Partnerzy serwisu:
Przetargi

Lubelskie: Kolejny przetarg dotyczący linii nr 30

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Lubelskie: Kolejny przetarg dotyczący linii nr 30
fot. Rafał Jasiński
PKP PLK poszukują wykonawcy dokumentacji przedprojektowej dla kolejnego odcinka linii Łuków – Lublin Północny. To element zadania rewitalizacji trasy, która ma być wykonana ze współfinansowaniem ze środków europejskich. To także kolejne postępowanie przetargowe dotyczące linii kolejowej, która może stanowić alternatywny ciąg komunikacyjny dla linii kolejowej nr 7.

Przetarg jeden z wielu

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych opublikował ogłoszenie dla zadania pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew". Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Warunkiem dopuszczenia do postępowania jest konieczność spełnienia wielu wymogów o różnym charakterze, w tym technicznym i finansowym. Konieczne jest wniesienie wadium w wysokości 20 000 zł. Ofertę należy złożyć do 19 kwietnia 2016 r. do godziny 10:30 w siedzibie PKP PLK. Nie dopuszcza się składanie ofert częściowych i wariantowych. Kryteriami wyboru oferty będzie cena (waga – 80%) i czas realizacji zadania (waga – 20%). Wyłoniony wykonawca na przygotowanie dokumentacji będzie miał 560 dni. Szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.

Prowadzone postępowanie przez PKP PLK jest już kolejnym dotyczącym linii kolejowej nr 30. Od września ubiegłego roku trwa procedura wyłonienia wykonawcy projektu i robót budowlanych w celu poprawy parametrów odcinka Łuków – Parczew. Wykonanie tego zadania jest niezbędne dla pełnienia funkcji linii objazdowej dla modernizowanej „siódemki”. W innych postępowaniach zarządca linii kolejowej poszukuje dostawców materiałów (podkładów kolejowych, rozjazdów, szyn, tłucznia) oraz podmiotu, który będzie sprawował nadzór nad wykonaniem wspomnianego zadania.

- Ogłoszone przetargi na dostawę szyn, podkładów i rozjazdów dla linii nr 30 zadanie pn. „ Prace na linii kolejowej nr 30 Łuków-Lublin Północny na odcinku Łuków-Parczew” realizowane w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock -Dęblin – Lublin, to efekt podziału zamówienia dla linii nr 30 wprowadzonego przez Pana Grzegorza Muszyńskiego, Pełnomocnika Zarządu ds. koordynacji inwestycji. Podział ten ma na celu przyspieszenie robót kolejowych na linii 30 jako linii objazdowej dla modernizowanej linii nr 7 - informuje "Rynek Kolejowy" Joanna Kubiak z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. - Prace na linii nr 30 będą realizowane w tym i przyszłym roku - dodaje.


Propozycje do wykonania

W ramach omawianego zadania wykonawca będzie miał obowiązek wykonać analizę studialną dla odcinka między km 52,578 i 79,073, a także dla wybranych elementów infrastruktury linii nr 30, w tym dla przystanku osobowego Ciecierzyn. Celami rewitalizacji trasy są m.in. poprawa atrakcyjności transportu kolejowego na omawianym odcinku linii nr 30, bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego, uzupełnienie braków w istniejącej infrastrukturze kolejowej, integracja transportu kolejowego z innymi środkami transportu, poprawa dostępu do infrastruktury kolejowej mieszkańcom, w tym osobom o ograniczonej sprawności ruchowej oraz ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko.

Z dokumentacji przetargowej można odnaleźć informacje o docelowych parametrach rewitalizowanej „drogi żelaznej”. Po realizacja zadania pociągi pasażerskie będą jeździć z prędkością dopuszczalną 120 km/h, a pociągi towarowe – 80 km/h. Do osiągnięcia tych parametrów ma nie być konieczne wykraczanie poza istniejące budowle ziemne. Zakłada się wymianę nawierzchni torowej oraz odtworzenie lub udrożnienie odwodnienia, niewielkie zabiegi mają dotyczyć podtorza. Z uwagi na istniejące budowle ziemne niewykluczone jest ułożenie nowego toru obok istniejącego, a następnie rozebranie „starego”. Ma to ograniczyć czas zamknięcia trasy podczas robót torowych.

Zakłada się zabudowę nowych urządzeń srk oraz wyposażenie linii kolejowej w blokadę liniową. Być może odtworzona zostanie stacja Brzeźnica Bychawska. Wykonujący dokument ma dokonać analizy w zakresie wyposażenia modernizowanego odcinka w urządzenia pozwalające prowadzenie ruchu kolejowego od stacji Bystrzyca koło Lublina do stacji Radzyń Podlaski z nastawni w Parczewie. Zaplanowano przebudowę przejazdów kolejowo- drogowych, w tym (w razie takiej potrzeby) wyposażenie obiektów w urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Ulec poprawie ma infrastruktura pasażerska. Wskazano potrzebę rozmieszczenia peronów w pobliżu siedzib ludzkich i celów podróży, a także działania w kierunku utworzenia węzłów przesiadkowych oraz parkingów "park&ride" i "bike&ride". Na rewitalizowanej trasie mają być zastosowane systemy dynamicznej informacji pasażerskiej, planowana jest zabudowa monitoringu wizyjnego peronów i innych elementów infrastruktury. Nie zapomniano o dostosowaniu peronów dla osób o ograniczonej mobilności. Prace mają dotyczyć także przystanku Ciecierzyn (odcinek Lubartów – Lublin).

Poprawa infrastruktury od kilku lat

Odcinek przewidziany do rewitalizacji to fragment linii kolejowej jednotorowej niezelektryfikowanej. Jest na niej prowadzony ruch pasażerski (3 pary pociągów Lublin – Parczew Kolejowa – Lublin) i towarowych. Obecnie dopuszczalna prędkość dla pociągów pasażerskich wynosi 80 km/h, a dla pociągów towarowych – 60 km/h. Występują jednak ograniczenia prędkości ze względu na ograniczoną widoczność na przejazdach kolejowych.

Na tym odcinku od kilku lat wykonywane były roboty poprawiające stan infrastruktury. Kolejno odnawiano obiekty inżynieryjne, w tym wymieniono most na Tyśmienicy koło Parczewa oraz wykonano prace na moście na Wieprzu koło Lubartowa. Bezpośrednio przed przywróceniem połączeń pasażerskich do Parczewa m.in. wymieniono 500 podkładów kolejowych oraz naprawiono 3 przejazdy kolejowe. Wspólnie z samorządami lokalnymi wybudowano kilka peronów tymczasowych w lokalizacjach dogodnych dla mieszkańców.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5