NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Kaliska: Prace zgodnie z planem. Zasadnicze roboty trwają

| Kasper Fiszer 09.11.2020 3,8k

Łódź Kaliska: Prace zgodnie z planem. Zasadnicze roboty trwają
Stacja Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Bez opóźnień prowadzona jest przebudowa stacji Łódź Kaliska. Jedna z najważniejszych obok budowy tunelu średnicowego inwestycji kolejowych w aglomeracji łódzkiej opiera się na dokończeniu porzuconej w latach 90. budowy tzw. wiaduktu wschodniego. Wkrótce układane będą nowe tory, które pozwolą na pierwszy, historyczny wjazd na niszczejącą dotychczas przeprawę nad al. Bandurskiego.
Według założeń przedstawionych w styczniu zasadnicze prace związane z modernizacją stacji Łódź Kaliska miały ruszyć w trzecim kwartale tego roku. Tak też się w istocie stało – informują PKP PLK. Roboty koncentrują się wokół tzw. wiaduktu wschodniego, konstrukcji wybudowanej w połowie lat 90. zeszłego stulecia, ale nigdy nieoddanej do użytku. Teraz trwa wzmacnianie konstrukcji, a w rejonie budynku dworca i ul. Karolewskiej wykonawca wzmacnia mury oporowe.

Trwa już remont przejścia podziemnego pod peronami 4 i 5

– Zakończyła się natomiast rozbiórka peronów nr 4, 5 i 6 – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Chodzi tu o perony czołowe we wschodniej częsci stacji, które pierwotnie miały umożliwiać obsługę ruchu prowadzonego wspomnianym wiaduktem. Zdemontowana została także sieć trakcyjna, a w tej części stacji nie ma już torów. Zakończyły się prace porządkowe, trwają roboty ziemne.

Równolegle toczy się remont przejścia podziemnego pod peronami nr 4 i 5, które od przeszło dwóch dekad czeka na swoje otwarcie. Ma ono prowadzić w rejon dworca autobusowego. – Z jego właścicielem [PKS Łódź] uzgodnione jest takie rozwiązanie ruchu, które umożliwi dogodne przesiadki z pociągu na autobus – zapewnia nasz rozmówca. Przypomnijmy, że PKP SA przewidują wzrost znaczenia tutejszego węzła komunikacyjnego.

Prace potrwają jeszcze dwa lata

— W kolejnych tygodniach rozpocznie się budowa nowego układu torowego – zapowiada przedstawiciel PKP PLK. Wykonawca, Torpol, gromadzi już szyny i podkłady. Jak podkreślają służby prasowe PKP PLK, obecnie nie jest konieczne wprowadzanie zmian w rozkładzie jazdy pociągów.

– Prace zaplanowane są do października 2022 r. – deklaruje termin zakończenia inwestycji Rafał Wilgusiak. Wartość kontraktu z wykonawcą to ok. 337 mln zł netto. Choć najważniejszą częścią prac jest przygotowanie wiaduktu wschodniegto, co znacząco zwiększy przepustowość stacji, roboty prowadzone będą także w jej zachodniej części, a więc w obrębie peronów 1, 2 i 3 oraz prowadzących do nich torów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5