NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie chce nadal rozwijać ŁKA. Ale jak?

| Kasper Fiszer 21.01.2019 81

Łódzkie chce nadal rozwijać ŁKA. Ale jak?
Pociąg Łódzkiej Kolei AglomeracyjnejFot. Kasper Fiszer
Jak będzie wyglądać podział tras pomiędzy przewoźników w regionie łódzkim? Województwo zapewnia, że nadal rozwijać będzie własną spółkę – Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Konkretnych pomysłów na ów rozwój na razie jednak nie ma.
Uruchomienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej było jednym z najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez poprzednie władze samorządowe województwa łódzkiego. Urząd marszałkowski kierowany przez Witolda Stępnia (PO) kładł potem duży nacisk na rozwój działalności przewoźnika, a transport kolejowy miał w jego polityce duży priorytet. Zupełna zmiana sił w łódzkim sejmiku, a co za tym idzie – objęcie władzy przez dotychczasową opozycję, mogła oznaczać odwrócenie kierunku obranego w okresie minionych ośmiu lat.

Rozwój ŁKA planowany jest w kontekście projektów taborowych

Zapytaliśmy więc nowe władze, jak wyobrażają sobie rolę ŁKA w przyszłości, oraz czy planowane jest przejmowanie przez własną spółkę kolejnych połączeń obsługiwanych dotychczas przez Przewozy Regionalne. – Obecny Zarząd Województwa Łódzkiego przykłada dużą wagę do kwestii rozwoju transportu – zapewniła nas Magdalena Kamińska, rzecznik prasowy marszałka województwa łódzkiego. Jej odpowiedź w kontekście ŁKA jest jednak pozbawiona konkretów.

– Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie się rozwijała. Związane jest to m.in. z realizacją długoletnich projektów taborowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej – stwierdziła przedstawicielka marszałka Grzegorza Schreibera. Przewoźnik jest właśnie w trakcie dostaw jednostek Impuls produkcjo nowosądeckiego Newagu, od początku swojej działalności eksploatuje także wyprodukowane w Siedlcach Flirty 3 Stadlera.

Niebawem ŁKA dotrze do Radomska i Tomaszowa Maz.

Przypomnijmy, że kolejnym – przygotowanym jeszcze przez poprzednie władze samorządowe – etapem w rozwoju ŁKA ma być rozpoczęcie przez spółkę obsługi tras do Tomaszowa Mazowieckiego i Radomska. W obu tych przypadkach inauguracyjne kursy odbędą się w marcu. W początkowym okresie oferta przewozowa będzie jednak nader skromna: przewoźnik obsłuży tylko jedną parę połączeń dziennie. Pozostałe nadal wykonywane będą przez PR.

Dodatkowo – czasowo – pociągi ŁKA wróciły do Zduńskiej Woli-Karsznic. W miniony poniedziałek zmienił się bowiem rozkład jazdy obowiązujący na trasie Łódź – Sieradz. Część kursów, zarówno tych obsługiwanych przez ŁKA, jak i przez PR, skierowana została na trasę okrężną. Jest to związane z kolejnym etapem prac rewitalizacyjnych prowadzonych na linii nr 14.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ŁKA (305)
UMWŁ (98)

Więcej z regionu:

Łódzkie (1070)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ŁKA (305)
UMWŁ (98)

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1070)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5