NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Lokomotywa Vectron z dopuszczeniem w Danii

| Łukasz Malinowski 23.09.2020 66

Lokomotywa Vectron z dopuszczeniem w Danii
fot. Siemens Mobility
Firma Siemens Mobility otrzymała zezwolenie od duńskiego organu ds. bezpieczeństwa na eksploatację w Danii lokomotywy Vectron AC. To element dostawy 42 takich lokomotyw dla Duńskich Kolei Państwowych (DSB), z których pierwsze trzy pojazdy zostaną przekazane we wrześniu br. Łącznie Vectrony mogą kursować aż w 20 europejskich krajach, w tym w Polsce.
– Dzięki Vectronowi, Duńskie Koleje Państwowe otrzymują flotę nowoczesnych lokomotyw, które oznaczają jakość i wysoką niezawodność. Uzyskanie zezwolenia i oddanie do eksploatacji Vectrona w Danii stanowi ważny wkład w zapewnienie zrównoważonego europejskiego transportu kolejowego. Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że możemy przekazać lokomotywy wcześniej niż pierwotnie planowano – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

– Lokomotywy elektryczne będą miały pozytywny wpływ na nasze oddziaływanie na środowisko, zarówno w odniesieniu do zużycia energii, jak i lokalnej emisji cząstek stałych i będą dodatkowo wspierać cele DSB w zakresie zapewnienia zrównoważonej, niezawodnej i elastycznej eksploatacji pociągów, która przyniesie korzyści naszym klientom – mówi Flemming Jensen, dyrektor generalny DSB.

Nowe lokomotywy dla DSB będą eksploatowane w Danii i w Niemczech, przede wszystkim w transporcie regionalnym. Zakupione pojazdy mają moc 6 400 KW i maksymalną prędkość 200 km/h. Lokomotywa Vectron AC jest przeznaczona do pracy pod napięciem 15 kV oraz 25 kV, posiada system sterowania ruchem ETCS i obsługuje system PZB/LZB i DK-STM.

Do tej pory 50 klientów wybrało już Vectrony do swojej floty i zamówiło ponad 1000 lokomotyw. Wraz z nowym dopuszczeniem w Danii, ten typ lokomotyw może być teraz eksploatowany w 20 krajach europejskich. Lokomotywy posiadają również certyfikaty uprawniające do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Finlandii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, na Węgrzech i we Włoszech.

W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP CARGO, DB Cargo Polska, Industrial Division (Cargounit) i Lotos Kolej. W 2019 r. Vectrona zakupiła także firma Laude Smart Intermodal.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dania (38)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dania (38)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5