NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Maciej Libiszewski w zarządzie czeskiego przedsiębiorstwa z grupy Orlen

| Jakub Madrjas 13.03.2018 4,5k

Maciej Libiszewski w zarządzie czeskiego przedsiębiorstwa z grupy Orlen
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od 14 marca pracę w Unipetrol rozpoczynają Maciej Libiszewski, były prezes PKP Cargo oraz Katarzyna Woś. W czeskiej spółce należącej do PKN Orlen zmienił się też prezes zarządu. 
Decyzje w sprawie obszernych zmian kadrowych Rada Nadzorcza Unipetrol podjęła na posiedzeniu 9 marca. Odwołano ze składu zarządu Andrzeja Modrzejewskiego i Roberta Małka. Tego samego dnia zarządu Unipetrolu powierzył obowiązki prezesa Krzysztofowi Zdziarskiemu, dotychczasowemu wiceprezesowi, a na stanowisko wiceprezesa powołał Tomasza Wiatraka, dotychczasowego członka zarządu. Jednocześnie, decyzją Rady Nadzorczej, do zarządu Unipetrol, z mocą obowiązywania od 14 marca, powołani zostali Katarzyna Woś oraz Maciej Libiszewski. 

Od 14 marca Unipetrol będzie pracował w składzie: Krzysztof Zdziarski – Prezes Zarządu, Mirosław Kastelik – Wiceprezes Zarządu, Tomasz Wiatrak – Wiceprezes Zarządu, Tomáš Herink – Członek Zarządu, Maciej Andrzej Libiszewski – Członek Zarządu, Katarzyna Woś – Członek Zarządu. 

W skład holdingu Unipetrol wchodzi m.in. przewoźnik kolejowy Unipetrol Doprava, który w ubiegłym roku zainwestował w nowe lokomotywy.

Maciej Libiszewski w latach 2015–2017 pełnił funkcję prezesa AWT z siedzibą w Amsterdamie, wiceprezesa POL-RAIL z siedzibą w Rzymie oraz prezesa PKP Cargo. Orlen informuje, że od 2005 r. zasiadał na menadżerskich i zarządczych stanowiskach w spółkach, jak m.in. Szpitale Tczewskie, Cargosped Terminal Braniewo, Srebrna, Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” czy PKP Cargo. Libiszewski w latach 2009-2011 zasiadał jako ekspert w Gabinecie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, gdzie odpowiadał za sprawy gospodarcze, związane z transportem kolejowym, a także górnictwem węgla i energetyką. Jak podawał Newsweek, Maciej Libiszewski był też prezesem spółki Srebrna – ostatnio znów głośnej z powodu sprawy sprzedaży drogiej działki w Warszawie oraz kandydatem do Sejmu oraz Europarlamentu z list Prawa i Sprawiedliwości. 

Z PKP Cargo Maciej Libiszewski rozstał się w gorącej atmosferze w październiku 2017 roku. Przed rezygnacją rozesłał do parlamentarzystów list, w którym prosił o pomoc i informował, że problemy spółki z przewozem węgla i kruszyw problemy PKP Cargo wywołane są wywoływane celowo przez „układ koleżeńsko–kolejarski”, żeby go odwołać.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5