NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Los dworca w Maczkach nadal niepewny

| UM Sosnowiec 14.01.2016 109

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-14 11:04:34 Autor: zenonk
---.0.0.62
Może ktoś wpadnie na pomysł, żeby reaktywować wahadło Ząbkowice - Szczakowa - Bukowno (- Olkusz)

Oczywiście do tego więcej pociągów z Katowic przynajmniej do Szczakowej (lub Olkusza) i skomunikowania.

Zyskałoby na tym województwo śląskie, a szczególnie Katowice, Dąbrowa i Sosnowiec. Teraz dojechać autem do Katowic od wschodniej strony jest naprawdę ciężko. A alternatywa jest tylko od strony linii na Częstochowę.
2016-01-14 11:15:41 Autor: Goralo-zagramaniczny-cyklista-antypolski-acz-niestety-mięsożerny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A nie prościej wyburzyć? Dobra zmiana wymaga pewnych standardów.
2016-01-14 11:24:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
hm...
"Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach jest w tej chwili administratorem wysłużonej sieci, generującej duże straty pokrywane przez PKP."

Czyli kasa idzie na utrzymanie wodociągów a nie uruchamianie pociągów....
2016-01-14 11:26:24 Autor: Kflik
---.60.129.178
(a za "jednego PKP" to pewnie wydatki i kosztów utrzymania wszystkiego innego niż infry i połączeń były kolosalne....może nawet wliczano je w koszty uruchomienia jednej pary pociągów i na tej podstawie likwidowano je???!!)
2016-01-14 11:29:43 Autor: Kflik
---.60.129.178
@zenonk
kluczowy jest stan linii kolejowej Sosnowiec Południowy - Sosnowiec Kazimierz (i dalej) oraz łącznicy do Maczek.
ORAZ lokalizacja przystanków (np. Sosnowiec Kazimierz, Olkusz...może przystanek Olkusz Rynek???)

ale nawet teraz gdyby były pociągi to czas przejazdu Sosnowiec Kazimierz - Katowice czy tez Sosnowiec Maczki - Katowice nie byłby tragiczny w porównaniu z innymi środkami transportu typu dwa autobusy....
2016-01-14 12:51:32 Autor: zenonk
---.0.0.62
Ja myśłałem o uruchomieniu pociągu Katowice - Mysłowice - Szczakowa - Bukowno - Olkusz. Osobno można puścić przez Sosnowiec. A kiedyś jeździły jeszcze z DG przez DG HK do Strzemieszyc - to też by się sprawdziło.
2016-01-14 12:56:44 Autor: zenonk
---.0.0.62
Jechałem pod koniec października z Sosnowca Kazimierza do Chrząstowic Olkuskich i prędkość handlowa (ze wszystkimi postojami) wyszła mi 52 km /h. Dla porównania to samo dla odcinka Kraków Główny - Jaworzno Szczakowa - 34 km/h

Zapełnienie porannego sobotniego pociągu w Kazimierzu było jakieś 50-60 %. Potem na każdej stacji ktoś wsiadał i wysiadał. Podejrzewam, że po grudniowych cięciach nie jest już tak różowo. Ludzie mają cierpliwość, ale są pewne granice.

Tam powinny jeździć pociągi w takcie najrzadziej godzinnym. Jeśli małopolski bantustan nie chce się dołożyć, to uruchomić choćby do Sławkowa.

Niedawno miasto Sosnowiec ogłosiło plan walki ze smogiem - 180 mln zł na różne rzeczy - z tego chyba 0 na kolej. A miasto skorzystałoby dużo gdyby usprawnić ciąg kolejowy od południowego do Kazimierza. O ile mniej aut.
2016-01-14 23:10:19 Autor: anonimus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sam pomysł centrum kształcenia w Maczkach jest chory. Wizjonerzy doznali iluminacji, podyktowanej nie wiadomo czym. Ośrodek akademicki w (przepraszam mieszkańców) w dziurze, bez rozsądnego dojazdu, zaplecza mieszkalnego to nieporozumienie. Kadra zarządzająca Centrum i kadra naukowa to pracownicy Wydziału MT z doświadczeniem kolejowym poziom pasażer (i to rzadko korzystający). Poza tym, kształcenie inżynierów-praktyków wymaga kadry mającej doświadczenie liniowe, a nie profesorów-spadochroniarzy. Rozumiem Władze Sosnowca, że chcą poprawić wizerunek miasta i dzielnicy, ale lepiej taki ośrodek tworzyć bliżej centrum. Jest tam już Technikum Komunikacyjne z pracowniami, jest kilka budynków które można przeznaczyć na centrum kształcenia. ZLK wyrzucić do Maczek (i tak większość pracowników dojeżdża samochodami) a w budynku dworca zrobić centrum kształcenia...
2016-01-15 16:06:27 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
Brawo Sosnowiec!

PKP S.A. jak płaci kasę za stare wodociągi, a nie za dworzec, jego utrzymanie, a po remoncie ma łożyć na to miasto, już dawno władzom kolei powinno zależeć na remoncie tego obiektu.

Dobrze, że władze Sosnowca chcą odnowić oblicze tej ziemi, dzielnicy całej. Fajnie, że będzie się tam kształcić następców Edwarda Gierka, którego zasługi dla kolei w Polsce i w Europie są bezdyskusyjne! Tylko, że Ci, póki co, studenci muszą jakoś tam się dostać na te Maczki. Może by tak... koleją jakaś?

Czy bezpośredni pociąg KŚ: DG Ząbkowice - S-c Maczki - Mysłowice - Katowice - Gliwice to jest jakaś magia, coś niemożliwego? Albo np. Trzebinia - Jaworzno Szczakowa - S-c Maczki - DG Ząbkowice - Łazy czy nawet Zawiercie?

P.S.
Widzę, że prof. Karbownik wiecznym JM Rektorem polibudy. Ileż to już lat...? :D
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5