Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Co dalej z linią 46?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Co dalej z linią 46?
Samorządowcy ze Zgierza i Ozorkowa wystosowali do marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia apel w sprawie modernizacji podmiejskiej linii tramwajowej 46. Pismo zawiera prośbę o uznanie remontu łączącej Łódź z Ozorkowem trasy za inwestycję strategiczną dla województwa. Autorzy chcą, by znalazła się ona na liście działań dofinansowywanych przez UE na lata 2014-2020. Dokument podpisali: prezydent Zgierza Iwona Wieczorek, burmistrz Ozorkowa Jacek Socha, wójt gminy Zgierz Zdzisław Rembisz oraz wójt gminy Ozorków Władysław Sobolewski.

- Gmina Ozorków jest żywotnie zainteresowana funkcjonowaniem linii 46 - deklaruje sekretarz gminy Wojciech Brzeski. - Mamy świadomość złego stanu technicznego infrastruktury. Konieczna modernizacja nie jest możliwa bez środków unijnych, a ich pozyskanie - bez zaangażowania władz województwa. Orientacyjny koszt remontu podany przez MPK Łódź to 85 milionów złotych. Nasze samorządy nie są w stanie zabezpieczyć takiej sumy w budżetach gminnych.

Według Joanny Blewąskiej, rzecznik Marszałka Województwa Łódzkiego, za wcześnie na konkretne obietnice. - W Brukseli trwają dopiero negocjacje, od których wyniku zależy, na jaką kwotę wsparcia w ramach funduszy unijnych będzie mogło liczyć województwo - tłumaczy rzecznik. - Warto, by beneficjenci przygotowali się jak najlepiej do następnego okresu programowania. Dobrze, że gminy myślą już nad wspólnymi projektami, takimi jak modernizacja linii 46. Urząd Marszałkowski na pewno będzie wspierał je w pozyskiwaniu funduszy unijnych. Obok regionalnych programów operacyjnych, można skorzystać z funduszy centralnych - dodaje Blewąska.

Przed kilkoma dniami łódzkie media obiegła wiadomość o planach ograniczenia częstotliwości kursowania tramwajów na linii ozorkowskiej. Obniżeniu do 20 km/h miała też ulec prędkość jazdy. Powodem obu posunięć miał być zły stan torowiska. Jan Zbroński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu ds. transportu zbiorowego i inżynierii, twierdzi jednak, że zmian na razie nie będzie. - Zgodnie z porozumieniem międzygminnym w sprawie obsługi linii, na zmianę warunków muszą zgodzić się wszyscy jego uczestnicy. Prowadziliśmy z nimi rozmowy, ale zgody na proponowane zmiany nie uzyskaliśmy. Wobec tego linia 46 na dzień dzisiejszy kursuje według dotychczasowych zasad - informuje.

Pierwszy tramwaj elektryczny dotarł do Ozorkowa w 1926 r. (wcześniej przez cztery lata linia funkcjonowała jako kolej wąskotorowa z trakcją parową). Dziś linia 46 jest najdłuższą z łódzkich podmiejskich tras tramwajowych. Czas przejazdu z pętli na Zdrowiu (Łódź) przez Zgierz do Ozorkowa (ul. Cegielniana) wynosi od 93 do 97 minut. Od kwietnia bieżącego roku operatorem linii jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5