Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Są już dwa kilometry torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

Tines

Data publikacji:
29-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tines

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Fabryczna: Są już dwa kilometry torów
Na budowie dworca Nowa Łódź Fabryczna ułożono już dwa kilometry nawierzchni szynowej. W ciągu tygodnia ekipa budowlana układa ok. 300 metrów toru. W sumie do położenia jest ok. 12,5 km nawierzchni na 4,2-kilometrowym odcinku dworca i tunelu. Odpowiedzialna za montaż firma Tines jest podwykonawcą firmy Torpol, lidera konsorcjum, które buduje dworzec.

– Systematyczne dostawy elementów konstrukcji trwają od lutego. Pod koniec marca zabetonowaliśmy i ułożyliśmy pierwszy odcinek bezpodsypkowej nawierzchni szynowej. Podobną konstrukcję realizowaliśmy już dla tunelu kolejowego prowadzącego na lotnisko Warszawa-Okęcie oraz na centralnym odcinku II linii warszawskiego metra – mówi Bogusława Kruk, kierownik działu technicznego Tines.

– Zaletą nawierzchni bezpodsypkowej jest jej wytrzymałość, a także ograniczenie prac utrzymaniowych do minimum, co pozwala na ograniczenie kosztów przyszłej eksploatacji. W Europie Zachodniej rozwiązania te stosowane są już od 30 lat i zbierają bardzo pozytywne recenzje – podkreśla Tomasz Szuba, prezes Tinesa.

Sam budynek dworca będzie złożony z 3 poziomów. Na parterze znajdzie się 8 przystanków autobusowych i dworzec tramwajowy z 4 peronami. Na drugim poziomie, 8 metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi oraz pomieszczeniami biurowymi. Dla pasażerów powstanie tutaj wielostanowiskowy przystanek autobusów międzymiastowych. Na trzecim poziomie, 16,5 metra pod powierzchnią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami oraz 960 miejsc parkingowych. Nowa stacja będzie mogła  obsłużyć nawet do 200 tys. pasażerów dziennie.

Tak przebudowany dworzec w przyszłości będzie mógł stać się częścią linii średnicowej, przebiegającej pod centrum Łodzi, prowadzącej pociągi regionalne i pociągi dużych prędkości. W momencie stworzenia układu podziemnych tuneli, łączącego dworzec Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską w przyszłości będzie możliwe powstanie ciągłej linii kolei dużych prędkości zwanej „Y” (Warszawa – Łódź – Poznań, Warszawa – Łódź – Wrocław), która nada węzłowi Łódź Fabryczna charakter międzynarodowy.  Dzięki temu skróceniu ulegnie podróż z Warszawy do Wrocławia i Poznania oraz dalej do Pragi i Berlina. Budowa nowego dworca Łódź Fabryczna to obecnie największa inwestycja kolejowa w Europie. Będzie to jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu na Starym Kontynencie.

Nawierzchnia dla Łodzi Fabrycznej w liczbach:

  • Zbrojenie płyty torowej: 1 600 000 kg
  • Beton C30/37 na płytę torową: ok. 14 000 m3
  • Maty wibroizolacyjne: 29 600 m2
  • Bloki szlakowe: ok. 37 000 sztuk
  • Bloki rozjazdowe: ok. 6 000 sztuk
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5