Pierwsze z zamówionych przez łódzkie MPK 18 sztuk wagonów M8C mogą dotrzeć do Łodzi na przełomie lutego i marca. - Tramwaje są już gotowe do transportu - zapewnia Sebastian Grochala, rzecznik przewoźnika.
Pochodzące z Bielefeld M8C są wagonami dwukierunkowymi i dwustronnymi. Zostały zakupione przez MPK w celu obsługi wahadłowych linii zastępczych podczas planowanego na 2014 r. remontu Trasy W-Z Widzew-Retkinia. Przetarg na ich dostawę wygrała w grudniu firma Stropex z Pleszewa, oprócz produkcji materiałów budowlanych zajmująca się także sprowadzaniem niemieckich tramwajów na wschód Europy. - Zgodnie z umową odbiór techniczny nastąpi w Łodzi. Dopiero po jego zakończeniu, gdy okaże się, czy wagony są sprawne, umowa zostanie sfinalizowana - mówi Grochala.
Według pierwotnych planów, MPK miało sprowadzić 40 tramwajów dwukierunkowych. - Prace nad pozyskaniem kolejnych 22 sztuk rozpoczniemy po odbiorze pierwszej partii - zapowiada rzecznik.
Zdaniem Grochali, trudno określić datę wyjazdu liniowego pierwszych M8C. Nie wiadomo, ile czasu zajmie przeszkolenie motorniczych i personelu serwisowego. - Potrzebujemy także czasu na odpowiednie oznakowanie pojazdów z zewnątrz i w środku oraz ewentualne zmiany układu wnętrza. Pierwsze składy wyjadą być może w marcu, może w kwietniu - przypuszcza rzecznik. Nie wiadomo też, na jakich liniach będą kursowały przed rozpoczęciem remontu Trasy W-Z. - Po remoncie trafią zapewne na linie podmiejskie - mówi rzecznik.