Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Którędy KDP i gdzie nowe dworce?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
02-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź: Którędy KDP i gdzie nowe dworce?
W grudniu odbędą się konsultacje społeczne dotyczące przebiegu tuneli, z których korzystać mają kolej dużych prędkości i pociągi linii aglomeracyjnych przebiegających przez Łódź.

Jak poinformował Urząd Miasta Łodzi, w grudniu odbędą się konsultacje społeczne projektu budowy tuneli kolejowych biegnących przez miasto. Podczas nich konsultowane będą trzy scenariusze rozwoju łódzkiego węzła kolejowego: wariant „0”, zwany też wariantem odniesienia — kształt łódzkiej sieci kolejowej nie zmieniłby się, połączenia dalekobieżne realizowane byłyby nadal przy użyciu linii kolei konwencjonalnych, a tunele pod miastem nie zostałyby wydrążone, i dwie koncepcje zakładające powstanie kolei dużych prędkości i tuneli średnicowych dla ruchu lokalnego i regionalnego.

Pierwszy z wariantów, rekomendowany przez projektanta łódzkich tuneli kolejowych — firmę Sener, zakłada włączenie linii KDP w układ torowy miasta w okolicach hali Atlas Arena w południowo-zachodniej części Łodzi — zgodnie z ustaleniami studium wykonalności budowy tzw. linii Y. Druga koncepcja przewiduje wprowadzenie linii dużych prędkości od północnej strony Łodzi — nieco na południe od osiedla Teofilów i następnie w osi ul. Srebrzyńskiej aż do ścisłego centrum miasta. Propozycja ta jest zgodna z jednym z wariantów rozważanych w studium wykonalności linii Warszawa — Poznań/Wrocław, jednak ów wariant budowy KDP nie został zaakceptowany do dalszych analiz. Oba projekty zakładają, że linia dużych prędkości miałaby biec dalej do podziemnego dworca Łódź Fabryczna, który powstanie do 2014 roku, a następnie tunelem w kierunku Widzewa.

Rozważane są także dwa projekty tunelu kolei konwencjonalnej łączącego dworzec Łódź Fabryczna z linią nr 14 Łódź Kaliska — Bednary. W pierwszym z omawianych rozwiązań tunel kolei konwencjonalnej biegłby z Dworca Fabrycznego na północny zachód w rejon ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej, gdzie znajduje się jedno z największych centrów handlowych w kraju — kompleks Manufaktura. Tam miałaby znaleźć się stacja pośrednia. Dalej tunel miałby biec na zachód i rozgałęziać się tak, by umożliwić wjazdy w obu kierunkach pomiędzy łódzkimi stacjami Kaliska i Żabieniec. Drugi projekt zakłada identyczny przebieg tunelu, ale bez przystanku przy Manufakturze. Tamtejsza stacja miałaby pełnić jedynie funkcje techniczne.

Konsultacje odbędą się 6 grudnia o 17:00 w Instytucie Europejskim i 13 grudnia o 17:00 na Wydziale Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Na spotkaniach poruszane będą także tematy związane z proponowanymi technologiami budowy tuneli czy sposobami ochrony środowiska na terenach, przez które przebiegną nowe linie kolejowe. Organizatorem konsultacji jest przygotowująca studium wykonalności budowy tuneli firma Sener, a poprowadzą je specjaliści z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: wznowiony ruch z Tomaszowa do Dęby Opoczyńskiej

Warte uwagi

Łódzkie: wznowiony ruch z Tomaszowa do Dęby Opoczyńskiej

kf, Rynek Kolejowy 01 grudnia 2011

Łódź: Nadal nie ma decyzji w sprawie linii podmiejskich

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

kf, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2011

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

Przetargi

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

kf, Rynek Kolejowy 13 grudnia 2011

Łodzki marszałek będzie walczył o KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

kf, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Zobacz również:

Łódzkie: wznowiony ruch z Tomaszowa do Dęby Opoczyńskiej

Warte uwagi

Łódzkie: wznowiony ruch z Tomaszowa do Dęby Opoczyńskiej

kf, Rynek Kolejowy 01 grudnia 2011

Łódź: Nadal nie ma decyzji w sprawie linii podmiejskich

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

kf, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2011

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

Przetargi

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

kf, Rynek Kolejowy 13 grudnia 2011

Łodzki marszałek będzie walczył o KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

kf, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5