Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: KDP kontra szlak konny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: KDP kontra szlak konny
Mieszkańcy gmin położonych na zachód i południe od Łodzi (Pabianice, Lutomiersk, Wodzierady) sprzeciwiają się planowanej trasie kolei dużych prędkości. Ich zdaniem, sposób, w jaki wytyczono przebieg linii przez terytorium tych gmin, uderzy w ich atrakcyjność turystyczną oraz doprowadzi do nieodwracalnych zniszczeń ekosystemu. Na środę 13 marca zaplanowano spotkanie protestacyjne w tej sprawie.

Niezadowoleni mieszkańcy utworzyli Międzygminny Społeczny Komitet Ochrony Zasobów Naturalnych i Ludności. Szczególny niepokój Komitetu budzi zagrożenie, jakie zdaniem jego członków - niesie KDP dla otwartego przed dwoma laty Łódzkiego Szlaku Konnego. "Z Łódzkim Szlakiem Konnym mieszkańcy gminy Lutomiersk i Pabianice wiązali ogromne nadzieje na rozwój gmin poprzez upowszechnienie agroturystyki i turystyki sobotnio-niedzielnej w obu regionach. (...) Kolej Dużych Prędkości nie daje szans na rozwój w tym przebiegu trasy, a nawet te możliwości nieodwołalnie zamyka" - czytamy w liście, przysłanym przez protestujących do redakcji "Dziennika Łódzkiego". Zdaniem autorów, budowa KDP w projektowanym przebiegu zniechęci turystów do odwiedzania podłódzkich gmin. Tym samym na marne pójdą poczynione przez mieszkańców inwestycje w infrastrukturę turystyczną. W liście znajdujemy stwierdzenie, że inwestorów przy wydawaniu pozwoleń na budowę nie informowano o planowanym przebiegu KDP.

Komitet twierdzi też, że budowa linii doprowadzi do zniszczenia wielu obszarów cennych przyrodniczo: alei dębowej w Prusinowicach-Borku, terenów lęgowych ptactwa oraz miejsc bytowania pachnicy dębowej. Niekorzystny wpływ na środowisko ma też mieć związane z inwestycją osuszanie terenów podmokłych oraz skażenie terenu hałasem.

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego deklaruje, że obie inwestycje - KDP oraz szlak konny - uznaje za ważne dla rozwoju województwa. Zapewnia też, że przebieg linii KDP nie jest ostateczny, a przy ustalaniu finalnej wersji uwagi społeczności lokalnych i wskazania środowiskowe zostaną uwzględnione.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Klimczak: Rozpoczynamy rozmowy na temat KDP Poznań – Berlin

Tabor i technika

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Infrastruktura

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Jacek Płaza 01 stycznia 2024

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

Infrastruktura

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

inf. pras oprac. JM 09 października 2023

Zobacz również:

Klimczak: Rozpoczynamy rozmowy na temat KDP Poznań – Berlin

Tabor i technika

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Infrastruktura

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Jacek Płaza 01 stycznia 2024

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

Infrastruktura

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

inf. pras oprac. JM 09 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5