NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Tajemniczy spór Torpolu z Urzędem Miasta

| Roman Czubiński 21.09.2017 5

Łódź: Tajemniczy spór Torpolu z Urzędem Miasta
Dworzec Łódź Fabrycznafot. Paweł Augustyniak
W blisko rok po oddaniu do użytku podziemnego dworca Łódź Fabryczna rozliczenia finansowe między wykonawcą a zamawiającymi nadal nie zostały zakończone. W złożonym w łódzkim Sądzie Okręgowym pozwie konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor żąda od łódzkiego magistratu, PKP PLK i PKP S. A. zapłaty ponad 48 milionów złotych za nieobjęte zamówieniem prace dodatkowe. Obie strony nie ujawniają szczegółowych informacji na temat przedmiotu sporu.
Według Torpolu przedsiębiorstwo weszło na ścieżkę sądową po wyczerpaniu możliwości polubownego załatwienia sprawy. – Spółka w raporcie bieżącym nr 59/2017 z dnia 18.09.2017 r. poinformowała o złożeniu pozwu o zapłatę 48,2 mln zł za wykonanie szeregu prac dodatkowych, nieobjętych umową. Kwestie, których dotyczy złożony pozew, były wcześniej przedmiotem zawezwania do próby ugodowej, która zakończyła się niepowodzeniem – mówi kierownik Działu Marketingu i Promocji Torpolu Piotr Odzijewicz.

Według przedstawicieli łódzkiego Zarządu Inwestycji Miejskich do władz tej instytucji nie dotarły jednak żadne informacje o pozwie. – Nie wiemy, czego dotyczy roszczenie – twierdzi rzecznik ZIM Piotr Wasiak. Również przedstawiciel Torpolu nie odpowiedział na pytanie RK o dokładny charakter prac, za które spółka domaga się zapłaty.

Wspomniana kwota to pieniądze przeznaczone do podziału między członków konsorcjum – po 40% w razie jej zasądzenia miałby otrzymać Torpol i Astaldi, a po 10% – dwaj pozostali konsorcjanci. „Jednocześnie mając na uwadze rozbieżność poglądów w judykaturze co do charakteru prawnego "konsorcjum" (…), w ocenie Konsorcjum uzasadnione było przyjęcie także wariantowego żądania pozwu, uwzględniającego po stronie członków Konsorcjum również jednolity charakter konsorcjum. (...) Emitent szacuje, iż w wariancie podziału wierzytelności poszczególnych członków Konsorcjum sporna kwota przypadająca na Emitenta wyniesie ok. 19,3 mln zł” – głosi wspomniany komunikat.

Konsorcjum budujące dworzec żądało poprzednio od łódzkiego Urzędu Miasta oraz PKP PLK zapłaty dodatkowych 89,3 mln zł za przesunięcie terminu z września 2015 na sierpień 2016 r., za które winą obarczało stronę miejską. Po dwukrotnym przedłużeniu mediacji 17 listopada ubiegłego roku zawarto ugodę, na mocy której miasto Łódź i zarządca infrastruktury kolejowej zobowiązali się zapłacić dodatkowo 63,3 mln zł brutto. – Ubiegłoroczna ugoda dotyczyła zwrotu kosztów poniesionych przez Konsorcjum w związku z koniecznością przedłużenia realizacji kontraktu do dnia 31.08.2016 r. W tej materii zawarta ugoda wyczerpała wszelkie roszczenia zawarte w pozwie wniesionym przeciw Zamawiającym – deklaruje Odzijewicz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5