Londyński zarządca transportu (Transport for London) zamówił dodatkowych 57 członów do elektrycznych zespołów trakcyjnych Class 378, które zwiększą pojemność floty londyńskiej kolei miejskiej London Overground. Koszt zamówienia to 88 mln funtów.
Człony do pociągów dostarczy firma Bombardier, z którą Transport for London podpisał już wcześniej umowę opiewającą na 320 mln funtów. Zamówienie to zwiększenie dotychczasowego kontraktu, w ramach którego dostarczono 57 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dodatkowe człony pozwolą na poprawę komfortu pasażerów. Człony będą produkowane w brytyjskim zakładzie Bombardiera w Derby. Pierwsze z nich mają trafić na tory pod koniec przyszłego roku, a wszystkie mają być w eksploatacji już do końca 2015 roku. Dzięki dodatkowym członom każdy skład będzie w stanie przewieźć o około 150 pasażerów więcej - z siedmiuset przewożonych obecnie do 850. Utrzymaniem już wydłużonych elektrycznych zespołów trakcyjnych zajmie się producent w ramach dotychczasowego kontraktu.
Wydłużenie składów wymusi na zarządcy infrastruktury wykonanie niezbędnych prac na liniach kolei. Trzeba będzie m. in. wydłużyć część peronów, powiększyć zaplecze taborowe przewoźnika oraz wykonać niezbędne prace przy sieci elektrycznej oraz urządzeniach sterowania ruchem.
Od 2007 roku liczba pasażerów korzystających z kolei London Overground wzrosła o 160 procent. Tylko w minionym roku z sześciu linii kolei London Overground skorzystało łącznie 120 mln pasażerów. W związku z przedłużeniem jednej z linii spodziewany jest dalszy wzrost zainteresowania przewozami (o kolejne 12 mln podróżnych). Dodatkowo prognozowany jest wzrost populacji Londynu, dlatego Transport for London zdecydował się na wydłużenie składów.