Partnerzy serwisu:

Londyńska kolej miejska wydłuży swoje składy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Londyńska kolej miejska wydłuży swoje składy
Londyński zarządca transportu (Transport for London) zamówił dodatkowych 57 członów do elektrycznych zespołów trakcyjnych Class 378, które zwiększą pojemność floty londyńskiej kolei miejskiej London Overground. Koszt zamówienia to 88 mln funtów.

Człony do pociągów dostarczy firma Bombardier, z którą Transport for London podpisał już wcześniej umowę opiewającą na 320 mln funtów. Zamówienie to zwiększenie dotychczasowego kontraktu, w ramach którego dostarczono 57 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dodatkowe człony pozwolą na poprawę komfortu pasażerów. Człony będą produkowane w brytyjskim zakładzie Bombardiera w Derby. Pierwsze z nich mają trafić na tory pod koniec przyszłego roku, a wszystkie mają być w eksploatacji już do końca 2015 roku. Dzięki dodatkowym członom każdy skład będzie w stanie przewieźć o około 150 pasażerów więcej - z siedmiuset przewożonych obecnie do 850. Utrzymaniem już wydłużonych elektrycznych zespołów trakcyjnych zajmie się producent w ramach dotychczasowego kontraktu.

Wydłużenie składów wymusi na zarządcy infrastruktury wykonanie niezbędnych prac na liniach kolei. Trzeba będzie m. in. wydłużyć część peronów, powiększyć zaplecze taborowe przewoźnika oraz wykonać niezbędne prace przy sieci elektrycznej oraz urządzeniach sterowania ruchem.

Od 2007 roku liczba pasażerów korzystających z kolei London Overground wzrosła o 160 procent. Tylko w minionym roku z sześciu linii kolei London Overground skorzystało łącznie 120 mln pasażerów. W związku z przedłużeniem jednej z linii spodziewany jest dalszy wzrost zainteresowania przewozami (o kolejne 12 mln podróżnych). Dodatkowo prognozowany jest wzrost populacji Londynu, dlatego Transport for London zdecydował się na wydłużenie składów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony

Infrastruktura

Londyński Crossrail zmieściłby cały Edynburg. Nadchodzi rewolucja komunikacyjna

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony

Infrastruktura

Londyński Crossrail zmieściłby cały Edynburg. Nadchodzi rewolucja komunikacyjna

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5