Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii nr 7: Stacja Lublin z wiatami, bez wiaduktu w Miłocinie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja linii nr 7: Stacja Lublin z wiatami, bez wiaduktu w Miłocinie
fot. jar (2020)Kadr z peronu 3 stacji Lublin
W ramach realizowanej w Lublinie modernizacji linii nr 7 nad peronami wybudowane zostaną wiaty. Przebudowany zostanie najnowszy peron 1B, jednak tor przy obiekcie nie będzie zelektryfikowany. W ramach prac realizowanych na „siódemce” nie powstanie wiadukt drogowy w Miłocinie.

Od 15 grudnia między Puławami a Lublinem przywrócono kursowanie pociągów po jednym torze. Inwestycja nie została zakończona, dlatego na pełne efekty modernizacji w postaci skrócenia czasu przejazdu i większej liczby kursujących pociągów trzeba jeszcze poczekać. Dotyczy to także obiektów obsługi podróżnych.

Perony stacji Lublin Główny

Na największej stacji pasażerskiej Lublina wraz z przywróceniem kursowania pociągów w kierunku Dęblina i Puław udostępnione zostało przejście podziemne oraz przebudowany peron 3. W przypadku ostatniej z wymienionych budowli, podróżni mogą korzystać z nowej nawierzchni oraz obiektów małej architektury. Zainstalowano tam niewielką wiatę. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, jest to obiekt tymczasowy. Docelowym rozwiązaniem będzie wiata o długości 100 m i wysokości 8 m. – Budowa rozpocznie się jeszcze w styczniu i wiata będzie gotowa w lutym – zapewnia.

Dotychczas prac nie wykonano na peronach: 1, 1A i 1B. Są to budowle położone bezpośrednio przy budynku dworca. Ostatni z wymienionych jest dość nowym obiektem, oddanym do użytku w 2014 r., czyli w trakcie przygotowań do przebudowy linii nr 7. Korzystają z niego pociągi o napędzie spalinowym w kierunku Lubartowa i Zamościa. Na tor przy peronie 1B nie wjeżdżają elektryczne zespoły trakcyjne kursujące w kierunku Świdnika i Chełma. Dzieje się tak, mimo że jego położenie jest dla podróżnych dużo dogodniejsze tymczasowy peron 4.

Z informacji uzyskanych od rzecznika prasowego PKP PLK wiadomo, że peron 1B zostanie przebudowany. – W ramach modernizacji stacji Lublin Główny peron 1B zyska nową nawierzchnię (kostkę zastąpią płyty). Peron nadal będzie obsługiwał pociągi spalinowe kursujące po niezelektryfikowanej linii do Lubartowa. W związku z tym nie przewiduje się budowy sieci trakcyjnej nad torem przy peronie 1B – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Jak dodaje, przebudowane zostaną również perony 1 i 1A. Zostaną one podwyższone, co ma ułatwić wsiadanie i wysiadanie do/z pociągów. Docelowo zabudowana zostanie nowa nawierzchnia wraz z odwodnieniem, wiata, będą zainstalowane ławki, oznakowanie i urządzenia informacji pasażerskiej.

Uzyskane informacje potwierdzają, że na stacji pasażerskiej Lublin Główny nie powstanie hala peronowa. Jak informował przed laty „Dziennik Wschodni”, budowa obiektu o długości ponad 100 m i szerokości 40 m była rozważana, jednak zrezygnowano z jej powstania. Jak ustaliła gazeta, zarzucenie planów wynikało z wydłużenia trwania realizacji inwestycji, co mogło wiązać się z budową hali.

Wiadukt w Miłocinie powstanie później?


Doniesienia medialne dotyczyły również budowy wiaduktu nad torami w ciągu drogi wojewódzkiej nr 830, stanowiącej najkrótszą drogę z Lublina do m.in. Nałęczowa i Kazimierza Dolnego. Nowy obiekt w Miłocinie miał zastąpić przejazd w poziomie szyn, dotychczas strzeżony z miejsca. Z powodu m.in. korekty przebiegu drogi realizacja zadania wymagała współpracy z zarządcą drogi.

Jednak wizyty w terenie nie wykazały postępów prac przy budowie wiaduktu. Mirosław Siemieniec potwierdza, że na etapie opracowania dokumentacji przedprojektowej rozważano zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego w Miłocinie skrzyżowaniem bezkolizyjnym. Jednak ze względu na konieczność wykupu gruntów i budynków oraz prawdopodobieństwo długiego procedowania projektu inwestycji drogowej, zdecydowano o pozostawieniu przejazdu kolejowo-drogowego. – W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 przejazd w Miłocinie zyskał już nowe płyty przejazdowe oraz asfaltową nawierzchnię drogową. Kierowcy mogą wygodniej przejechać przez tory. Na przejeździe do czerwca planowane jest uruchomienie nowych urządzeń rogatki oraz sygnalizacji świetlno-dźwiękowej – zapewnia rzecznik prasowy PKP PLK.

Mirosław Siemieniec dodaje, że narodowy zarządca linii kolejowych nie rezygnuje z planów dotyczących wiaduktu w Miłocinie. – Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Miłocinie znajduje się na liście rezerwowej w ramach odrębnego projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III”. Warunkiem realizacji przedsięwzięcia jest partycypowanie samorządu w kosztach budowy obiektu – podkreśla.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij