NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Lokomotywa Vectron z dopuszczeniem w Danii

| Łukasz Malinowski 23.09.2020 66

Lokomotywa Vectron z dopuszczeniem w Danii
fot. Siemens Mobility
Firma Siemens Mobility otrzymała zezwolenie od duńskiego organu ds. bezpieczeństwa na eksploatację w Danii lokomotywy Vectron AC. To element dostawy 42 takich lokomotyw dla Duńskich Kolei Państwowych (DSB), z których pierwsze trzy pojazdy zostaną przekazane we wrześniu br. Łącznie Vectrony mogą kursować aż w 20 europejskich krajach, w tym w Polsce.
– Dzięki Vectronowi, Duńskie Koleje Państwowe otrzymują flotę nowoczesnych lokomotyw, które oznaczają jakość i wysoką niezawodność. Uzyskanie zezwolenia i oddanie do eksploatacji Vectrona w Danii stanowi ważny wkład w zapewnienie zrównoważonego europejskiego transportu kolejowego. Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że możemy przekazać lokomotywy wcześniej niż pierwotnie planowano – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

– Lokomotywy elektryczne będą miały pozytywny wpływ na nasze oddziaływanie na środowisko, zarówno w odniesieniu do zużycia energii, jak i lokalnej emisji cząstek stałych i będą dodatkowo wspierać cele DSB w zakresie zapewnienia zrównoważonej, niezawodnej i elastycznej eksploatacji pociągów, która przyniesie korzyści naszym klientom – mówi Flemming Jensen, dyrektor generalny DSB.

Nowe lokomotywy dla DSB będą eksploatowane w Danii i w Niemczech, przede wszystkim w transporcie regionalnym. Zakupione pojazdy mają moc 6 400 KW i maksymalną prędkość 200 km/h. Lokomotywa Vectron AC jest przeznaczona do pracy pod napięciem 15 kV oraz 25 kV, posiada system sterowania ruchem ETCS i obsługuje system PZB/LZB i DK-STM.

Do tej pory 50 klientów wybrało już Vectrony do swojej floty i zamówiło ponad 1000 lokomotyw. Wraz z nowym dopuszczeniem w Danii, ten typ lokomotyw może być teraz eksploatowany w 20 krajach europejskich. Lokomotywy posiadają również certyfikaty uprawniające do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Finlandii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, na Węgrzech i we Włoszech.

W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP CARGO, DB Cargo Polska, Industrial Division (Cargounit) i Lotos Kolej. W 2019 r. Vectrona zakupiła także firma Laude Smart Intermodal.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dania (42)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dania (42)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5