Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Przebudowa Trasy W-Z a piesi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Przebudowa Trasy W-Z a piesi
W wypowiedziach na temat przebudowy Trasy W-Z najczęściej podkreśla się wpływ inwestycji na ruch samochodowy (odcinek w tunelu i w odkrytym wykopie, inteligentny system sterowania ruchem) oraz na komunikację zbiorową (centrum przesiadkowe przy skrzyżowaniu Mickiewicza – Kościuszki, całkowita wymiana torowiska tramwajowego, nowy odcinek na Olechów). Mniej uwagi poświęca się konsekwencjom dla ruchu pieszych. Tymczasem i pod tym względem w wielu miejscach nastąpią znaczące zmiany.

Najważniejszą z nich będzie budowa wspomnianego dworca przesiadkowego. Dojście na przystanki tramwajowe zostanie znacznie ułatwione. W obrębie jednego, centralnego przystanku z czterema torami będzie można przesiadać się pomiędzy liniami jadącymi w czterech kierunkach (Widzew – Retkinia i tzw. Łódzki Tramwaj Regionalny), których przystanki były dotąd rozrzucone w promieniu ponad stu metrów. Dodatkowo przejście podziemne pod skrzyżowaniem Piłsudskiego – Piotrkowska (obecnie w stanie zaawansowanej rozbiórki) zostanie zastąpione przejściem w poziomie jezdni, zabezpieczonym sygnalizacją świetlną. Ulica Piotrkowska, od lat 70. ubiegłego wieku rozdzielona przez wspomniane przejście na dwa słabo skomunikowane fragmenty, zostanie na powrót scalona. Zmiany te będą możliwe dzięki ukryciu „przelotowych” pasów jezdni na odcinku Piotrkowska – Kościuszki w tunelu.

Rozwiązanie przyjęte dla owych pasów na odcinkach Kilińskiego – Piotrkowska i al. Kościuszki – Wólczańska (zagłębione jezdnie w murach oporowych, a pomiędzy nimi na estakadzie torowisko tramwajowe w poziomie 0) budzi obiekcje wielu środowisk. Przedmiotem krytyki jest najczęściej ugruntowanie podziału między południową a północną częścią miasta.

W istocie, szansa na „zszycie” północnej i południowej części miasta, które mogłoby nastąpić w razie zastosowania pełnego tunelu na całej długości centralnego odcinka, została zaprzepaszczona. Wydaje się jednak, że z praktycznego punktu widzenia niewiele się pod tym względem zmieni: droga o przekroju 2x3, pozbawiona przejść dla pieszych poza skrzyżowaniami, także przed październikiem ubiegłego roku skutecznie separowała od siebie sąsiednie kwartały. Można mówić nawet o niewielkich zmianach na lepsze: przejście podziemne przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego – Sienkiewicza ma zostać zastąpione przez kładki nad wykopem, zapewniające przejście przez ulicę i dojście na przystanki tramwajowe w poziomie 0.

To tylko fragment artykułu. Więcej na portalu Transport Publiczny
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łodzianie wybrali wariant trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łodzianie wybrali wariant trasy W-Z

Urząd Miasta Łodzi 21 lutego 2012

Jest przetarg na trasę W-Z w Łodzi

Infrastruktura

Jest przetarg na trasę W-Z w Łodzi

Rynek Kolejowy 17 lipca 2012

Łódź: Minął tydzień przebudowy W-Z. Będą zmiany

Infrastruktura

Łódź: Minął tydzień przebudowy W-Z. Będą zmiany

Roman Czubiński 07 października 2013

Łódź: Zaczyna powstawać strop tunelu Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź. Jeszcze trudniej ze wschodu na zachód

Zintegrowany transport

Łódź. Jeszcze trudniej ze wschodu na zachód

kf, Transport-Publiczny.pl 14 marca 2014

UM Łódź: Popa się myli, MIR przyzna pieniądze na W-Z

Biznes

Zobacz również:

Łodzianie wybrali wariant trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łodzianie wybrali wariant trasy W-Z

Urząd Miasta Łodzi 21 lutego 2012

Jest przetarg na trasę W-Z w Łodzi

Infrastruktura

Jest przetarg na trasę W-Z w Łodzi

Rynek Kolejowy 17 lipca 2012

Łódź: Minął tydzień przebudowy W-Z. Będą zmiany

Infrastruktura

Łódź: Minął tydzień przebudowy W-Z. Będą zmiany

Roman Czubiński 07 października 2013

Łódź: Zaczyna powstawać strop tunelu Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź. Jeszcze trudniej ze wschodu na zachód

Zintegrowany transport

Łódź. Jeszcze trudniej ze wschodu na zachód

kf, Transport-Publiczny.pl 14 marca 2014

UM Łódź: Popa się myli, MIR przyzna pieniądze na W-Z

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5