NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Protest związkowców ws. rozkładu jazdy

| Kasper Fiszer 17.10.2017 2,7k

Łódzkie: Protest związkowców ws. rozkładu jazdy
Pociąg PR Łódźfot. Kasper Fiszer
Czy pasażerowie będą musieli liczyć się ze znacznym pogorszeniem oferty Przewozów Regionalnych w województwie łódzkim? Takie wnioski wysuwa działająca w Oddziale Łódzkim PR „Solidarność” i apeluje o cofnięcie zaplanowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zmian. Samorząd nie przesłał nam swojego stanowiska w tej sprawie.
We wrześniu do naszej redakcji trafił protest Organizacji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” przy Oddziale Łódzkim Przewozów Regionalnych przeciwko zmianom zaplanowanym w przyszłorocznym rozkładzie jazdy PR. Związek zarzuca samorządowi województwa łódzkiego, że ten przygotował rozkład zupełnie niedostosowany do potrzeb pasażerów, jednocześnie odrzucając wariant zaproponowany wcześniej przez same PR. – Zadziwia nas premedytacja, z jaką „poprawiono rozkład u organizatora – zamawiającego” – czytamy w piśmie skierowanym do marszałka województwa łódzkiego.

Pociągi „zgubią pasażera i skomunikowanie”?

„Solidarność” wskazuje konkretne przykłady niekorzystnych jej zdaniem rozwiązań. – W wersji Oddziału Łódzkiego pociągi z Koluszek do Tomaszowa i Częstochowy miały odjeżdżać po godz. 15:00 (...) i były skomunikowane z innymi przyjeżdżającymi pociągami, po „super zmianie” (sic) pociągi mają odjeżdżać przed godz. 15:00, gubiąc pasażera i skomunikowanie – wskazuje Włodzimierz Janiak, przewodniczący organizacji w PR Łódź.

Związek zawodowy sugeruje także niekompetencję osób odpowiedzialnych za konstrukcję rozkładu. – Ze zdziwieniem dowiedzieliśmy się, że (...) Urząd Marszałkowski ponownie zatrudnił „osobę”, która już w przeszłości „popsuła” rozkład nie tylko w Łódzkim, Mazowieckim, Śląskim, dlatego inni organizatorzy podziękowali za taką „pracę” [pis. oryg.] – pisze do marszałka Witolda Stępnia Włodzimierz Janiak. Jego zdaniem konsekwencje podjętych działań obejmą nie tylko straty wizerunkowe łódzkiego PR, ale także wymierne straty finansowe.

„Solidarność” chce walczyć o pasażera i kondycję budżetu

We wspomnianym piśmie nie znajdują się jednak konkretne nazwiska osób, co do pracy których „Solidarność” miałaby konkretne zastrzeżenia. Z przesłanych nam przez Włodzimierza Janiaka dokumentów wynika, że stanowisko związku zawodowego jest w dużej mierze zbieżne ze stanowiskiem samego przewoźnika. NSZZ liczy nie tylko na zmianę decyzji podjętych przez UMWŁ, ale i na interwencję m.in. rządu, Agencji Rozwoju Przemysłu czy PKP SA. – Sprawa jest niezwykle poważna (...) a interes ważny zarówno dla Oddziału Łódzkiego PR, spółki PR, Skarbu Państwa, a szczególnie dla pasażera – ocenia Włodzimierz Janiak.

Pomimo naszych kilkukrotnych pytań Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego nie przesłał nam w ciągu miesiąca swojego stanowiska w tej sprawie. Do wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy pozostało już jednak mniej niż dwa miesiące. Wprowadzenie dużych zmian do aktualnego projektu (który nie został jeszcze oficjalnie ogłoszony przez samorząd szczebla regionalnego) wydaje się więc coraz mniej realne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1685)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1685)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5