Partnerzy serwisu:
Biznes

Lubelskie: Samorząd Zamościa kupił dworzec kolejowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
09-08-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lubelskie: Samorząd Zamościa kupił dworzec kolejowy
Okazały budynek stacyjny w Zamościu wraz z otoczeniem zmienił właściciela. Obiekt kupiły władze miasta. Jak wynika z zapowiedzi przedstawiciela samorządu, przynajmniej na razie budynek będzie pełnił dotychczasowe funkcje.

Położony w pobliżu centrum Zamościa dworzec bez wątpienia stanowi wizytówkę kolejową miasta. Blisko 100-letni obiekt został wybudowany w okresie I wojny światowej, kiedy powstała droga żelazna, łącząca Zawadę m.in. z Zamościem i Hrubieszowem. Obecnie obiekt pełni ograniczone funkcje związane z obsługą podróżnych (kasa biletowa została zlikwidowana), jednak w obszernym budynku znajdują się pomieszczenia wykorzystywane przez różne kolejowe spółki. Mimo to od kilku lat PKP dążyło do sprzedania tego obiektu na rzecz gminy miejskiej. Początkowo niechętne przejęciu nieruchomości władze, ostatecznie przystały na propozycję jej zarządcy.

Dworzec kolejowy już nie PKP

Niedawno sprawa znalazła swój finał. Jak ustaliło „Radio Lublin” samorząd miasta za dworzec wraz z otoczeniem zapłacił ponad 160 tys. zł. Informację o zakupie dworca kolejowego PKP wraz z przylegającym do niego terenem potwierdza „Rynkowi Kolejowemu” Marek Gajewski, rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Zamościa. W wyniku transakcji samorząd zyskał nieruchomość zabudowaną budynkiem dworca o powierzchni 0,3395 ha oraz plac przed dworcem i drogę dojazdową. Przejęte działki mają łączną powierzchnię niepełna 1,5 ha.

Nowy właściciel dotychczasowe przeznaczenie

Jak podaje Aleksandra Dąbek, Starszy Specjalista w Biurze Prasowym Polskie Koleje Państwowe, w budynku nadal będą zachowane funkcje związane z obsługą podróżnych oraz ruchu kolejowego.
– W ramach podpisanej umowy, gmina zobowiązała się do zachowania dotychczasowych funkcji dworca – wyjaśnia Aleksandra Dąbek.

Informację tę potwierdza Marek Gajewski.
– Poza funkcjami dworcowymi przewidzianymi przez PKP (poczekalnia, kasy), miasto zamierza udostępnić pomieszczenia spółkom córkom PKP, a więc PKP Telekom, PKP Utrzymanie oraz Przewozom Regionalnym – podaje rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Zamościa.
Jak dodaje Marek Gajewski, część pomieszczeń znajdujących się w bocznych skrzydłach miasto zamierza przygotować dla organizacji społecznych. Natomiast teren przed dworcem będzie zaadaptowany na cele parkingowe, m.in. dla odwiedzających znajdujący się naprzeciwko dworca Ogród Zoologiczny.

W dalszej perspektywie czasowej miasto nie wyklucza, że budynek przejdzie duży remont. Natomiast dotychczas nie padły deklaracje o urządzeniu w tym miejscu międzygałęziowego węzła przesiadkowego – w krajowym oraz wojewódzkim planach transportowych wskazano, że w Zamościu powinien powstać obiekt integrujący różne środki komunikacji publicznej, co zresztą powtarza również plan transportowy dla Zamościa.

PKP zbyło także inny zabytkowy dworzec

Jak informuje Starszy Specjalista w Biurze Prasowym PKP, zarządca nieruchomości kolejowych w 2015 r. na terenie województwa zbył jeszcze jeden dworzec. To drewniany budynek stacji Sobibór, położony przy linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa.
– Nowym właścicielem obiektu został Powiat Włodawski – kończy Aleksandra Dąbek.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Prawo i polityka

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 20 września 2022

Grupa PKP holdingiem. Bez PLK

Prawo i polityka

Grupa PKP holdingiem. Bez PLK

inf. pras 06 września 2022

II RP: Co nieco o chyżości pociągów

Infrastruktura

II RP: Co nieco o chyżości pociągów

Włodzimierz Winek 11 listopada 2021

Kolej po dekarbonizacji

Innowacje

Kolej po dekarbonizacji

Tadeusz Syryjczyk 21 sierpnia 2021

Zobacz również:

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Prawo i polityka

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 20 września 2022

Grupa PKP holdingiem. Bez PLK

Prawo i polityka

Grupa PKP holdingiem. Bez PLK

inf. pras 06 września 2022

II RP: Co nieco o chyżości pociągów

Infrastruktura

II RP: Co nieco o chyżości pociągów

Włodzimierz Winek 11 listopada 2021

Kolej po dekarbonizacji

Innowacje

Kolej po dekarbonizacji

Tadeusz Syryjczyk 21 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5