NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Żabieniec: Modernizacja stacji w latach 2019–2021

| Kasper Fiszer 08.01.2018 3,2k

Łódź Żabieniec: Modernizacja stacji w latach 2019–2021
Wejście do przejścia podziemnegofot. Kasper Fiszer
Poziom wody w przejściu podziemnym pod peronami stacji Łódź Żabieniec jest stale monitorowany – zapewnia PKP PLK. Zalewanie go dawniej bardzo utrudniało dostanie się na pociąg, dziś problem ten został względnie uregulowany. Diametralna zmiana nastąpi jednak dopiero za kilka lat, kiedy zarządca infrastruktury przeprowadzi kompleksową modernizację żabienieckiej infrastruktury pasażerskiej.
Pod koniec 2016 r. informowaliśmy o problemach występujących na stacji Łódź Żabieniec. Przejście podziemne prowadzące na perony było regularnie zalewane wodą, przez co dojście na pociąg w deszczowe dni stawało się bardzo utrudnione. Zarząd nad obiektem od PKP SA przejęło wówczas PKP PLK, zapowiadając jednocześnie początek przygotowań do modernizacji infrastruktury przystankowej, w tym przejścia.

Wiemy, kiedy nastąpi finał długiego procesu przygotowań

– Przejęcie techniczne [przejścia podziemnego] umożliwi rozpoczęcie czynności związanych z projektem modernizacji obiektu. Należy jednak mieć świadomość, że będzie to proces długotrwały – zapowiadał wówczas Łukasz Kwasiborski z Zespołu Prasowego PKP PLK. – Konieczna jest regulacja własności gruntów (część obiektu znajduje się na terenie należącym do miasta). Niezbędne będzie też pozyskanie środków finansowych, stosownych projektów czy pozwoleń administracyjnych na modernizację – tłumaczył.

Dziś wiemy już, że gruntowny remont będzie przeprowadzony w ramach większej inwestycji infrastrukturalnej. – W ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 15 i 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” przejście zostanie przebudowane. Zainstalowane zostaną windy, nowe oświetlenie oraz odwodnienie – mówi dziś Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jak dodaje rzecznik prasowy zarządcy infrastruktury Mirosław Siemieniec, prace pomiędzy Łodzią Kaliską a Zgierzem realizowane będą w latach 2019 – 2021, a poprawie ma ulec także stan infrastruktury w Zgierzu.

W razie potrzeby PKP PLK korzystają z pomp osuszających przejście

Jak zapewniają służby prasowe PKP PLK, do czasu przeprowadzenia dużych robót pasażerowie nie będą musieli brodzić po kostki w wodzie, co zdarzało się w okresie sprawowania zarządu nad przejściem podziemnym przez PKP SA. – Stale monitorujemy sytuację w przejściu podziemnym. Jeśli po obfitych opadach pojawi się woda w tunelu, uruchamiane są pompy, która odprowadzają ją do kanalizacji. Firma odpowiedzialna za sprzątanie obiektu regularnie sprawdza stan czystości – powiedział nam Karol Jakubowski.

Przystanek pasażerski na stacji Łódź Żabieniec bywa wciąż nazywany dworcem, choć budynek, w którym dawniej mieściły się kasy biletowe, dziś zajmuje restauracja. Rola dworca na przełomie wieków znacznie spadła, ale w ostatnim okresie ponownie wzrosła. W bezpośrednim sąsiedztwie peronów stanął bowiem nowy gmach łódzkiego ZUS-u, a stosunkowo dobra oferta Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sprawia, że wielu pracowników i petentów dojeżdża tam pociągiem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5