NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Lubuskie: Ponad połowa składów wyłączona z eksploatacji

| Jakub Madrjas 11.06.2018 9,3k

Lubuskie: Ponad połowa składów wyłączona z eksploatacji
Fot. Mariusz Hassa
Nasi Czytelnicy informują o dużym przepełnieniu pociągów w województwie lubuskim. Jak się okazuje, z dziewiętnastu posiadanych przez województwo pociągów z różnych przyczyn nie może kursować aż jedenaście.
Pasażerowie narzekają m. in. na tłok w jednostkach zastępczych SA105  na linii Zielona Góra - Gorzów. Piotr Tykwiński wicedyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL przyznaje w odpowiedziach dla "Rynku Kolejowego", że występują problemy taborowe. Województwo Lubuskie udostępnia Oddziałowi Lubuskiemu spółki Przewozy Regionalne łącznie 19 pojazdów. Tymczasem na dzień 7 czerwca wyłączonych z eksploatacji było aż jest 11 składów: 7 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA139, SA134 i SA133, 2 spalinowe autobusy szynowe serii SA105 oraz 2 elektryczne zespoły trakcyjne serii ED78.

- Przyczynami wyłączeń są: naprawy bieżące, naprawa powypadkowa, przegląd okresowy P4, oczekiwania na wykonanie przeglądów okresowych P2 i P3 oraz związane z nimi wymiany kół monoblokowych - wyjaśnia Tykwiński. Jak dodaje, w trzech ogłoszonych dotychczas postępowaniach pn. "Wymiana kół monoblokowych" nie udało się wyłonić wykonawcy z powodu przekroczenia kwoty jaką Przewozy Regionalne planowały na sfinansowanie tego zadania lub niezłożenia żadnej oferty na niektóre zadania objęte tym postępowaniem. Przedstawiciel UMWL zaznacza jednak, że na terenie województwa do realizacji umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich przewoźnik wykorzystuje również własne składy. Są to min. elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 czy pojazdy spalinowe serii SA139 i SA137.

Wydaje się, że wyłączenie aż jedenastu jednostek z ruchu powinni w zasadzie uniemożliwić realizację rozkładu jazdy. Na razie jednak nie trzeba wprowadzać komunikacji zastępczej autobusowej poza jednostkowymi przypadkami, głównie na linii Żagań - Forst(Lausitz), charakteryzującej się zdaniem urzędu najmniejszymi potokami pasażerskimi. Niemniej z powodu problemów z dostępnością większe składy są zastępowane przez mniej pojemne, co powoduje tłok w pociągach. - Liczba wyłączeń pojazdów rzeczywiście implikuje pewne utrudnienia dla podróżnych. Na liniach o mniejszej liczbie podróżnych większe składy dwuczłonowe zastępowane są przez autobusy szynowe SA105 - informuje Tykwiński ale zaznacza, że na linii Zielona Góra - Gorzów Wlkp. takie sytuacje występują sporadycznie.

O problemy techniczne zapytaliśmy też przewoźnika. - Dokładamy wszelkich starań, aby rozkład jazdy realizowany był bez zakłóceń, oraz aby pasażerowie podróżowali w komfortowych warunkach - zapewnia Dominik Lebda, rzecznik Przewozów Regionalnych.- W związku z wystąpieniem w krótkim okresie czasu kilku sytuacji losowych, które spowodowały awarię pojazdów, a w konsekwencji ich wyłączenie z ruchu ze względów bezpieczeństwa, część pojazdów w Oddziale Lubuskim oczekuje na naprawy. Traktujemy je priorytetowo, niemniej czas napraw uzależniony jest m.in. od dostępności wykonawców - przyznaje rzecznik.

Już przed dwoma miesiącami nasi Czytelnicy narzekali również na zatłoczenie składów na odcinku Gorzów - Krzyż. Ze względu na braki pojemnego taboru, w Krzyżu pasażerowie byli przesadzani do większej od szynobusu jednostki elektrycznej. Obecnie z powodu kolejnego etapu przebudowy gorzowskiej estakady pociągi do Krzyża odjeżdżają z Santoka, dokąd pasażerów dowozi komunikacja zastępcza.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5