NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Rozkład PolRegio bez rewolucji

| Kasper Fiszer 30.11.2017 2,6k

Łódzkie: Rozkład PolRegio bez rewolucji
Pociąg PR Łódźfot. Kasper Fiszer
W regionie łódzkim nie będzie większych zmian w układzie połączeń obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. Nieco uboższa będzie jednak oferta na linii Kutno – Łowicz. Łatwiej będzie natomiast dojechać z Łodzi do Torunia, Częstochowy czy Opoczna.
Po długim okresie przygotowań Przewozy Regionalne zaprezentowały nowy roczny rozkład jazdy, jaki będzie obowiązywał od 10 grudnia w regionie łódzkim. Plan kursów nie zakłada dużych zmian w stosunku do stanu aktualnego. Podróżni będą mogli jednak liczyć na kilka udogodnień, które pomogą planować podróże międzyregionalne i do miejscowości położonych na obrzeżach województwa.

Do Torunia dojedzie tabor po modernizacji...

Jedną z zapowiadanych już nowości jest uruchomienie drugiej pary pociągów relacji Łódź Kaliska – Toruń Główny. Nowy kurs zapewni dojazd do Torunia na wieczór i do Łodzi na rano. – Obsługa połączenia przewidziana jest taborem zmodernizowanym – podkreśla Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Oddziału Łódzkiego Przewozów Regionalnych.

Pozostałe pozytywne dla podróżnych zmiany polegają na istotnym wydłużeniu relacji kilku par kursów. I tak pociąg Częstochowa – Piotrków Trybunalski dojedzie do Koluszek (odjazd z Częstochowy o 13:55, z Koluszek o 5:10), popołudniowe połączenie z Łodzi do Radomska pozwoli dotrzeć do Częstochowy, a popołudniowe z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego skierowane zostanie do Opoczna. Analogicznie zmieniona zostanie relacja wczesnowieczornego pociągu w kierunku Łodzi Kaliskiej.

... a do Wrocławia po tzw. estetyzacji

Równocześnie do rozkładu jazdy wprowadzone zostanie kilka ograniczeń. Najpoważniejsze z nich dotyczą odcinka Kutno – Łowicz Główny. – Termin kursowania jednej pary połączeń codziennych ograniczony zostanie do dni od poniedziałku do soboty – wskazuje Anna Piotrowska. Trzy kolejne pary nie będą natomiast realizowane w sezonie wakacyjnym.

Poza tym z rozkładu jazdy zniknie wczesnoporanny kurs z Koluszek do Skierniewic (wyjazd po godz. 4:00) i wieczorny relacji przeciwnej (odjazd ze Skierniewic po 21:00). – Jednocześnie na 21:20 przesunięta zostanie godzina odjazdu ostatniego połączenia ze Skierniewic do Łodzi Fabrycznej – podkreśla nasza rozmówczyni. – Umożliwi to podróżnym wyjazd ze Skierniewic w porze wieczornej – stwierdza.

Rozstrzygnięta została także kwestia obsługi taborowej połączeń Łódź Kaliska – Wrocław Główny. Wjeżdżają one na teren województwa wielkopolskiego, w którego przypadku umowa przewoźnika z samorządem zakłada wycofanie niezmodernizowanych zespołów trakcyjnych EN57. – Pociągi do Wrocławia będą obsługiwane taborem po estetyzacji – zapowiada rzecznik PR Łódź (to remont o mniejszym zakresie). Pomiędzy Łodzią a Poznaniem, podobnie jak dziś, kursować będą natomiast tzw. tygrysy, jednostki EN57AL.

Rozkład jazdy ostatecznie ułożył samorząd

Anna Piotrowska krótko odniosła się także do kwestii procesu uzgadniania rozkładu jazdy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Przypomnijmy, że przeciwko zaproponowanemu przez samorząd kształtowi oferty przewozowej protestowały związki zawodowe działające w PR Łódź, a sam przewoźnik sugerował wprowadzenie szeregu zmian. – Organizatorowi przewozów w trakcie negocjacji były przekazywane nasze uwagi dotyczące siatki połączeń oraz godzin odjazdów i przyjazdów pociągów. Ostateczną wersję przekazał nam [jednak] organizator, który zgodnie z przepisami prawa określa operatorowi pracę eksploatacyjną i rozkład jazdy na dany rok – powiedziała przedstawicielka PR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5