Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotywy TEM2 po modernizacji niebezpieczne? DB Schenker odpowiada

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lokomotywy TEM2 po modernizacji niebezpieczne? DB Schenker odpowiada
Kilkanaście dni temu czytelnik portalu Rynek Kolejowy alarmował, że modernizowane przez DB Schenker Rail Polska lokomotywy TEM2 (SM48) mogą zagrażać bezpieczeństwu ruchu kolejowego. Do zarzutów odniósł się przewoźnik.

W mailu, który otrzymała redakcja od zaniepokojonego czytelnika pragnącego zachować anonimowość, mogliśmy przeczytać:

- Hamulec Oerlikona jest hamulcem niewyczerpalnym, jednak po przeróbce dokonywanej w oddziale DB Schenker w Rybniku i montażu systemu hamulca typu Oerlikon na lokomotywy TEM2, jest on już hamulcem wyczerpalnym (…). Rama hamulcowa hamulca Oerlikon posiada 2 zawory zwrotne, które łączą zbiornik pomocniczy z zaworem rozrządczym LST1 z jednej strony z przewodem głównym, a drugi ze zbiornikiem głównym, który ma zadanie dopełniać zbiornik pomocniczy zaworu rozrządczego tworząc ten system niewyczerpalnym. Tymczasem dwie lokomotywy przebudowywane przez DB Schenker Polska posiadają tylko jeden zawór zwrotny od przewodu głównego ­- wyjaśnia czytelnik i dodaje, że pojazdy te nie spełniają zadań konstrukcyjnych i nie powinny być dopuszczone do ruchu.

Do maila czytelnika szybko odniósł się przewoźnik zapowiadając kontrolę przeprowadzanych napraw i zaznaczając, że wszelkie pracy przy taborze wykonywane są w zgodzie z posiadaną dokumentacją i przepisami UTK.

- Lokomotywy spalinowe TEM2 modernizowane są według dokumentacji nr WTWiO-TEM2-01/08. Każdorazowo oddanie do eksploatacji zmodernizowanej lokomotywy poprzedzone jest potwierdzeniem zgodności wyrobu z typem, na który Prezes UTK wydał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego nr T/2008/0134. Bezpieczeństwo i niezawodność usług i ochrona środowiska to aspekty, które dla DB Schenker Rail Polska mają pierwszorzędne znaczenie. Dlatego też po otrzymaniu informacji, o rzekomych nieprawidłowościach dotyczących układu pneumatycznego hamulca Oerlikon, zlecono wykonanie dodatkowych kontroli wydajności i poprawnego działania przedmiotowego układu na lokomotywach po ich modernizacji – wyjaśniła Katarzyna Marciniak, rzecznik prasowy DB Schenker Rail Polska.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

Tabor i technika

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

jm, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

Biznes

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

DB Schenker Rail Polska 26 listopada 2015

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

Biznes

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

DB Rail Schenker Polska 05 października 2015

UTK krytykuje system zabezpieczeń DB Schenker RP

Tabor i technika

Zobacz również:

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

Tabor i technika

DB Schenker sprawdzi w Polsce oszczędne lokomotywy

jm, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

Biznes

DB Schenker i CTL Logistics przewiozą miliony ton węgla dla PGE

DB Schenker Rail Polska 26 listopada 2015

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

Biznes

DB Schenker Rail obsłuży oddziały Fortum Power and Heat Polska

DB Rail Schenker Polska 05 października 2015

UTK krytykuje system zabezpieczeń DB Schenker RP

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5