NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

LOT chce wspólnego biletu z koleją

| ju, RynekInfrastruktury.pl 09.07.2015 202

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-09 09:15:27 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
To są jedynie PRowe mrzonki, mające uzasadnić ściągniecie do LOTu (z podziwu godną lekkomyślnością) Celejewskiego,a za chwilę jego ''asystenta''...Facet rozłożył na łopatki Intercity, w ciągu 2 lat zarządzania pionem handlowym utracił blisko 10 milionów pasażerów...teraz wkręca Mikosza w Rail&Fly.Skoro LOT myśli o ofercie łączonej z IC, po diabła uruchamia autobusy do Łodzi,Radomia, Białegostoku? Z lotnisk regionalnych dowiezie sobie pasażerów do WAW samodzielnie...bujanie ślepych. DB może mieć ofertę z Lufthansą,bo we Frankfurcie, Dusseldorfie,Berlinie pociągi dalekobieżne kursują przez stacje lotniskowe,a w Monachium bilet obowiązuje także w SBahn kursującym na lotnisko. W PL nie ma stacji przy lotniskach,które mogłyby być obsługiwane przez pociągi dalekobieżne...
2015-07-09 09:20:43 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
W cywilizowanych krajach to jak najbardziej no ale u nas NIEDASIĘ wprowadzić nawet tak prostej rzeczy jak możliwość kupienia przez internet biletu z przesiadką (czy innych promocji w PKP Intercity).

Niestety ale nasz flagowy przewoźnik kolejowy nie jest odpowiednim partnerem do takiego przedsięwzięcia dla PLL Lot
2015-07-09 09:29:32 Autor: Fredi
---.93.210.3
W Niemczech Rail&Fly obowiązuje również na liniach prywatnych przewoźników dofinansowywanych z budżetu -typu KD, KM etc.
Czas wrócić do wspólnego biletu dla wielu przwoźników, wtedy będzie nareszcie prościej!
2015-07-09 09:46:36 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
Właśnie -, nie ma żadnego lotniska w Polsce, które połączone byłoby koleją dalekobieżną.
Powstają jedynie lokalne kolejki lotniskowo - metropolitarne, ale jakie te linie mają obłożenie pasażerami, prawie każdy widzi. Gdyby chociaż miały charakter "przelotowy"...
Trzeba powrócić do idei budowy Centralnego Portu Lotniczego, takiego w skali MEGA, między Łodzią a Warszawą i przystankiem KDP, z którego byłaby możliwość, dojazdu szybkim pociągiem z wszystkich największych polskich miast, nie tylko z Łodzi i Warszawy, ale i Poznania, Wrocławia, Gdańska, Krakowa, Katowic, Lublina, Białegostoku. I wtedy takie wspólne bilety cieszyły by się uznaniem.
Te pozostałe lotniska miałyby charakter uzupełniający. Trzeba też pamiętać, że dojazd do lotniska samochodem przez aglomeracje, przebicie się przez korki zajmuje sporo czasu, nieraz. Więc dojazd pociągiem kdp, do CPR, nie zajmował by tak wiele więcej czasu, jak się wydaje.
2015-07-09 09:54:30 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Czy tu jest cenzura obyczajowa, czy ''branżowa''?

W związku z tym ,polecam jedynie na yt:
Radosław Sitek, Dyrektor Biura Strategii i Produktu PKP INTERCITY

Ta 25 letnia postać, będąca wcześniej asystentem Celejewskiego w Fiege, potem ''asystująca'' w dzień i w nocy...w IC lada chwila będzie w LOT.Mimo wszystko warto zapamiętać,kto zarządzał kluczowym procesem w ostatnim czasie...

Tak może być RK? Zero obscenicznych insynuacji.Tylko fakty.
2015-07-09 10:20:49 Autor: dron
---.dynamic.gprs.plus.pl
Skoro ten lolo pindolo odpowiada za strategie,ceny i rozklad jazdy,to ja nie mam wiecej pytan.
2015-07-09 11:12:16 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
"Ein Reich, Ein Volk, Ein Ticket" cytat za CEP reprezentującym Polskę i to jak najbardziej w temacie, więc Adminie nie usuwaj 2.raz!
2015-07-09 11:20:15 Autor: Zdenek
---.43.4.226
@huciński
"nie ma żadnego lotniska w Polsce, które połączone byłoby koleją dalekobieżną"
A lotnisko (wojskowe) w Dęblinie to co? Ma dobre połączenie z koleją dalekobieżną i służy studentom WSWL i żołnierzą.
Obłożenie lepsze niż na Okęcie.

Zdenek
2015-07-09 11:50:48 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Może by tak, na dobry początek, wprowadzić wreszcie jeden, wspólny bilet na pociągi wszystkich przewożników w Polsce? Ten, gigantyczny dla naszych kolejowych "myślicieli" problem, rozwiązano już wielu krajach...
2015-07-09 12:14:16 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@huciński
"Trzeba powrócić do idei budowy Centralnego Portu Lotniczego, takiego w skali MEGA"
@Zetes
"wprowadzić wreszcie jeden, wspólny bilet na pociągi wszystkich przewożników w Polsce"

Koledzy! Po co się ograniczać? Niech CEPy uchwalą nową dyrektywę unijną wprowadzającą zunifikowaną Europejską Kartę Transportową (koniecznie spersonalizowaną przypisaną do numeru PESEL na wzór WKM ZTM HGW), która będzie ważna na wszystkie puciongi, trombaje, avtobusy i samoloty w granicach całego jewroSojuza:
"Ein Reich, Ein Volk, Ein Ticket!"
Rejestrujesz (się), doładowujesz za kilka jewro i jeździsz za darmo od Bugu do Atlantyku! Slava jerwoSojuza!
2015-07-09 12:32:39 Autor: Kflik
---.60.129.178
a ja chcę wspólnego biletu kolei (przewoźnicy regionalni) z koleją (PKP IC)

(na szerszych zasadach niż przejazd na bilecie Przewozów Regionalnych w Czechach pociągiem EIC jadącym z Polski:P tam się da - w Polsce nie)
2015-07-09 12:35:18 Autor: Kflik
---.60.129.178
@unapologetic bitch

Pociągi z lotniska Chopina mogą kursować do: Białegostoku, Lublina, Suwałk, Olsztyna, Ełku, Gdyni, a nawet Kołobrzegu, Rzeszowa, Zamościa czy Grodna;)

Jedynie taka drobnostka = musiałyby na odcinku lotnisko - centrum Warszawy jechać jako SKM.
Jako "tylko do ruchu dalekobieżnego" byłoby to zbyt kosztowne.
2015-07-09 12:45:35 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kflik
pasażery po wyjściu z samolotu nie miały by nic przeciwko, gdyby pospieszny z Chopin Airport po drodze do "Białegostoku, Lublina, Suwałk, Olsztyna, Ełku, Gdyni, a nawet Kołobrzegu, Rzeszowa, Zamościa czy Grodna" stanał na p.o.Rakowiec, Aleje Jerozolimskie i Żwirki i Wigury, ale takich pociagów nigdy nie będzie, one "bo nie majom sensu ekonomicznego", a nikt nie będzie tego dotował. Z ww.miast ludzie w 95 jadą na samolot do WAW samochodem lub busem
2015-07-09 12:50:56 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
errata:
bo one "nie majom sensu ekonomicznego"
ludzie w 95 % jadą

Trochę latałem p.WAW i pytałem moich współpasażerów jak dalej jadą w Polszę: Kraków, Gdańsk zdarzał się jeszcze pociągiem. Większość furami się rozjeżdżała od Łomży, przez Cieszyn po Wrocław.
Po kilku/klikunastu godzinach w samolotach i na lotnisku ludzie chcą jak najszybciej fura dostać się pod drzwi chałupy. Może tylko biedota z tanich linii lotniczych się czasem napatoczy na busa, jeśli nie ma kto furą podjechać. Wsio gna furami albo idzie do hotelu, nocuje i z rańca gna furą.
2015-07-09 12:55:57 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
Mam na myśli stację szybkiej kolei w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu lotniczego (np. pod halą odpraw), tak aby pasażer jak najmniej metrów musiał przebyć od jednego środka transportu do drugiego. W Dęblinie na lotnisku nie byłem, więc niewiele mogę powiedzieć.
CPR między Łodzią a Warszawą byłby idealny z projektem "Y" - greka, oraz dla kolei regionalnej. Niemal centralnie położony, mógłby być wspólnym punktem przesiadkowym, różnych form transportu, (lotniczego, kolejowego, drogowego) dla kraju. Problemem byłoby jednak włączenie relacji Katowice/Kraków - CMK - Warszawa - 'Trójmiasto', tej linii kolejowej najpopularniejszej 'dalekobieżnej' w kraju. Bo z jednej strony szybkie pociągi nie mogą omijać stolicy, na tej relacji, z drugiej strony dodatkowa (już w sumie trzecia przesiadka) pociąg < > pociąg w stronę CPR < > samolot, np. na Dworcu "zachodnim' w Warszawie, też nie zachęci ludzi do jazdy pociągiem nawet na jednym bilecie (to za dużo i męczące). Zrobić łącznicę "Y" z"CMK", albo jakieś lokalne osobne relacje ? Trudno powiedzieć.
2015-07-09 13:22:17 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Stefan
"pasażery po wyjściu z samolotu nie miały by nic przeciwko, gdyby pospieszny z Chopin Airport"

Odrobinkę się przyczepię, nie musi to być pospieszny. Nie ma to znaczenia jak się nazywa.

powinno być: "gdyby pospieszny z Chopin Airport"

nie myślmy XIX wiecznymi schematami, bo taka kolej teraz nie będzie dobrze działać. Stosowanie określeń dzielących na kategorie (pospieszny, kwalifikowany etc) jest taką zaszłością.
2015-07-09 13:23:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski
Takie pomysły jak CMK, CPR miały szanse powodzenia tylko za komuny, a i wtedy CMK dociagneli tylko pod Warszawę.
Dziś buduje się autostrady im obwodnice
2015-07-09 13:44:01 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

No nie jestem o tym przekonany.
Popytaj mieszkańców którzy żyją w "pobliżu" wielkomiejskich lotnisk. Czy ciągła rozbudowa infrastruktury, radary,... są dla nich neutralne, mimo że mieszkają w "pobliżu" tj 3 - 4 km. od lotniska. Miasta się rozbudowują, chłoną wolne tereny, których zaczyna brakować. Taki CPR nowoczesny, powiązany z szybką koleją, autostradą, w pewnym oddaleniu od dużych skupisk ludzkich byłby dobrym rozwiązaniem, i można wprowadzać wspólną taryfę i bilet pociąg + samolot wtedy.
2015-07-09 14:35:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski
"Miasta się rozbudowują, chłoną wolne tereny, których zaczyna brakować."
Kolego! Z całym szacunkiem i przeprosinami za następujący poniżej argumentum ad personam.
Terenu to generalnie brakuje na południu Polski, a zwłaszcza na południe od Krakowa, gdzie jest b.duża gęstość zaludnienia i ludzie stłoczeni siedzą w dolinach karpackich potoków.
Pojedź sobie z dusznej aglomeracji zasmogowanego Krakowa do NE Polszy albo na Kresy Polszy i zweryfikuj czy pośród tych wielkich przestrzeni (za którymi tęsknie niczym Mickiewicz za Litwą) rzeczywiście brakuje terenu..
Nie będę już mówił* ile ha ziemi sowieci mi ukradli na Kresach i leży to od kilkudziesięciu lat odłogiem
* - iżby nie upodabniać się do G o r a l a

Proszę się na mnie tam w Krakówku nie obrażać i nie utożsamiać tego poglądu z Warszawką, z którą się słabo identyfikuje, ale:
Ogólnie zauważam, że ludzie z Galicji, zwłaszcza jak w Krakowie osiądą to są jacyś tacy ciaśni: dowcip słaby, własna inicjatywa skromna i niepewna, karność i posłuszeństwo wobec okupanta prawie jak w Prusach, zero ułańskiej fantazji :)
2015-07-09 17:10:15 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

Ale wolnych terenów, ściśle mówiąc - niezabudowanych, brakuje właśnie w granicach administracyjnych miast, a nie na kresach czy północnej Polsce.

A kończąc wątek kolejowo - lotniczy, powiedzcie co sądzicie o tym :

http://technonowinki.onet.pl/technika/hyperloop-kolejne-firmy
-poważnie-zainteresowane-transportem-przyszlosci /yfpqzt

Jest to zagrożenie dla kolei (jak sądzą autorzy) czy dla lotnictwa bardziej ?
2015-07-09 18:34:09 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@huciński ...

To jest nie tyle zagrożenie dla kolei ale pewna forma kolei.

Konkurencyjne dla samolotów, ale infrastruktura
do tego pewnie strasznie droga, no i to odległa przyszłość.
Jeśli w lotnictwie kiedyś nie powstaną wydajne silniki inne niż na produkty z ropy to takie rozwiązania będą jedynym wyjściem.
Owszem - coś w stylu następcy KDP, ale na razie na utrzymanie torów nas nie stać...a to?
2015-07-09 21:17:57 Autor: rk2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wychodzi, że Lot powinien przenieść się na Modlin, gdzie również by zatrzymywano pendolinko.

Ale na razie mamy dużo prostszy problem "nowożytny" - na Okęciu nie da się kupić jednego biletu na puciong, żeby nawet z przesiadką na centralnym dojechać do jakiegokolwiek innego dużego miasta w Polsce.

Halooo, tu rzeczywistość: "Musi pan jechać na Zachodni/Centralny/xxx i biec tam do kasy, jak nie będzie kolejki i będą miejsca, to może nawet pan zdąży na tę przesiadkę".
2015-07-09 23:38:44 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Krakowie trwa modernizacja linii na lotnisko w Balicach.

Czy ze stacji w Balicach, po tej modernizacji, będą się zatrzymuwać jakiekolwiek pociągi PKP IC lub jakiekolwiek inne dalekobieżne? Dlaczego pry okazji modernizacji tej trasy nie pomyślano o tym, aby pociąg z Krakowa, jadacy dalej do Balic, mógł kontynuować jazdę dalej w stronę Trzebini i Katowic??

Czy po uruchomieniu pociągów podmiejskich Balice - Kraków Gł, Balice - Wieliczka, czy będzie możliwość zakupienia jednego biletu na pociąg z Balic i następnie po przesiadce na jakiś pociag dlekobieżny lub międzynarodowy???
2015-07-10 00:03:08 Autor: albert
---.dynamic.chello.pl
Szkoda, że linii na Lotnisko Chopina nie zbudowano jako przelotowej, ale teraz można by zbudować łącznik tak aby od Lotniska pociąg mógł jechać w stronę Radomia. W ten sposób niektóre pociągi Wwa-Radom (i dalej) mogłyby zmieniać czoło na Lotnisku i jechać dalej na południe. Czas przejazdu wydłużyłby się o ok. 10 minut. Takie rozwiązania zastosowano na Lotnisku w Szczecinie/Goleniowie dla pociągów Szczecin-Kołobrzeg.

Inna sprawą jest, że na dworcu Lotnisko Chopina nie można kupić biletów dalekobieżnych (ani kasy, ani automatu). Az dziwne, że PKP-Intercity sa tym niezainteresowane. Nie ma nawet Tablicy Rozkładu Jazdy pociągów dalekobieżnych z Dworca Zachodniego/Centralnego. Nie ma tez rozkładu ze stacji Służewiec dla pociągow na południe w kierunku Radomia.
2015-07-10 04:39:21 Autor: Kris kross
---.adsl-surfen.hetnet.nl
Pelna zgoda. Jeden wspolny bilet na trase z A do B na pociagi roznych przewoznikow w calej Polsce. Ale do tego jest potrzebne uregulowanie prawne. A w tej chwili sa przeciez o wiele istotniejsze kwestie niz sprawny, zintegrowany transport w PL ( vide in vitro chociazby).
2015-07-11 21:02:00 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@huciński

Sensownie gadasz tylko takie rzeczy to najpierw w Afryce musza powstać, w Europie stać się wieloletnim standardem by i u nas ktoś wpadł że jednak KDP Y, CPL itp. to nie luksus i fanaberia tylko postęp. A luksusem to są nierentowne, nieefektywne modernizacje i kupowanie Pendolino choć nei ma tras gdzie ono miało by jeźdzć
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5