NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Rowery a połączenia sezonowe

| jar, Rynek Kolejowy 30.06.2018 19

Lubelskie: Rowery a połączenia sezonowe
fot. jar
Polregio realizuje połączenia sezonowe w ciekawe turystycznie części regionu lubelskiego. Roztocze i Polesie są szczególnie atrakcyjne dla rowerzystów. W taborze skierowanym do obsługi tras są wprawdzie miejsca na rowery, jednak ich liczba uniemożliwia przewóz większych grup.
Pociągiem na Roztocze i Pojezierze

Podobnie jak w latach ubiegłych Lubelski Oddział Przewozów Regionalnych uruchomi połączenia sezonowe. Pociągi pojadą z Lublina lub Chełma na Roztoczę do m.in. Zwierzyńca, Józefowa, Suśca i Bełżca oraz we wschodnie rejony Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego i w okolice doliny Bugu do Woli Uhruskiej, Sobiboru i Włodawy. Uzupełnieniem oferty połączeń sezonowych w województwie lubelskim jest trasa Rzeszów – Zamość – Rzeszów. W przypadku ostatniego z połączeń weekendowe kursowanie pary pociągów na tej trasie jest dogodne dla mieszkańców Podkarpacia. Skład ze stacji początkowej wyjeżdża o poranku, aby powrócić do stolicy Podkarpackiego w godzinach wieczornych. Więcej o połączeniach sezonowych w województwie lubelskim można przeczytać tutaj.

Inwestycje infrastrukturalne uderzają także w rowerzystów

Pod pewnym względem bieżący rok jest wyjątkowy. Z powodu inwestycji realizowanych przez PKP PLK na trasach z Lublina do Dęblina i do Kraśnika również na miesiące wakacyjne ruch pociągów nie jest prowadzony. Za kolejowe składy pasażerskie wprowadzono autobusową komunikację zastępczą. Jednak w tych pojazdach nie ma możliwości przewozu m.in. rowerów. Dlatego dla mieszkańców Lublina planujących jednodniową wycieczkę w wykorzystaniem pojazdów przewoźnika regionalnego pozostaje tylko kilka tras – obok wymienionych połączeń sezonowych mogą skorzystać z pociągów stałego kursowania do Chełma, Lubartowa i Parczewa oraz do Zamościa. To w połączeniu z piękną pogodą może spowodować, że w pojazdach szynowych może być tłoczniej niż zwykle, zwłaszcza w składach obsługujących połączenia roztoczańskie. Próbkę takiej sytuacji można było zaobserwować w niektórych pociągach łączących Lublin z Bełżcem, które kursowały podczas długiego weekendu na przełomie kwietnia i maja.

Tabor wystarczająco pojemny, ale…

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu ds. Handlowych Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych, do obsługi połączeń sezonowych rozpoczynających jazdę z Lublina skierowane są najpojemniejsze pojazdy o napędzie spalinowym, czyli dwuczłonowe zespoły trakcyjne serii SA134. Są one wyposażone w wieszaki na rowery, znajduje się tam również przestrzeń, gdzie można ustawić jednoślady. Mimo to w pojazdach tej serii nie ma możliwości przewiezienia dużej liczby rowerów, w tym grup zorganizowanych. – Tabor spalinowy obsługujący połączenia sezonowe nie jest przystosowany do przewozu większej liczby rowerów, dlatego nie możemy przyjmować do realizacji przewozu zorganizowanych grup z rowerami. Jednak z naszych obserwacji i frekwencji podróżnych w latach poprzednich wynika, że posiadany przez Oddział tabor spalinowy jest wystarczający do przewozu pasażerów w naszym regionie – wyjaśnia Zofia Dziewulska.

Z uzyskanych informacji wynika, że z uwagi na potrzeby taborowe nie ma możliwości wydłużenia składów, choćby poprzez obsługę niektórych połączeń dwoma połączonymi pojazdami serii SA134. – W obecnym rozkładzie jazdy zmiany w ofercie sezonowej (nowe bezpośrednie połączenie do Włodawy), powodują zwiększenie zapotrzebowania taboru do jej realizacji, w związku z tym nie posiadamy wystarczającej rezerwy taborowej aby móc ją wykorzystywać w przypadku przejazdu zorganizowanych grup z rowerami w pociągach zestawionych z autobusów szynowych – stwierdza rzecznik lubelskiego oddziału.

Czy przyszłość będzie lepsza?

Zatem przynajmniej w tym roku nie będzie możliwości przewiezienia w składach Polregio, kursujących na liniach niezelektryfikowanych Lubelszczyzny, dużej liczby jednośladów. Jednak Zofia Dziewulska zapewnia, że potrzeby rowerzystów są znane przewoźnikowi i wychodzi im naprzeciw. – Cieszy nas duże zainteresowanie naszą ofertą wśród rowerzystów i dokładamy wszelkich starań, aby tabor dostosowany był również do ich potrzeb, stąd nowe i zmodernizowane pojazdy Polregio posiadają miejsce m.in. na rowery, lecz nie mogą być wykorzystane na liniach niezelektryfikowanych. W pracach nad strategią taborową Przewozów Regionalnych braliśmy i będziemy brać pod uwagę potrzeby rowerzystów, a o ewentualnych planach zakupu nowych pojazdów spalinowych będziemy informować na bieżąco – kończy Naczelnik Działu ds. Handlowych Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS