szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: PKP Intercity nie zatrzyma się na stacji Lublin Północny

| jar, Rynek Kolejowy 09.11.2018 59

Lubelskie: PKP Intercity nie zatrzyma się na stacji Lublin Północny
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Wydłużająca się modernizacja linii nr 7 między Dęblinem a Lublinem stanowi poważną uciążliwość zwłaszcza dla przesiadających z pociągów dalekobieżnych do składów regionalnych zmierzających do Chełma i Świdnika. Wydaje się, że rozsądnym rozwiązaniem byłby dodatkowy postój na przystanku Lublin Północny. Wprawdzie technicznie jest to możliwe, ale PKP Intercity nie planuje obsługi tej stacji, także w sytuacjach wyjątkowych.
Lublin – odległy peron IV

Wiele na to wskazuje, że jeszcze dłuższy czas potrwa zamknięcie odcinka Dęblin – Lublin. W ramach prac modernizacyjnych na stacji Lublin istniejący tunel został zamknięty, a ruch między dworcem a peronami II i IV odbywa się przejściami tymczasowymi. Zwłaszcza dojście do drugiej z wymienionych budowli, przy której podstawianych jest większość pociągów kursujących w kierunku Świdnika i Chełma, jest uciążliwy. Dotyczy to zwłaszcza osób przesiadających się z pociągów dalekobieżnych, którzy muszą pokonywać, nierzadko z bagażami, dystans liczący nawet pół kilometra. Konieczność aż tak długiego marszu może zniechęcać do korzystania z transportu kolejowego. Poszkodowani mogą być również podróżni korzystający z połączeń regionalnych, ponieważ ich pociągi mogą mieć późniejszy odjazd ze względu na oczekiwanie na przesiadających się.

Dlatego wydaje się zasadne, aby przynajmniej w sytuacjach opóźnień pociągów dalekobieżnych, była możliwość zorganizowania przesiadek na przystanku Lublin Północny. Pozwoliłoby to na skrócenie czasu na przesiadkę, gdzie nawet droga przejścia między peronami jest zdecydowanie krótsza.

PKP IC: Obsługa Lublina Północnego nie jest planowana

Jak wynika z udzielonej odpowiedzi „Rynkowi Kolejowemu” przez Agnieszkę Serbeńską, rzecznik PKP Intercity, przewoźnik nie planuje obsługi Lublina Północnego w rozkładzie jazdy 2018/2019. Nie zakłada się również awaryjnego zatrzymywania pociągów dalekobieżnych na wymienionym przystanku w celu ułatwienia przesiadek na pociągi regionalne zmierzające w kierunku Chełma i Świdnika.

PKP PLK: Postój awaryjny jest możliwy

Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformował „Rynek Kolejowy”, że generalnie przy peronach mogą zatrzymywać się pociągi z wcześniej zaplanowanymi postojami. – Na stacjach i przystankach mogą zatrzymywać się pociągi, których postoje zostały uwzględnione w obowiązującym rozkładzie jazdy. Inne niż wynikające z rozkładu jazdy skomunikowanie pociągów np. na stacji Lublin Północny może nastąpić jedynie w sytuacjach awaryjnych po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby do PLK oraz wyrażeniu zgody przez zainteresowanych przewoźników – wyjaśnia Karol Jakubowski.

Odnosząc się do pytania o przesiadki na remontowanej stacji Lublin, wskazał, że „obecnie PLK nie notują problemów z przesiadkami na stacji Lublin”. Zapewnił, że pociągi kursują zgodnie z rozkładem jazdy, a podróżni mają wystarczającą ilość czasu na przesiadki (20 minut).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS