Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubelskie: Pesa i Stadler rywalizują o kontrakt na 11 ezt-ów. Znowu za drogo?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
30-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lubelskie: Pesa i Stadler rywalizują o kontrakt na 11 ezt-ów. Znowu za drogo?
fot. MS
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego prowadzi trzeci już przetarg na zakup 11 krótkich dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. O zamówienie ubiegają się Stadler oraz Pesa. Obie oferty przewyższają budżet zamawiającego.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i dostawa 11 nowych, dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych. Jak wcześniej wyjaśniał urząd, długość jednostek odpowiada najczęściej występującym potokom pasażerskim na terenie województwa. Organizator przypomina też, że ezt-y będą mogły jeździć w trakcji uktrotnionej.

30 października minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Pesa zaproponowała 179 mln zł brutto, natomiast Stadler – 217,6 mln zł brutto. Ponadto ta druga firma zaoferowała wydłużenie okresu gwarancji o 40 miesięcy. Obie oferty przekraczają budżet zamawiającego, określony na kwotę 152,6 mln zł brutto. Zamawiający musi teraz podjąć decyzję, czy zwiększyć środki, czy też unieważnić postępowanie.

To już trzeci przetarg na nowe ezt-y. Poprzednie zostały unieważnione – złożone oferty przekraczały zaplanowany przez zamawiającego budżet. Warto zauważyć, że najtańsza oferta w obecnym przetargu jest nieznacznie droższa od poprzednio złożonej. Wcześniej Pesa oferowała 173,3 mln zł.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij