NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Ośmio-, a nie dziesięcioletnia umowa z Polregio

| Kasper Fiszer 01.12.2020 36

Łódzkie: Ośmio-, a nie dziesięcioletnia umowa z Polregio
Pociąg Polregio w Koluszkachfot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa łódzkiego chce zawrzeć ośmioletni kontrakt z Polregio. Ma on regulować zasady kursowania pociągów m.in. na międzywojewódzkiej trasie do Poznania. Wielkość zaplanowanej pracy eksploatacyjnej nie jest jeszcze znana.
Choć województwo łódzkie zawierało już z ówczesnymi Przewozami Regionalnymi umowy na okres dłuższy niż jeden rok, obecnie współpraca pomiędzy samorządem a przewoźnikiem – dziś pod nazwą Polregio – oparta jest o umowę jednoroczną. Jak potwierdził „Rynkowi Kolejowemu” łódzki urząd marszałkowski, są plany, by ustabilizować relacje pomiędzy podmiotami. W zapewnieniu podobnego poziomu oferty przewozowej w kolejnych latach pomógłby kontrakt długoterminowy.

Powierzenie na osiem lat

– Aktualnie prowadzone są negocjacje ze spółką Polregio, które zmierzają do zawarcia umowy o świadczenie usług w trybie bezpośredniego powierzenia na lata od 2021 do 2028 włącznie – czytamy w krótkim komunikacie przygotowanym przez Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Byłby to najdłużej obowiązujący kontrakt spółki w województwie łódzkim w historii. Nie zdecydowano się jednak na anonsowaną wcześniej umowę dziesięcioletnią. Samorząd na razie nie informuje o szczegółach zakresu planowanej współpracy.

Tymczasem nie jest on oczywisty, bo w ostatnich latach władze regionu przekazały obsługę szeregu tras własnej spółce Łódzka Kolej Aglomeracyjna. W grudniu łódzki przewoźnik przejmie od Polregio realizację kolejnych kursów – z Łodzi do Ostrowa Wielkopolskiego. – Umowa planowana jest z uwzględnieniem przewozów do Poznania – poinformował nas jedynie UMWŁ.

Bezpośrednie kursy do Poznania niezagrożone

To ważna deklaracja, bo kontrakt zapewniłby ciągłość oferty na jednym z ważniejszych ciągów międzywojewódzkich. Kursy, które uruchomi w relacji do Ostrowa Wielkopolskiego ŁKA, pojawią się w rozkładzie jazdy zamiast istniejących obecnie połączeń Polregio na linii Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław. Tu nastąpi więc przerwanie relacji, którego nie należy się spodziewać w przypadku pociągów do stolicy Wielkopolski. Dodajmy, że aktualnie przewozy z Łodzi do Poznania realizowane są na podstawie odrębnej umowy, a nie podstawowego kontraktu Polregio i UMWŁ. Jeśli rozmowy zakończą się sukcesem, wkrótce się to zmieni, a województwo i przewoźnik będą utrzymywać jednakowe zasady współpracy dotyczące wszystkich tras.

– Parametry pracy eksploatacyjnej i warunki finansowe są w fazie uzgodnień – stwierdzają służby prasowe marszałka. Dopiero po zawarciu kontraktu władze regionu poinformują więc o tym, czy i jak zmieniać się będzie oferta przewozowa. Urząd zwraca przy tym uwagę na konieczność zachowania dyscypliny finansów publicznych i dostosowania wartości zamawianych usług do możliwości budżetowych samorządu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5