NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Brak środków własnych wstrzymał rewitalizację wąskotorówki do Nałęczowa

| jar, Rynek Kolejowy 26.01.2020 89

Lubelskie: Brak środków własnych wstrzymał rewitalizację wąskotorówki do Nałęczowa
fot. jar (2018)
Powiatowi opolskiemu ponownie nie udało się wyłonić wykonawcy prac infrastrukturalnych między Karczmiskami a Nałęczowem. Dlatego rozwiązano umowę o dofinansowanie przedsięwzięcia z funduszy europejskich. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, bez przeprowadzenia większych prac torowych kursowanie pociągów na tej trasie jest niemożliwe.
Za mało środków na inwestycję mimo dofinansowania

O planowanej rewitalizacji odcinka jedynej czynnej linii wąskotorowej w województwie lubelskim „Rynek Kolejowy” informował już kilka razy. Przypomnijmy, że w ramach planowanego do realizacji projektu pn. Modernizacja linii kolejowej Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej, który uzyskał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, zakładano wykonanie wielu działań. Zasadniczym była rewitalizacji infrastruktury kolejowej na najciekawszym pod względem turystycznym odcinku Karczmiska – Wąwolnica – Nałęczów o długości ok. 24 km. W celu wyłonienia wykonawcy robót torowych Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim prowadziło kilka postępowań przetargowych. Nie przyniosły one pozytywnego rezultatu – albo potencjalni wykonawcy nie złożyli ofert albo były one zbyt drogie dla zamawiającego, który nie dysponował w budżecie dodatkowymi środkami na uzupełnienie wkładu własnego. Więcej można przeczytać tutaj.

Rozwiązanie umowy o dofinansowanie

Pozytywnego rezultatu nie przyniósł również ostatni z rozpisanych przetargów. Ponownie oferenci przedłożyli oferty, które ze względu na wysokie ceny były nie do zaakceptowania dla zamawiającego. Dlatego kolejny przetarg został unieważniony.

Nie udały się również próby uzyskania dodatkowego dofinansowania ze środków europejskich zarządzanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, wsparcia nie udzielił także resort kultury. Dlatego ze względu na brak dostatecznych środków własnych Powiat Opolski odstąpił od realizacji projektu. Janusz Złotucha, wicestarosta, potwierdza "Rynkowi Kolejowemu" informację o rozwiązaniu umowy o dofinansowanie projektu z RPO WL 2014-2020.

Zatem modernizacja odcinka Karczmiska - Nałęczów nie nastąpi do końca 2020 r. Jak deklaruje Janusz Złotucha, władze powiatu opolskiego będą dążyć do przywrócenia kursowania pociągów na tej trasie. Na ten cel planują pozyskać środki zewnętrzne.

Bez remontu pociąg nie dojedzie do Nałęczowa

Jak wyjaśnia wicestarosta, uruchomienie połączeń między Karmiskami a Nałęczowem nie jest możliwe niewielkim kosztem, po wykonaniu prac porządkowych i drobnych napraw. Aby pociąg mógł przejechać po omawianym odcinku niezbędna jest realizacja większych robót infrastrukturalnych. - W chwili obecnej funkcjonowanie na tej trasie nie jest możliwe z uwagi na częściowy brak torowiska, jak również konieczność wymiany podkładów kolejowych oraz remont mostów kolejowych - kończy Janusz Złotucha.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5