NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Fabryczna: Miażdżąca krytyka raportu Jaspers

| Roman Czubiński 23.11.2012 192

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-11-23 08:52:53 Autor: Bozia
---.range86-181.btcentralplus.com

Bozia
Sprawa jest prosta, Jaspers opierał się wyłącznie na wariackich papierach z Ministerstwa Transportu, w dodatku już częściowo nieważnych.

Na początku 2013 roku będzie aktualizacja papierów + nowe analizy potoków. Zapewnię pojawią się tam dokumenty o ŁKA (którym integralnym punktem jest dworzec Fabryczny, inaczej projekt leży), oraz budowie tunelu średnicowego dla kolei konwencjonalnej (w opinii było, że ślepy dworzec nie ma sensu i trzeba budować tunel, choć już od początku 2012 roku wiadomo, że będzie budowany)
2012-11-23 08:55:36 Autor: qwas
---.tktelekom.pl
Hasło: \"Cały Naród buduje swoją Stolicę\" już przerabialiśmy.
Teraz zafundowaliśmy Łodzi inwestycję, której nie jest w stanie udźwignąć i przez lata trzeba będzie ją wspierać środkami centralnymi.
Samo rozwiązanie jest wątpliwe nie tylko ekonomicznie ale także funkcjonalnie.
Czas pokaże kto miał rację, tyle tylko,że za cenę, która ze zdrowym rozsądkiem nie ma nic wspólnego.
A to dopiero początek tych nakładów...
2012-11-23 09:13:02 Autor: użytkownik polskich kolei
---.sgh.waw.pl
Jaspers myśli że Polska to kraj 4 świata.
2012-11-23 09:15:24 Autor: E2rd
---.aster.pl
Mówiąc wprost, cały ten Jaspers trzęsie naszymi projektami unijnymi, zgłasza po kilkanaście razy sprzeczne uwagi do złożonych już wniosków o dofinansowanie, i nie obowiązują Ich żadne terminy na wydanie opinii, po których wniosek uważa się za zaopiniowany pozytywnie.

Być może casus Łodzi to najwyższy czas żeby poważnie prześwietlić i zrewidować rolę Jaspersa w procesie inwestycyjnym i ukrócić trochę tą ich swawolę i rozpasanie w przewracaniu projektów do góry nogami.
2012-11-23 09:15:33 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Czas najwyższy zakończyć to hucpę. Łódź chce dworca i tunelu a niech sobie weźmie kredyt komercyjny i buduje.
2012-11-23 09:21:58 Autor: Bozia
---.range86-181.btcentralplus.com

Bozia
\"Czas najwyższy zakończyć to hucpę.\"

Dopiero się zaczyna i skończy się w 2015 roku hucznym otwarciem i nową szansą na rozwój Łodzi, oraz kolejnictwa w węźle! :)

\"Łódź chce dworca i tunelu a niech sobie weźmie kredyt komercyjny i buduje.\"

Łódź buduje we współpracy z PKP PLK i PKP SA (podział kosztów), które również są zainteresowane rozwojem łódzkiego węzła kolejowego.
2012-11-23 09:22:39 Autor: Misiek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czas najwyższy zakończyć to hucpę. Wrocław, Kraków, Katowice, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Warszawa, Poznań chcą dworców i modernizacji węzłów a niech sobie wezmą kredyt komercyjny i budują.
2012-11-23 09:37:52 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Ha ha ha czy budowa zbędnego podziemnego czegoś to modernizacja obecnej infry? Ni eto całkiem nowa budowa więc moderna wyklucza istnienie podziemnego Bizancjum.

2012-11-23 09:51:51 Autor: Bozia
---.range86-181.btcentralplus.com

Bozia
\"Ha ha ha czy budowa zbędnego podziemnego czegoś to modernizacja obecnej infry? Ni eto całkiem nowa budowa więc moderna wyklucza istnienie podziemnego Bizancjum.\"

Również zbędny jesteś Ty, gdyż nic nie wnosisz poza spamem, jadem, innym kwasem...

Modernizacje, to też budowa od nowa - choć by linii kolejowych, leczy położone w wyznaczonych ciągach. Zresztą, projekt dotyczy modernizacji linii Warszawa - Łódź, oraz budowa podziemnej części dworca Łódź Fabryczna.
2012-11-23 09:54:31 Autor: Bozia
---.range86-181.btcentralplus.com

Bozia
Dokładna nazwa projektu - Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, Etap II, lot B,odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Widzew ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych POIiŚ 7.1-24.2.
2012-11-23 10:14:53 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Bozia

Prostokąt można nazwać kwadratem, ale kwadratem nie jest każdy prostokąt. To tyle na dzisiaj :-)

Miłego dnia.
2012-11-23 10:18:59 Autor: Bozia
---.range86-181.btcentralplus.com

Bozia
\"Prostokąt można nazwać kwadratem, ale kwadratem nie jest każdy prostokąt.\"

Zawsze lubiłem te Twoje filozofie. :)

Miłego dnia.
2012-11-23 10:50:12 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Bozia

Daj proszę pełnego linka do tego tekstu (redakcja nie zawsze może wkejać całość - bez gody - stąd skróty), bo on jest bardzo ciekawy i... w dużej mierze słuszny. Choć oczywiście wielkość 100 tys pas. dziennie to czcza fikcja, ale za ileś tam lat być może ok. 50 tys. dałoby się uzyskać (razem z ŁKA i ...KDP :-)

Nieraz zwracałem uwagę, że Jaspers - mimo że go cenię - czasem przesadza lub przegina pałę. Z drugiej strony od tego są władze Łodzi oraz PLK, aby te rzeczy zwyczajnie wyjaśniać merytorycznie.
2012-11-23 11:02:46 Autor: pszalk
---.internetdsl.tpnet.pl
Ĺšródło informacji:
http://iptlodz.org/blog/2012/11/20/bledy-przy-budowie-dworca-to-uwagi-jaspers-sa-bledne/#more-828
2012-11-23 11:15:08 Autor: pasażer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Drodzy fani budowy dworca w Łodzi - po pierwsze mam pytanie jakie jest finasowanie tej inwestycji z budżetu Państwa (PKP PLK i PKP SA).

Jak już pisałem Łódź nie ma szansy zostania węzłem kolejowym o znaczeniu krajowym - chyba że CMK i E-20 zostaną przetrasowane przez Łódź na co w ciągu najbliższych klikdziesięciu lat się nie zanosi. Kryteria 100 tys. pasażerów czy nawet 50 tys. pasażerów to science fiction w sytuacji gdy stacja będzie obsługiwać Łódź i aglomerację a nie ma szansy stać się węzłem o znaczeniu Katowic, Krakowa, Poznania czy Wrocławia. Na trasie KDP (o ile powstanie) - Łódź będzie tylko przystankiem w drodze do Wrocławia i może dalej (Praga, Niemcyw nieokreślonej przyszłości) . Rozumiem że jest to forum miłośników kolei natomiast fantastyka naukowa to gdzie indziej.

Co do kosztów i kredytu: koszty: np Poznań - budowa (pożal się Boże ) nowego dworca - dofinansowanie budżetu = 0 PLN (słownie: zero), modernizacja węzła - wkład budżetu 28 mln EURO (łączny koszt 100 mln EURO) - przy 10 krotnie większych (OBECNIE) potokach podróżnych niż w Łodzi. Jaki ma być koszt budowy dworca i tunelu w Łodzi ? No słucham

Macie jeszcze jakieś argumenty (poza pseudoargumentem w postaci ŁKA) na zasypywanie milardów PLN w dziurze w ziemi uzasadniając to że możeza kilkadziesiąt lat dworzec tej wielkości będzie potrzebny ?



2012-11-23 11:25:39 Autor: p1p2
---.vtelecom.pl
Istnienie środków unijnych powoduje, że dramatycznie spada efektywność realizowanych projektów. W normalnych warunkach projekty takie jak nowy dworzec w Łodzi za 1.5 mld nigdy by nie powstały, bo po prostu nic nie uzasadnia inwestycji o takiej skali i takich kosztach w tamtym miejscu. Czasami można wręcz odnieść wrażenie, że celem istnienia funduszy europejskich jest wyłącznie ich \\\"przerobienie\\\". Gdyby wszystkie pieniądze były kierowcane wyłącznie na inwestycje wyłącznie potrzebne, efektywne i rentowne, to rzeczywiście byśmy na tym skorzystali. Po co natomiast budować za unijne dotacje coś, co potem trzeba będzie dotować (to nie dotyczy tylko tego dworca, ale wielu wielu innych inwestycji). Unia finansuje część wydatków związanych z budową, ale nie finansuje późniejszych kosztów utrzymania. To powoduje, że w perspektywie kolejnych 10 czy 20 lat, te koszty utrzymania całkowicie \\\"zjedzą\\\" tą dotację.
2012-11-23 11:26:07 Autor: lysypr
---.107.47.194
No są argumenty
- dla PKP SA i PKP PLK inwestycja obliczona jest pod spory zysk ze sprzedaży/dzierżawy zwolnionych terenów we właśnie realizowanym projekcie Nowego Centrum Łodzi
- ŁKA nie jest pseudo argumentem, ona właśnie powstaje i z tego co obecnie widać ma olbrzymie szanse na sukces co bezpośrednio przełoży się na ilość pasażerów na dworcu
- jakie dofinansowanie z budżetu? patrząc na budowę dworca w Poznaniu Łódź Fabryczna jest finansowana w ten sam sposób
2012-11-23 11:52:51 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Odniosę się tylko do pomysłu Jaspers, żeby Łódź Fabryczna miała 4 krawędzie peronowe zamiast 8. Warszawa Centralna ma 8 krawędzi + 2 na Śródmieściu (liczę tory) - brak miejsca na wpuszczenie KDP i kombinacje co dobudować, Kraków Główny - 10 krawędzi, Poznań Główny - 14 krawędzi, Wrocław Główny - 11 krawędzi, Gdańsk Główny - 11 krawędzi, Katowice - 10 krawędzi.

Główny dworzec w Łodzi ma mieć 4 krawędzie peronowe? Stary dworzec miał 6. Czy na dworcu przelotowym (obsługującym pociągi aglo, międzymiastowe i KDP) spodziewamy się mniejszego ruchu niż na czołowym? No i czy obecna inwestycja ma wprowadzić w Łodzi normalność w transporcie kolejowym czy wręcz przeciwnie?
2012-11-23 12:56:54 Autor: pasażer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
\"dla PKP SA i PKP PLK inwestycja obliczona jest pod spory zysk ze sprzedaży/dzierżawy zwolnionych terenów we właśnie realizowanym projekcie Nowego Centrum Łodzi\" - ciekawy jestem jaki to procent kosztów inwestycji to słowo - spory

\"- ŁKA nie jest pseudo argumentem, ona właśnie powstaje i z tego co obecnie widać ma olbrzymie szanse na sukces co bezpośrednio przełoży się na ilość pasażerów na dworcu\" - proszę mi wybaczyć ale ten argument jest absurdalny jako uzasadnienie budowy -JEDNEGO - dworca w cenie międzynarodowego lotniska

\" jakie dofinansowanie z budżetu? patrząc na budowę dworca w Poznaniu Łódź Fabryczna jest finansowana w ten sam sposób \" taaa -tzn Trigranit ile poniósł kosztów na Wasz dworzec jeśli sposób finansowania jest ten sam ? Jeśli ten sam to skąd ten pisk o centralne dofinansowanie ?

To właśnie w Poznaniu możemy mówić o zyskach z uwolnienia terenów w zamian za co pasażerowie otrzymali dworzec na palach wielkości budy dla psa plus norę pod parkingiem (perony) przy 50 tys. pasażerów dziennie już dzisiaj a nie za pięćdziesiąt lat. No ale Poznaniacy wybrali Waldy Dzikowskiego a nie Cezarego Grabarczyka.




2012-11-23 14:22:27 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
Z tym, że w tunelu wystarczą 2 tory i być może mógłby być wykonany odkrywkowo pod ulicą Jaspers ma rację. Z pozostałymi rzeczami nie.
2012-11-23 14:27:12 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
@pinkdotR: Trochę niewłaściwe porównanie. Warszawa Centralna jest tylko przystankiem.
Do porównań należało wziąć pod uwagę Warszawę Wschodnią ewentualnie Zachodnią.
W Wsch: 4 krawędzie podmiejskie + 10 dalekobieżnych + kilka torów poza peronami.

W Warszawie średnica powstała jeszcze przed wojną jako linia 4 torowa w pełni
zelektryfikowana z rozdzieleniem ruchu podmiejskiego (dodatkowe 3 przystanki)
od dalekobieżnego. Ruch towarowy prowadzony był przez W-wę Gdańską.

Jeżeli dziś Łódź zabiera się za analogiczne rozwiązanie, to pytanie może być
tylko jedno: Dlaczego tak późno? Ci którzy to rozwiązanie krytykują są zwykłymi zawistnikami.

Na 3 - 3,5 kilometrowym odcinku między Fabryczną a Kaliską ŁKA powinna mieć jeszcze
ze dwa przystanki po drodze. (Np. między Piotrkowską a Kościuszki i za Ĺťeromskiego).
Tunel pod Zieloną z wyjazdem na Kaliską od strony Macro Cash\\\'a. Tory dalekobieżne
na Kaliską, a podmiejskie na Kaliską i do Zgierza.
Nie jest to inwestycja, na którą Łodzi by stać nie było.
To taka moja wizja - projektu nie znam.
Łodzianom życzę sukcesu, a zawistnicy niech sobie szczekają dalej.
2012-11-23 14:47:21 Autor: Wielbiciel Nikifora
---.mnc.pl
Tylko coś o Łodzi a już słychać przyjaciela Wąskotorowej Szybkiej Kolei Krynickiej.
Niech żyje stolica prymitywizmu
2012-11-23 14:52:10 Autor: wdr
---.238.5.73

wdr
czemu tak nie lubicie łodzi? rozbicie miasta na 2 kolejowe części fabryczną i kaliską było bez sensu. tunel średnicowy z podziałem na część dalekobieżną i podmiejską zapewni możliwość wzrostu ilości połączeń oraz elastyczność w przypadku remontów i wypadków. chyba, że zakładacie, że zapaść na polskiej kolei będzie trwała wiecznie?
tunel najlepiej wykonać analogicznie jak tunele metra w warszawie, szybko i mało utrudnień. metoda odkrywkowa w centrum miasta? dziwne

dodam, że w łodzi byłem tylko kilka razy w życiu (raz byłem zmuszony przedostać się z fabrycznej na kaliską - tragedia)
2012-11-23 15:40:28 Autor: spm
---.xdsl.centertel.pl
Kabaretu ciąg dalszy. \"Uwolnienie terenów inwestycyjnych\" tak bardzo leży na sercu PKP (mniejsza o mutację), a warszawskie działki kolejowe (najdroższa ziemia w kraju) są nadal rakową naroślą na tkance miejskiej: siedliskiem meneli, blaszanych bud, parkingów, brudu i smrodu. Gdzie tu konsekwencja.
W sytuacji w której znajduje się polska kolej, budowanie łódzkiego kosmodromu to aberracja, ale czego nie robi się dla wyborców. Wszak wyrwanie Łodzi z łap komuchów było największym wyborczym sukcesem prawicy to teraz trzeba płacić. Nie zdziwię się jak po wybudowaniu kosmodromu Najbardziej Roszczeniowe Miasto w Polsce zażąda budowy portu rzecznego i kanału do Wisły, jako \"impulsu do rozwoju Łodzi na niespotykaną skalę\".
2012-11-23 18:24:22 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
@wdr
z Fabrycznej na Kaliską od lat dojeżdżało się 12. a z Widzewa 10
2012-11-23 19:17:56 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Sprawa jest ewidentna. Główną przyczyną narastania problemów inwestycyjnych kolei, w tym także a może nawet przede wszystkim łódzkich, jest zastąpienie ekonomii polityką w stopniu nie spotykanym w PRL-u. Pozwolę sobie przypomnieć, że w projekcie (który przeszedł już uzgodnienia resortowe) ustawy o transporcie kolejowym figurował jeszcze zapis zobowiązujący: po pierwsze do zapewnienia kilkuletniego zapasu dokumentacji inwestycyjnej, po drugie do kwalifikowania poszczególnych przedsięwzięć do realizacji w kolejności najwyższych wskaźników efektywności. Pamiętam wściekłość jaką wywołało to w kręgach miłościwie wtedy panującej opcji mimo, że wiceminister odpowiedzialny za kolej był współtwrócą tej koncepcji. Takie ustawowe ograniczenie władzy politycznych decydentów, traktowano prawie jak zamach stanu. Niestety wszystkie kolejne panujące opcje w niczym, pod względem pazerności na władzę, się nie różniły. Rezultat znamy: potworne środki utopione w absurdalnych inwestycjach i PLK-a na granicy bankructwa. A inwestycje to nie jedyny politycznie spaprany porządek (podobnie było z dotacjami do przewozów regionalnych, stawkami dostępu czy zapewnieniem równych warunków konkurencji transportu kolejowego i samochodowego.
2012-11-23 19:36:42 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
\"Co do kosztów i kredytu: koszty: np Poznań - budowa (pożal się Boże ) nowego dworca\"

W Poznaniu (oraz w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, czy Warszawie), wystarczy modernizacja obecnego układu węzła, w Łodzi węzeł trzeba uzupełnić nową infrastrukturą, dlatego powoduje to tak wysoki koszt... Niestety, ale budowa podziemiom jest koniecznością, aby można uzupełnić główne braki łódzkim węźle.

\"Jak już pisałem Łódź nie ma szansy zostania węzłem kolejowym o znaczeniu krajowym - chyba że CMK i E-20 zostaną przetrasowane przez Łódź na co w ciągu najbliższych klikdziesięciu lat się nie zanosi. \"

Ma szanse stać się węzłem, dla całego województwa łódzkiego, węzłem ciągów Wwa - Łódź - Wrocław, Kraków / Katowice - Łódź - Bydgoszcz - Trójmiasto, węzłem łódzkiej kolei aglomeracyjnej.

\"Kryteria 100 tys. pasażerów czy nawet 50 tys. pasażerów to science fiction w sytuacji gdy stacja będzie obsługiwać Łódź i aglomerację a nie ma szansy stać się węzłem o znaczeniu Katowic, Krakowa, Poznania czy Wrocławia.\"

Stanie się węzłem wojewódzkim, jakim dziś są Katowice, Kraków, Wrocław, czy Poznań.

\"Na trasie KDP (o ile powstanie) - Łódź będzie tylko przystankiem w drodze do Wrocławia i może dalej (Praga, Niemcyw nieokreślonej przyszłości) . Rozumiem że jest to forum miłośników kolei natomiast fantastyka naukowa to gdzie indziej.\"

To nie jest fantastyka naukowa, budowa węzłów kolejowych w dużych miasta, to dziś normalność.
2012-11-23 19:44:04 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
\"ciekawy jestem jaki to procent kosztów inwestycji to słowo - spory\"

PKP nie przebudowuje Fabrycznej dla zarobku, robi to dla pasażerów miasta i aglomeracji którzy maja najgorszy węzeł kolejowy w Polsce.

\"proszę mi wybaczyć ale ten argument jest absurdalny jako uzasadnienie budowy -JEDNEGO - dworca w cenie międzynarodowego lotniska \"

Nie śmiesz... Wiesz, że ŁKA się nie skończy. Ruch regionalny PR, ruch dalekobieżny, a dzięki tej przebudowie ilość połączeń poważnie się zwiększy.

\"To właśnie w Poznaniu możemy mówić o zyskach z uwolnienia terenów w zamian za co pasażerowie otrzymali dworzec na palach wielkości budy dla psa plus norę pod parkingiem (perony) przy 50 tys. pasażerów dziennie już dzisiaj a nie za pięćdziesiąt lat\"

I to się nazywa zero wdzięczności i kręcenie nosem... Wystarczy spojrzeć na mapę linii kolejowych i widać, że w Poznaniu wystarczy modernizacja obecnego układu, w Łodzi trzeba przebudowy, w tym budowy nowych linii (Fabryczna - Kaliska)
2012-11-23 19:47:54 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
\"W sytuacji w której znajduje się polska kolej, budowanie łódzkiego kosmodromu to aberracja, ale czego nie robi się dla wyborców.\"

Bzdura. Podziemny Fabryczny powinien już być lata temu.

\"Wszak wyrwanie Łodzi z łap komuchów było największym wyborczym sukcesem prawicy to teraz trzeba płacić.\"

Oj trzeba, bo dzisiejszy stan i układ węzła jest nieakceptowalny dla milionowej aglomeracji.
2012-11-24 01:12:23 Autor: TW
---.toya.net.pl
\"Nieraz zwracałem uwagę, że Jaspers - mimo że go cenię - czasem przesadza lub przegina pałę. Z drugiej strony od tego są władze Łodzi oraz PLK, aby te rzeczy zwyczajnie wyjaśniać merytorycznie.\"

Jest dwóch ekspertów, którzy wyjaśnią wszystko mając w dupie władze Łodzi i PLK. Oni wiedzą wszystko, siedzą we wszystkich pociągach poruszających się z i do Łodzi. Znają potoki, znają sytuację ekonomiczną Łodzian. Siedzą w dupie każdego mieszkańca aglomeracji i już wiedzą, wiedzą że hucpa, bezrobotni chcą zagarnąć Polskę dla siebie...

Tak tak. Czekam jeszcze na wisienkę na torcie. Stwierdzenie, że budowa dworca w Łodzi to niesłychana zbrodnia dokonana na pozostałych trzydziestu kilku milionach Polaków, zdradzonych o świcie gdy ten haniebny projekt Grabarczyka ujrzał światło dzienne... Tak. To był zamach!

:D
2012-11-24 15:31:46 Autor: pasażer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\\\"Ma szanse stać się węzłem, dla całego województwa łódzkiego, węzłem ciągów Wwa - Łódź - Wrocław, Kraków / Katowice - Łódź - Bydgoszcz - Trójmiasto, węzłem łódzkiej kolei aglomeracyjnej.\\\"

Nie wiem czy zauważyłeś że intensywnie modernizaowana jest CMK i Warszawa-Gdynia (rzekłbym nawet że rozpoczął się finisz) - oznacza to że nie będzie żadnego ciągu Kraków / Katowice - Łódź - Bydgoszcz - Trójmiasto bo jest i będzie ciąg Kraków/Katowice-Warszawa-Gdynia
Wwa - Łódź - Wrocław - patrz wyżej - puszczenie rychu na CMK z prędkością 200+ km/h plus modernizacja E-30 od Wrocławia na wschód powoduje że Wrocław zyska znośne połączenie z Warszawą - dopiero po zatkaniu CMK ruszy KDP Warszawa - Łódź - Wrocław (przy sprzyjających politycznych wiatrach i pokonaniu lobby drogowego ). Budowa odnogi do Poznania nie ma sensu bo wystarczy (a raczej jest potrzbna ) modernizacja węzłów Kutno, Łowicz i wyjazdu z Warszawy żeby KDP (i to w wydłużonej relacji przez Łódź )było totalnie niekonkurencyjne w stosunku do istniejącego połączenia. Wniosek - Łódź zostaje niestety tylko przystankiem.
Tak samo jest z lansowaniem na siłę połączenia Poznań-Łódź- Kraków jako alternatywy dla Poznań-Wrocław-Opole-Katowice-Kraków - porównaj sobie potencjał obu ciągów to otrzymasz odpowiedź na nurtujące Cię problemy.

Pozostaje więc ŁKA. W Wielkopolsce też z bólem rozkręcana jest kolej aglomeracyjna - kupiono 22 elfy - ALE ZA SWOJĄ KASĘ.

Przykro mi że ktoś kiedyś zdecydował że stacjami węzłowymi dla Łodzi są Koluszki i Kutno i tak naprawdę bez hipernakładów jest to nie dozmienienia.

Pan Grabarczyk zrobił Wam prezent za który będzie musieli zapłacić. Na pocieszenie powiem że moim zdaniem lepiej wydać mld na transport kolejowy niż na nowy stadion.
2012-11-24 17:44:46 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
TW

Ju toking tu mi!? :-) Chyba nie...

Od zawsze bronię potrzeby budowy tego dworca oraz średnicy, ale równocześnie nie mogę bronić BZDUR takich jako osobne tunele kadepy i średnicy regio (o czy pisałem - nie tylko zresztą ja - na łamach drukowanego RK). JEDEN tunel dwutorowy i starczy.
2012-11-24 19:02:26 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Jestem prawie pewien, że ta chybiona inwestycja zostanie okrojona i to mocno.
2012-11-24 19:38:35 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@bozia: Zgadzam się z tobą. Zawsze będąc w Łodzi zastanawiałem się dlaczego tak duże miasto ma się tak źle. Czytając tu ilu ma przeciwników, teraz rozumiem dlaczego.

Co do liczby torów w tunelu... można zbudować dwa, tylko co jeżeli z czasem okaże się to niewystarczające? Czy dwa p.o. przy dwóch torach nie byłyby problematyczne dla ruchu dalekobieżnego? A może wariant jak na E65 pomiędzy Pszczółkami a Pruszczem Gdańskim - trzy tory, skrajne z peronami, środkowy dla pociągów \"przelowtowych\"? To trzeba przeanalizować i przeliczyć!
2012-11-24 19:40:25 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
\"Jestem prawie pewien, że ta chybiona inwestycja zostanie okrojona i to mocno.\"

Projekt pozostanie bez zmian, gdyż nie ma zupełnie czasu na zmiany, w dodatku afera toczy się wyłącznie o dofinansowanie dwóch peronów niczego więcej.

Myśle, że KE pójdzie na kompromis i dofinansuje budowę trzech peronów, bez czwartego dla KDP, co będzie już wystarczające. Reszta projektu bez zmian.
2012-11-24 20:01:22 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
\"24/11/2012 15:31 Autor: pasażer1\"

Widzę, że według Ciebie, jak ukończą wszystkie inne ciągi kolejowe, to przewozy dalekobieżne wyniosą się w Łodzi, co jest oczywiście bzdurą. Linie kolejowe wchodzące z Łodzi również będą remontowane, co przełoży się na większość ilość pociągów, no i pasażerów.

\"Przykro mi że ktoś kiedyś zdecydował że stacjami węzłowymi dla Łodzi są Koluszki i Kutno i tak naprawdę bez hipernakładów jest to nie dozmienienia.\"

I czas to zmienić, co jest waret nawet za taką cenne. O ile prowadzenie, E20, czy Wiedenki było planowane kiedy Łódź była jeszcze stosunkowo nie dużym miastem, to prowadzenie węglówki ~ 40km od dynamicznie rozwijającej się miasta, była głupotą i straconą szansą aby połączyć węgielny GOP, włókienniczy ŁOP z portami wybrzeża.
2012-11-24 21:43:24 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lodz/finansowanie-fabrycznego-jest-zabezpieczone,1,5313964,region-wiadomosc.html

Czyli małe wyjaśnienie kwestii, kto sfinansuje przebudowę, jeśli UE ciachnie po dofinansowaniu.
2012-11-25 17:40:09 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak tylko Fabryczny w RK to od razu wojna. Projekt takiej plomby z Fabrycznego na Kaliski to dobry pomysł. Sam go popieram i to czterema łapami. ALE: Co dalej, że spytam? Do Kutna - jednym rozpieprzonym do granic możliwości torem? Na kierunek Ostrów, Kalisz po dwóch rozpieprzonych i pełnych dwudziestek torach? Jaja tam sobie w PLK robią i faktycznie przypomina to trochę przemiał unijnej kasy. Choć chodzą słuchy o przebudowie do Kutna na dwa tory w częściowo nowym śladzie. Ale czy to prawda- - ja nie wiem.
Pozdrawiam.
2012-11-25 17:44:01 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co do wrogów Łodzi. Zawsze będą, byli i są. Wiadomo - każdy ciągnie w swoją stronę. Nic dziwnego - ot Polaczkowy charakterek :-)
2012-11-25 21:14:17 Autor: TW
---.toya.net.pl
\"Ju toking tu mi!? :-) Chyba nie...\"

Of kors nie :) Dwaj \"szpece\" na K są nie podrobienia. Produkują na raz tyle jadu co średniej wielkości stado jadowitych węży...

\"JEDEN tunel dwutorowy i starczy.\"

Teoretycznie tak... patrząc na obecną sytuację. Pytanie czy budując taki tunel nie warto założyć, że za kilka lub kilkanaście lat jednak ruch się zwiększy i będzie potrzebna większa przepustowość? Poprawić tunel to nie \"hop-siup\".
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5