NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Fabryczna: Są już dwa kilometry torów

| Tines 29.04.2015 244

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-29 10:04:13 Autor: p.
---.static.ip.netia.com.pl
Budowa jest wielka, ale bez tej megalomanii - dworzec podziemny (i naziemny) w Sztutgarcie budowany juz od paru ladnych lat przykrywa rozmachem dworzec fabryczny.

No i druga rzecz - kolej zostala umiejscowiona na poziomie -2 a komunikacja miejska (bus i tramwaj) na poziomie -1. Znowu traktuje sie ludzi jak szczury...
Rozumiem, ze kolej musi przebiegac w tunelu, ale dlaczego nie pozostawiono jej na poziomie -1 a tramwajow i busow miejskich na powierzchni - tam gdzie sa najbardziej dostepne? Auta i autobusy komunikacji dalekobieznej powinny byc na poziomie -2.

To jest kolejny przyklad spychania komunikacji zbiorowej na szary koniec. Jestem pewien, ze postoje taksowek beda zaraz pod wejsciem do dworca. Tak zreszta jest juz na centralnym, wschodnim, warszawskim lotnisku szopena. Taxi i auta zatrzymuja sie pod samym wejsciem, a autobusy komunikacji miejskiej na kolejnych peronach.
Powinno byc dokladnie odwrotnie!!!!!
2015-04-29 10:21:48 Autor: pszalk
---.156.162.26.ip.dev.euron.pl
Zanim skrytykuje się projekt, warto choć w minimalnym stopniu się z nim zapoznać. Kolej nie może być płycej bo nie dałoby się wybudować tunelu w kierunku zachodnim. Tramwaje pozostają na powierzchni - przystanek zlokalizowany przez samym dworcem, nie oddzielony od niego nawet jezdnią. Autobusy na poziomie -1 bo na powierzchni nie ma na to miejsca - a liczba stanowisk i miejsc postojowych będzie duża, bo to nie tylko autobusy komunikacji miejskiej, ale także podmiejskie i dalekobieżne - to będzie także główny dworzec autobusowy w Łodzi.
2015-04-29 15:08:39 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
Przez Łódź przepływa 14 rzek o czym mało kto wie. Z tego też względu kolej musi zejść tak nisko a po za tym tam jest ścisłe centrum.
2015-04-29 16:44:19 Autor: Wideo Maniak
---.dynamic.chello.pl
Centrum Łodzi jest w fazie rozbiórki. Za 5-10 lat będzie tam może co dziesiąta kamienica i tory mogły spokojnie iść po ziemi po i tak wyburzonych ruinach.
2015-04-29 20:40:04 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Wideo Maniak:
"Centrum Łodzi jest w fazie rozbiórki. Za 5-10 lat będzie tam może co dziesiąta kamienica i tory mogły spokojnie iść po ziemi po i tak wyburzonych ruinach."
Ściek kolejowy przez środek miasta na powierzchni, nigdy by nie został zaakceptowany przez mieszkańców miasta (dziś), nawet gdyby całe centrum zawaliłoby się. Przespano szanse na budowę linii kolejowej w poziomie gruntu (albo estakady kolejowej) w okresie międzywojennym, czy wczesnej komunie. Obecnie jedyne racjonalne rozwiązanie to tunel, który nie ingeruje w tkankę miasta, oraz nie będzie zakłócał życia mieszkańców, przy jednoczesnej rewolucji komunikacyjnej w ŁWK.
2015-04-30 07:00:44 Autor: znafca
---.174.127.174
Pierwsza ulewa w Łodzi i dworzec podziemny zalany jak na Kaliskiej wszystko będzie pływać majtki, rajtuzy, gazety, fajki....
2015-04-30 07:56:01 Autor: criss
---.46.186.19
Łódź jest miastem zdewastowanym przez komunę co kontynuowano po 1989 do rządów PiS włącznie. jednakże to nadal piękne miasto. co do wartości łódzkich zabytków to warto mzauważyć, że wiele z nich zostało wpisanych na listę pomników historii, zabytków najcenniejszych dla całej Polski. obszar cennej zabudowy wielkomiejskiej i przemysłowej w Łodzi ma wyjątkową wartość kulturową, artystyczną i historyczną.
2015-04-30 18:48:57 Autor: Robespiere
---.11.170.129
@wideo maniak
Za 5-10 lat to akurat centrum Łodzi bedzie dość niezłe zrewitalizowane. Te programy rewitalizacyjne juz ruszają i jest na to 4 mld złotych. Wiem ze żal Ci tyłek ściska ale tak jest.
2015-05-12 11:37:52 Autor: Winny
---.242.40.164-rev.hti.pl
Łódź wymiera. Dziennie ubywa 20 osób. Inwestycje PKP w nowy dworzec i następne w tunel w takiej sytuacji to skandal. Niech łodzianie sami ratują swoje miasto.
2015-05-14 12:03:26 Autor: criss
---.46.186.19
za pieniądze z budżetu państwa rozwijają się głównie Warszawa a też i np. Wrocław. Łodź konsekwentnie od 1945 była stawiana na szarym końcu, dużo więcej wpłacała niż dostawała. no i firmy "państwowe" z Łodzi i łodzkiego zostały przeniesione po 1989 głównie do Warszawy, ale też i do Lublina i Rzeszowa. doszła do tego likwidacja, odgórna, przemysłu lekkiego (gdyby pracownicy z Łodzi zostali objęci opieką tak, jak npo. górnicy, to do Łodzi powinno wpłynąć jakieś 90 mld złotych...). jeśli teraz coś się w Łodzi buduje za pieniądze budzetowe, to powstaje pytanie: czemu tak późno?? i wciąż niewiele. my, Łodzianie, najchętniej widzielibyśmy Polskę oderwaną od centralizacji po warszawsku. podatki chętnie zbierzemy przez samorządy i odpowiednią ich część przekażemy do budżetu centralnego. przy okazji chcielibyśmy, by symbolami naszego Państwa obdzielać wszystkie regiony kraju, nie tylko Warszawę, tak jak to jest np. w Niemczech czy Włoszech. na początek proponuję przeniesienie meczy reprezentacji w piłkę kopaną na stadion śląski, a skocznie narciarskie, windsurfing, żużel czy siatkówkę na Pradze niech sobie mieszkańcy naszej dumnej stolicy robią za swoje pieniądze, a jakby co to zawsze pozostaje opcja targowiska...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5