Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska – Zgierz: Likwidacja ograniczeń

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska – Zgierz: Likwidacja ograniczeń
Stan linii kolejowej nr 15 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz w ciągu ostatnich lat znacznie się pogorszył. Obowiązuje na nim prędkość maksymalna 90 km/h, jest jednak wiele miejscowych ograniczeń. PKP PLK deklaruje naprawę części infrastruktury do czasu startu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w przyszłym roku.

Ograniczeń prędkości pomiędzy Łodzią a Zgierzem (do 30, 20 i 10 km/h) jest razem 16. Cztery w obrębie stacji Łódź Kaliska, pięć na Żabieńcu i siedem na szlaku Łódź Żabieniec – Zgierz. Większość wynika ze złego stanu torów, rozjazdów lub budowli inżynieryjnych (wiadukt nad ul. Łódzką w Zgierzu). Są też dwa przejazdy kategorii D z przekroczonym iloczynem ruchu. Pociągi zwalniają także obok budowanego właśnie przystanku Łódź Radogoszcz Zachód. W efekcie na pokonanie 11 km pociąg Regio potrzebuje ok. 15 minut.

15 czerwca 2014 r. odcinek przyjmie ruch pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – Odcinek Łódź Kaliska – Zgierz jest naszym największym problemem, jeśli chodzi o infrastrukturę przyszłych tras ŁKA – mówiła w lipcu br. Teresa Woźniak, zastępca dyrektora wydziału infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Według urzędniczki, tempo jazdy może zniechęcić wielu potencjalnych pasażerów do podróży pociągami Łódź Kaliska – Łowicz, które wyruszą na trasę jako pierwsze. – PKP PLK obiecały nam, że do tego czasu stan infrastruktury na tym odcinku zostanie poprawiony – dodała T. Woźniak.

– W drugiej połowie 2012 r. PKP PLK wykonały między Łodzią Kaliską a Żabieńcem prace utrzymaniowe o wartości około 1 mln zł – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Polegały one na wymianie podsypki, podkładów i szyn. Plany na lata 2013-2014 przewidują wykonanie robót o wartości 11 mln zł. Część prac obejmie stację Łódź Żabieniec. – W tym roku wymienimy 5 rozjazdów. Przygotowujemy postępowanie przetargowe, które pozwoli wyłonić wykonawcę tego zadania. Zakładamy, że koszt wyniesie około 6 mln zł. W przyszłym roku w obrębie stacji Żabieniec przewidujemy wymianę nawierzchni torowej o długości około 3 km, naprawę odwodnienia oraz wymianę jeszcze jednego rozjazdu – wylicza rzecznik. O ewentualnych planach remontu wiaduktu nie wspomina.

W 2014 r. zarządca infrastruktury planuje także przebudowę przejazdu w ciągu ul. Sosnowej w Zgierzu. Zamontowanie półrogatek i sygnalizacji świetlnej pozwoli podnieść kategorię przejazdu z D na B, a tym samym zlikwidować jedno z punktowych ograniczeń prędkości do 20 km/h.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5