NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Pociągi dalekobieżne znów na Kaliskiej. Dlaczego?

| Kasper Fiszer 06.07.2020 36

Łódź: Pociągi dalekobieżne znów na Kaliskiej. Dlaczego?
Pociąg PKP Intercity w Łodzi Kaliskiejfot. Kasper Fiszer
W najbliższym czasie podróżujący z Wrocławia do Warszawy będą musieli liczyć się z pewnym wydłużeniem czasu przejazdu. Mieszkańcy Łodzi uzyskają natomiast możliwość wejścia do pociągów PKP Intercity na stacji Łódź Kaliska. Jest to związane z modernizacją trasy do Zduńskiej Woli.
Choć PKP Intercity niemal całkowicie zrezygnowało ze stałej obsługi dworca Łódź Kaliska i planowo kieruje swoje pociągi przelotowe liniami omijającymi tę ważną w ruchu regionalnym stację, ostatnio kilkakrotnie dochodziło do sytuacji, w których przewoźnik musiał okresowo zmieniać założone trasy. Na Kaliskiej pojawiały się więc pociągi jadące standardowo po linii nr 16 pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem. Teraz znów można tam wsiąść do kursów dalekobieżnych, tym razem jednak tych jadących od strony Wrocławia w kierunku Warszawy i odwrotnie.

Roboty torowe na stacji Łódź-Lublinek

Zmiany dotyczą kursów korzystających wcześniej z łącznicy nr 539 Łódź Kaliska Towarowa – Retkinia. Pozwala ona, jadąc z kierunku Zduńskiej Woli, wyjechać w stronę Łodzi-Chojen bez konieczności zmiany czoła, co znacząco skraca czas przejazdu przez aglomerację łódzką. Pociągi te czasowo wjeżdżają jednak na stację Łódź Kaliska. – Ma to związek z modernizacją linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Łodzią-Lublinkiem – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Mówi on, że korekta przebiegu była konieczna z uwagi na ograniczoną przepustowość modernizowanego odcinka (choć w efekcie pociągi nie korzystają z niego rzadziej). Zapewnia także, że zmiany wprowadzone do rozkładu jazdy w czerwcu były uzgodnione z przewoźnikami. Dodaje, że prace pomiędzy Łodzią Kaliską a Retkinią rozpoczęły się w maju, a w czerwcu wykonawca wszedł na dalszy fragment – pomiędzy Retkinią a Łodzią-Lublinkiem (wraz ze stacją na Lublinku).

Na razie trwa demontaż starego torowiska

– Obecnie demontowane są tory i podkłady. W kolejnym etapie rozpocznie się układanie nowych torów i sieci trakcyjnej – relacjonuje nasz rozmówca. Zapowiada, że na Lublinku powstaną dwa nowe perony. Według szacunków zarządcy infrastruktury po zakończeniu robót czas przejazdu pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą ma skrócić się o około kwadrans.

Przypomnijmy, że realizacja inwestycji jest opóźniona i ma zakończyć się dopiero w połowie przyszłego roku. Jest jednak i dobra informacja. – Zasadnicze prace ważne dla ruchu pociągów zostaną wykonane do grudnia 2020 r. – zadeklarował Mirosław Siemieniec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5