Partnerzy serwisu:
Biznes

Łódzkie chce nadal rozwijać ŁKA. Ale jak?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-01-2019
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Łódzkie chce nadal rozwijać ŁKA. Ale jak?
Fot. Kasper FiszerPociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Jak będzie wyglądać podział tras pomiędzy przewoźników w regionie łódzkim? Województwo zapewnia, że nadal rozwijać będzie własną spółkę – Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Konkretnych pomysłów na ów rozwój na razie jednak nie ma.

Uruchomienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej było jednym z najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez poprzednie władze samorządowe województwa łódzkiego. Urząd marszałkowski kierowany przez Witolda Stępnia (PO) kładł potem duży nacisk na rozwój działalności przewoźnika, a transport kolejowy miał w jego polityce duży priorytet. Zupełna zmiana sił w łódzkim sejmiku, a co za tym idzie – objęcie władzy przez dotychczasową opozycję, mogła oznaczać odwrócenie kierunku obranego w okresie minionych ośmiu lat.

Rozwój ŁKA planowany jest w kontekście projektów taborowych

Zapytaliśmy więc nowe władze, jak wyobrażają sobie rolę ŁKA w przyszłości, oraz czy planowane jest przejmowanie przez własną spółkę kolejnych połączeń obsługiwanych dotychczas przez Przewozy Regionalne. – Obecny Zarząd Województwa Łódzkiego przykłada dużą wagę do kwestii rozwoju transportu – zapewniła nas Magdalena Kamińska, rzecznik prasowy marszałka województwa łódzkiego. Jej odpowiedź w kontekście ŁKA jest jednak pozbawiona konkretów.

– Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie się rozwijała. Związane jest to m.in. z realizacją długoletnich projektów taborowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej – stwierdziła przedstawicielka marszałka Grzegorza Schreibera. Przewoźnik jest właśnie w trakcie dostaw jednostek Impuls produkcjo nowosądeckiego Newagu, od początku swojej działalności eksploatuje także wyprodukowane w Siedlcach Flirty 3 Stadlera.

Niebawem ŁKA dotrze do Radomska i Tomaszowa Maz.

Przypomnijmy, że kolejnym – przygotowanym jeszcze przez poprzednie władze samorządowe – etapem w rozwoju ŁKA ma być rozpoczęcie przez spółkę obsługi tras do Tomaszowa Mazowieckiego i Radomska. W obu tych przypadkach inauguracyjne kursy odbędą się w marcu. W początkowym okresie oferta przewozowa będzie jednak nader skromna: przewoźnik obsłuży tylko jedną parę połączeń dziennie. Pozostałe nadal wykonywane będą przez PR.

Dodatkowo – czasowo – pociągi ŁKA wróciły do Zduńskiej Woli-Karsznic. W miniony poniedziałek zmienił się bowiem rozkład jazdy obowiązujący na trasie Łódź – Sieradz. Część kursów, zarówno tych obsługiwanych przez ŁKA, jak i przez PR, skierowana została na trasę okrężną. Jest to związane z kolejnym etapem prac rewitalizacyjnych prowadzonych na linii nr 14.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5