Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Jak obronić linie kolejowe przed wstrzymaniem ruchu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
05-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Jak obronić linie kolejowe przed wstrzymaniem ruchu?
Na terenie województwa lubelskiego praktycznie nie będzie odcinków „czasowo wyłączonych z eksploatacji”. Aby utrzymać ten stan konieczna jest poprawa wskaźników ekonomicznych zagrożonych odcinków. W tym celu Zakład Linii Kolejowych w Lublinie próbuje wdrażać działania na rzecz obniżenia kosztów oraz wspiera przedsięwzięcia, które mogą zaowocować zwiększeniem dochodów.

Zarząd Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe praktycznie wycofał się z planów wyłączenia z eksploatacji w województwie lubelskim. Mimo to lubelski zakład musi podjąć działania na rzecz poprawy wskaźników ekonomicznych zagrożonych linii. Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zygmunt Osiak, Dyrektor ds. technicznych ZLK Lublin, podejmowane są działania na rzecz obniżenia kosztów. - Zakład usilne zabiega w Centrali Spółki o środki na modernizację infrastruktury – podkreśla nasz rozmówca. - Dzięki niewielkim inwestycjom będziemy mogli wyraźnie ograniczyć koszty – dodaje.

Jak wyjaśnia Zygmunt Osiak, najwięcej do zrobienia jest na odcinku Zwierzyniec – Hrebenne linii nr 69 oraz linii nr 72 Zawada – Hrubieszów. W pierwszej kolejności należałoby prowadzić roboty niezbędne do przekwalifikowania przejazdów z kat. A do kat. B. Jednak taka przebudowa jest dość drogim przedsięwzięciem. Koszt przebudowy może kosztować ok. 1 - 1,2 mln zł. Raczej nie należy się spodziewać, aby dla zmniejszenia kosztów zapadła decyzja instalacji urządzeń odzyskanych z modernizowanych przejazdów w ramach projektów przejazdowych, dofinansowanych z lubelskiego RPO czy ogólnopolskiego projektu przejazdowego. Zwykle są to urządzenia wyeksploatowane, wyprodukowane jeszcze w ubiegłym wieku. Z tego powodu rozwiązałyby sytuację tylko na  kilka lat – potem trzeba by je wymieniać. Jednak modernizacja przejazdów pozwoliłaby na znaczącą redukcję kosztów osobowych. 

Ponadto istnieją możliwości zmniejszenia obsługi czynnych stacji poprzez modernizację urządzeń srk i infrastruktury towarzyszącej. Na liniach o małym ruchu postulowane jest zainstalowanie komputerowego sterowania urządzeniami srk (lokalne centra sterowania).

Zakład Linii Kolejowych wspiera nowe przedsięwzięcia, po których realizacji jest szansa na wzrost przewozów na zagrożonych trasach. Do takich należy budowa terminalu przeładunku nawozów sztucznych w Miączynie oraz terminalu przeładunku gazu płynnego w Hrubieszowie. Zygmunt Osiak liczy również, że inne podmioty, którym zależało na utrzymaniu ruchu kolejowego, chętniej będą korzystać z transportu szynowego niż dotychczas. – Czas wypełnić deklaracje i zobowiązania – podkreśla Dyrektor ds. technicznych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5