Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

LTG Cargo Polska przewozi nowe wagony z Ukrainy na Litwę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
02-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
LTG Cargo Polska przewozi nowe wagony z Ukrainy na Litwę
fot. LTG Cargo
Polska spółka zależna litewskiego przewoźnika towarowego transportuje nowe węglarki z Ukrainy przez terytorium Polski. Ze względu na różnicę szerokości torów konieczna jest dwukrotna wymiana wózków na granicach. Mimo związanych z tym wyzwań pierwszych 4 egzemplarzy zostało przewiezionych sprawnie i bez niespodzianek – podkreśla przewoźnik.

Litewski przewoźnik towarowy LTG Cargo zamówił w ukraińskich zakładach LLC TAS Dniprowagonmasz 200 nowych węglarek. Zgodnie z zapisami kontraktu za ich transport do odbiorcy odpowiadał producent. W normalnej sytuacji najbardziej logiczne byłoby przesłanie ich przez Białoruś. Dziś jednak – gdy Ukraina odpiera atak ze strony Rosji, a Białoruś jest miejscem stacjonowania rosyjskich oddziałów – konieczne było znalezienie alternatywy. Okazał się nią tranzyt przez Polskę.

Zmiana wózków na dwóch granicach

Wykonanie zadania zlecono polskiej spółce-córce odbiorcy. – LTG Cargo Polska zaoferowało ukraińskiemu producentowi wagonów, który był odpowiedzialny za zorganizowanie dostawy wagonów na Litwę, pełny pakiet usług obejmujący nie tylko usługi tranzytowe przez Polskę, ale także wymianę wózków – czytamy w komunikacie prasowym przewoźnika. Po drodze w wagonach zmieniano je dwukrotnie: na granicy polsko-ukraińskiej z szerokotorowych na normalnotorowe, a w litewskim Šeštokai – na odwrót. Jak dotąd z Ukrainy do Kowna dotarło już koleją 40 egzemplarzy.

– Aby móc przejechać przez Polskę torem europejskim, specjalnie skoordynowaliśmy transport z zarządcą infrastruktury i uzyskaliśmy odpowiednie zezwolenia ze specjalnymi warunkami przewozu – mówi prezes LTG Cargo Polska Laimonas Nekrošius. Jak twierdzi – fakt, że przewóz wagonów został przeprowadzony skutecznie i szybko, był świadectwem potencjału LTG Cargo Polska w zakresie usług przewozów nadzwyczajnych. W najbliższym czasie przewoźnik planuje zorganizować transport kolejnych 100 węglarek.

Coraz większe przewozy kruszywa

Samo zamówienie nowego taboru ma związek z litewskim programem inwestycji infrastrukturalnych. – Szacujemy, że nowe jednostki taboru pozwolą klientom LTG Cargo transport dodatkowych 700 tys. ton tłucznia, który jest potrzebny nie tylko do budowy i remontów dróg, ale także do budowy strategicznych projektów, takich jak europejski tor linii kolejowej Rail Baltica – wyjaśnia cel zakupu prezes LTG Cargo Eglė Šimė.

LTG Cargo Polska działa od roku 2020. Celem jej utworzenia było wzmocnienie logistycznych łańcuchów dostaw i poprawa mobilności ładunków między Litwą a Polską i Europą Zachodnią. W ubiegłym roku liczba pociągów towarowych LTG Cargo Polska wzrosła o jedną trzecią (z 1715 do 2329).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

FPS przygotuje makiety przedziałów nowych wagonów

Tabor i technika

FPS przygotuje makiety przedziałów nowych wagonów

Łukasz Malinowski 13 października 2025

PKP Intercity i FPS H. Cegielski: Będą zmiany w nowych wagonach

Tabor i technika

PKP Intercity i FPS H. Cegielski: Będą zmiany w nowych wagonach

Redakcja/inf. pras. 01 października 2025

Kolejny Vectron w LTG Cargo Polska

Tabor i technika

Kolejny Vectron w LTG Cargo Polska

inf. pras. ELL Polska 09 lutego 2024

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

FPS przygotuje makiety przedziałów nowych wagonów

Tabor i technika

FPS przygotuje makiety przedziałów nowych wagonów

Łukasz Malinowski 13 października 2025

PKP Intercity i FPS H. Cegielski: Będą zmiany w nowych wagonach

Tabor i technika

PKP Intercity i FPS H. Cegielski: Będą zmiany w nowych wagonach

Redakcja/inf. pras. 01 października 2025

Kolejny Vectron w LTG Cargo Polska

Tabor i technika

Kolejny Vectron w LTG Cargo Polska

inf. pras. ELL Polska 09 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij