach i w 2311 wagonach zostaną wymienione – logo sieci Vodafone pojawi się obok nazwy stacji Sol (od czerwca) i oznaczeń linii nr 2 (od września). Zostaną też nagrane nowe zapowiedzi. Z linii tej korzysta codziennie ponad 122 tys. pasażerów, a z samej stacji Sol – 65 tysięcy podróżnych.
Takie działania wpisują się w program racjonalizacji kosztów funkcjonowania. W zeszłym roku podniesiono ceny biletów o 11%, a budżet na ten rok został ograniczony o 20 mln euro do kwoty 955 mln euro, co – jak podaje International Railway Journal – skutkowało zamknięciem wielu wejść na stacje, ograniczeniami w utrzymaniu schodów i wind, a także obniżeniem częstotliwości kursowania po godz. 23:00 o połowę. Celem jest zwiększenie udziału wpływów ze sprzedaży biletów w finansowaniu metra z 40% do 50%.
Umowa z Vodafone oznacza wzrost wpływów z tytułu reklam o 10%. – Prawa do nazw to ogromne źródło możliwych wpływów dla metra. Mamy jeszcze 11 linii i wiele więcej stacji, które możemy zaoferować – powiedział Ignacio González, prezydent wspólnoty autonomicznej Madrytu. Nie wykluczył przy tym dalszych podwyżek cen biletów.
Tekst pochodzi z blogu "Lubię metro" - www.lubiemetro.pl