NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie wzywa PLK do ukończenia Łodzi Kaliskiej

| Kasper Fiszer 28.03.2018 79

Łódzkie wzywa PLK do ukończenia Łodzi Kaliskiej
Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa łódzkiego chce przyspieszenia prac nad uruchomieniem wschodniej części stacji Łódź Kaliska. W zeszłym roku zlecił przygotowanie dokumentacji dotyczącej nigdy nieukończonego wschodniego wiaduktu nad ul. Bandurskiego, a wczoraj wezwał PKP PLK do podjęcia dalszych działań w tym zakresie. – To bardzo potrzebna inwestycja – przekonuje łódzki marszałek Witold Stępień.
Województwo łódzkie od dłuższego czasu zabiega o dokończenie układu torowego, którego budowa nie została sfinalizowana podczas przebudowy stacji Łódź Kaliska, która utknęła w martwym punkcie w latach 90. zeszłego stulecia. W zeszłym roku samorząd przeprowadził postępowanie dotyczące przygotowania dokumentacji projektowej remontu nigdy nieotwartego wschodniego wiaduktu nad al. Bandurskiego. Ułożenie na nim szyn zakończyłoby okres, w którym połowa torów stacyjnych jest nieprzelotowa, a przepustowość Łodzi Kaliskiej – istotnie ograniczona.

Marszałek liczy już czas do momentu otwarcia wiaduktu

– Zarząd województwa łódzkiego podjął uchwałę wzywającą PKP Polskie Linie Kolejowe do złożenia projektu związanego z modernizacją tego wiaduktu – powiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej na dworcu Łódź Fabryczna Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – PLK ma wspólnie z łódzkim urzędem marszałkowskim i z Łódzką Koleją Aglomeracyjną przygotowaną specyfikację. Możemy więc zacząć liczyć czas, do kiedy ten nowy obiekt się pojawi – dodał.

Marszałek podkreślił także, że liczy, że obecne działania są początkiem procesu inwestycyjnego obejmującego stację. – W województwie mamy obecnie bardzo szeroki program inwestycyjny – dodał Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przypomniał on o trwającej produkcji jednostek Newagu dla ŁKA i o planowanym wydłużeniu eksploatowanych obecnie Flirtów Stadlera.

Budowa wiaduktu odpowiedzią na prognozowany wzrost liczby pociągów

Budowa wiaduktu wschodniego, po którym przechodziłyby tory kończące się dziś przy peronach 4, 5 i 6, została przerwana w 1998 r. z powodu braku środków na ukończenie trwającej wówczas od około dwóch dekad inwestycji. Do tego czasu udało się postawić betonową, niewykończoną konstrukcję, na której nie ułożono torów. Obecnie na jej szczycie... rosną drzewa. Inwestycja pozwoliłaby jednak nie tylko usprawnić ruch na stacji, ale też np. otworzyć tunel łączący dworzec kolejowy z dawną pętlą autobusów miejskich Łódź Kaliska, która pełni obecnie funkcje dworca autobusowego (administruje nim PKS Łódź).

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przy okazji ogłaszania zeszłorocznego postępowania wskazywał, że spodziewa się znaczącego wzrostu liczby pociągów, które przejeżdżałyby przez Łódź Kaliską. Ma to być związane przede wszystkim z otwarciem tunelu średnicowego prowadzącego tu z Łodzi Fabrycznej. Zwiększenie przepustowości samej stacji i rozwiązanie problemu wąskiego gardła na wyjeździe w kierunku Łodzi-Chojen miałoby być odpowiedzią na wzrost zapotrzebowania na dostęp do infrastruktury.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS