NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

Łódź Kaliska: Są środki na wiadukt wschodni. W kwietniu umowa

| Kasper Fiszer 02.04.2019 151

Łódź Kaliska: Są środki na wiadukt wschodni. W kwietniu umowa
Stacja Łódź Kaliska, po prawej jej nieukończona częśćfot. Zorro2212, lic. CC BY-SA 4.0
Zarządca infrastruktury kolejowej otrzymał dodatkowe środki z RPO województwa łódzkiego na dokończenie budowy stacji Łódź Kaliska. W ramach inwestycji przebudowane zostaną wszystkie perony, ale jej podstawowym elementem ma być ukończenie zarzuconej przeszło dwadzieścia lat temu budowy drugiego wiaduktu nad al. Bandurskiego. Dzięki temu zwiększona ma zostać przepustowość w kierunku Łodzi-Chojen i Lublinka.
KP Polskie Linie Kolejowe zawnioskowały do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego o zwiększenie dotacji na dokończenie przerwanej przeszło dwie dekady temu budowy stacji Łódź Kaliska. Podstawowym elementem inwestycji ma być dokończenie stojącego, ale nigdy nieotwartego wschodniego wiaduktu nad al. Bandurskiego, dzięki czemu przelotowe staną się tory przy peronach 4 i 5 (peron 6 ma zostać zlikwidowany). Ma to wydatnie zwiększyć przepustowość i funkcjonalność obiektu, a tym samym przygotować stację do zwiększonego ruchu, jaki ma pojawi się tu po otwarciu tunelu średnicowego z Łodzi Fabrycznej.

Jeszcze w tym miesiącu PLK podpisze umowę z wykonawcą

Samorząd przychylił się do wniosku zarządcy infrastruktury. – Zarząd Województwa Łódzkiego podjął uchwałę, zgodnie z którą dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska otrzyma większe dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 – potwierdził Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Ostatecznie spółka otrzyma na ten cel ok. 68 mln zł.

Wciąż trwa rozpoczęta w sierpniu zeszłego roku procedura przetargowa. Dodatkowe środki pozwolą jednak spółce wyłonić wykonawcę przedsięwzięcia. – Planujemy podpisać umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych w kwietniu tego roku – zapowiada nasz rozmówca. – Wartość inwestycji to ponad 330 mln zł – dodaje.

Inwestycja obejmie także infrastrukturę pasażerską

To kwota netto, jakiej za realizację robót oczekuje Torpol (przekłada się to na niemal 407 mln zł brutto). Przedsiębiorstwo, którego oferta wydaje się najkorzystniejsza, zadeklarowało, że sporządzi projekt i przeprowadzi wszystkie prace w ciągu 38 miesięcy. Roboty obejmą nie tylko samo dokończenie wiaduktu, ale i przebudowę stacji (w ramach jednego zadania inwestycyjnego).

– Przebudowa obejmie pięć peronów. Po modernizacji pasażerowie otrzymają nowe, komfortowe perony i przejścia podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – opisuje Karol Jakubowski. Na samym wiadukcie mają zaś zostać ułożone nowe tory, powstać ma też nigdy dotychczas niezrealizowana sieć trakcyjna.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5