Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Trzeci projekt przystankowy dla linii 22?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Trzeci projekt przystankowy dla linii 22?
fot. Kasper FiszerPociąg regionalny w Dębie Opoczyńskiej na linii nr 22
Województwo łódzkie zapowiada realizację trzeciego etapu tzw. projektu przystankowego – sztandarowego programu obejmującego przybliżanie przystanków kolejowych do miejscowości i przebudowę istniejących peronów. Być może jedną z tras, które obejmie kolejna edycja, będzie linia nr 22. Nie wiadomo jednak na razie, czy pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Drzewicą będą kursować regionalne pociągi pasażerskie.

W marcu informowaliśmy o dość szerokich planach inwestycyjnych województwa mazowieckiego dotyczących linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom. Samorząd przygotowuje trzy duże projekty infrastrukturalne. Obejmują one odpowiednio rewitalizację linii, opracowanie studium wykonalności modernizacji ciągu Koluszki – Radom – Dęblin i stworzenie infrastruktury dla systemu kolei aglomeracyjnej w Radomiu.

UMWŁ przebada potencjał przewozowy

Wiemy już, że mająca dziś niewielkie znaczenie trasa pozostaje także w kręgu zainteresowania województwa łódzkiego. Region zapowiadał już wielokrotnie, że po zakończeniu toczących sie prac modernizacyjnych rozważy wznowienie ruchu na swoim odcinku trasy (został on zawieszony dwa lata temu, co było tłumaczone bardzo niewielkim zainteresowaniem ze strony pasażerów. Należy jednak dodać, że do podróży nie zachęcała bardzo uboga oferta – uruchamiano tylko dwie pary pociągów).

– Województwo łódzkie rozważa wznowienie przewozów na tej trasie po zakończeniu prac inwestycyjnych i utrzymaniowych na linii kolejowej nr 22 przez zarządcę infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, od [początku obowiązywania] rozkładu jazdy pociągów 2019/2020 – wskazał konkretną datę potencjalnej reaktywacji Dariusz Kulas z Biura Prasowego UMWŁ. – Jednakże decyzja poprzedzona zostanie odpowiednimi badaniami, które pozwolą nam na uksztaltowanie oferty na tej linii – zapowiada. Nie precyzuje przy tym, jak miałyby wyglądać przygotowania.

Co obejmie trzeci projekt przystankowy?

Bardziej interesująca wydaje się jednak druga część przesłanego do naszej redakcji stanowiska. – W przypadku, gdy analiza wykaże zasadność uruchomienia tych połączeń, to UMWŁ rozważy [także] ewentualną modernizację istniejących przystanków na tym odcinku. Do PKP PLK zgłosiliśmy etap III tzw. projektu przystankowego, w ramach którego działania te mogłyby być podjęte – stwierdza bowiem nasz rozmówca.

Wiadomość ta jest istotna nie tylko dla mieszkańców południowo-wschodniej części województwa łódzkiego. Wyznacza ona bowiem ogólny kierunek interwencji w kolejnej perspektywie finansowej UE. Projekt przystankowy jest tymczasem jednym z najważniejszych elementów poprawy funkcjonowania transportu kolejowego w regionie łódzkim. W ramach pierwszego i drugiego etapu inwestycji wybudowano szereg nowych przystanków, głównie w ścisłej aglomeracji łódzkiej, i zmodernizowano przystanki na terenie Łodzi, a także na liniach łowickiej i kutnowskiej, a kolejne podobne prace zaplanowane są na ostatni okres obecnej perspektywy finansowej UE.

Przystanek w Tomaszowie wyremontowany przed zawieszeniem

Warto przy tym przypomnieć, że leżący na linii nr 22 przystanek Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi został wyrenontowany na kilka miesięcy przed zamknięciem ruchu pasażerskiego. W ramach przebudowy linii nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno nieopodal nieczynnego peronu wybudowany ma zostać nowy. Będą się przy nim zatrzymywać pociągi elektryczne, bo inwestycja zakłada m.in. rozwieszenie sieci trakcyjnej nad jednym z nielicznych w regionie odcinków niezelektryfikowanych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5