Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łużniak: Utrzymanie linii kolejowych w Dolnośląskim jest zadowalające

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łużniak: Utrzymanie linii kolejowych w Dolnośląskim jest zadowalające
Według Jerzego Łużniaka, wicemarszałka województwa dolnośląskiego współpraca samorządu z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi w 2012 r. układała się dobrze. Niemniej jednak na terenie województwa wciąż znajdują się linie, które wymaga pilnego remontu lub renowacji.

– W ocenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego utrzymanie linii kolejowych przez PKP PLK w 2012r. na terenie województwa dolnośląskiego jest zadowalające. Przykładem bardzo dobrego utrzymania może tu być ciąg linii E-30 granica państwa – Zgorzelec – Legnica – Wrocław -Opole, a także linia 274 Wrocław – Jelenia Góra (na której trwają jeszcze prace remontowe) – ocenia Jerzy Łużniak.

Nie oznacza to jednak, że wszystkie linie kolejowe w województwie są dobrze utrzymywane. – Równolegle do negatywnych przykładów niskiego stanu utrzymania linii kolejowej można zaliczyć: linię Wałbrzych-Kłodzko, Jelenia Góra – Zgorzelec, Legnica – Rudna Gwizdanów – mówi wicemarszałek. Niemniej jednak współprace urzędu marszałkowskiego z PKP PLK określa on jako dobrą, czego przykładem może być np. remont linii 274 Wrocław-Jelenia Góra, czy tworzenie kolei aglomeracyjnej we Wrocławiu, Jeleniej Górze i Wałbrzychu.

Jednocześnie proponuje on zwiększenie intensywności robót utrzymaniowych prowadzonych przez PKP PLK na liniach kolejowych (poprawiających prędkość, bezpieczeństwo), na których prowadzony jest kolejowy ruch pasażerski.  Zdaniem samorządu województwa dolnośląskiego pilnego remontu lub modernizacji wymagają cztery linie kolejowe:  linia kolejowa nr 326 Wrocław Psie Pole – Trzebnica, linia kolejowa nr 274 na odcinku Jelenia Góra-Zgorzelec, linia kolejowa nr 296 Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki oraz modernizacja wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 137 na odcinku Jaworzyna Śląska – Świdnica.

Według informacji przekazanych samorządowi przez PKP Polskie Linie Kolejowe w 2013 r. zostaną zakończone następujące zadania: remont linii kolejowej nr 279 na odcinku Lubań  - Węgliniec (planowane zakończenie robót-czerwiec 2013r.), modernizacja linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki  Zdrój – Kudowa Zdrój (w ramach RPO WD, planowane zakończenie robót-koniec 2013 r.) oraz modernizacja linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (w ramach  RPO WD, planowane zakończenie robót-koniec 2013 r.).

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5