Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie chce połączeń do Radomia. Trwają negocjacje z PR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódzkie chce połączeń do Radomia. Trwają negocjacje z PR
fot. Kasper FiszerPociąg PR w Koluszkach
Trwają rozmowy dotyczące możliwości przywrócenia bezpośrednich połączeń kolejowych z Łodzi przez Tomaszów Mazowiecki do Radomia. Starania o uruchomienie przewozów w takiej relacji podejmuje województwo łódzkie. Jego władze zaznaczają jednak, że póki co nie osiągnięto porozumienia ani z operatorem, ani z województwem mazowieckim.

Samorząd województwa łódzkiego od dłuższego czasu wskazuje na możliwość uruchomienia pociągów regionalnych w relacji Łódź – Radom. Nie wiadomo jeszcze, czy pojawią się one w rozkładzie jazdy wraz z jego dużą zmianą przypadającą na grudzień tego roku, ale władze regionu zapewniają, że prowadzą prace mające na celu wznowienie obsługi linii kolejowej nr 22. Wiemy już, że potencjalnym przewoźnikiem na tej trasie są Przewozy Regionalne.

Trwają analizy dotyczące oferty przewozowej

– Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030 w wariancie uzupełniającym i obejmującym odcinki sieci kolejowej dochodzące do granicy województwa przewiduje możliwość uruchomienia przewozów użyteczności publicznej na linii Łódź – Koluszki – Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – granica województwa mazowieckiego (kierunek Radom) – przypomina Grzegorz Sławiński z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Zaznacza przy tym, że zlecenie przewozów na wszystkich trasach, które uwzględniono w wariancie uzupełniającym, zależne jest od zawarcia porozumień lub dokonania uzgodnień z województwami ościennymi. Konieczne jest także oczywiście wyasygnowanie określonych środków finansowych.

– Biorąc pod uwagę powyższe fakty, UMWŁ podjął działania związane ze wznowieniem kolejowych przewozów pasażerskich na linii Łódź – Radom, które zostały zawieszone ze względu na zły stan techniczny infrastruktury kolejowej. Obecnie analizowane są parametry możliwej do zaproponowania mieszkańcom oferty – mówi nasz rozmówca. Równolegle prowadzone są także negocjacje z Przewozami Regionalnymi.

Uruchomienie kursów zależne od oczekiwanego poziomu dotacji

Rozmowy z przewoźnikiem dotyczą kształtu umowy, jaka będzie regulować relacje operatora i zlecającego w roku 2020. – Decyzja [o uruchomieniu pociągów do Radomia] będzie uzależniona od wielkości oczekiwanej rekompensaty w konfrontacji z możliwościami budżetowymi województwa łódzkiego – zapowiada Grzegorz Sławiński. Zgodnie z przekazaną nam przez niego informacją na razie nie ma też umowy o współfinansowanie kursów z warszawskim samorządem regionalnym.

– W przypadku, w którym oferta PR będzie się mieścić w budżecie województwa, konieczne będzie zawarcie porozumienia z województwem mazowieckim – podkreśla przedstawiciel UMWŁ. Póki co więc uruchomienie kursów wydaje się mocno niepewne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5