NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Kutno: Dodatkowe prace wymuszają komunikację zastępczą

| Kasper Fiszer 06.03.2018 1,7k

Łódź – Kutno: Dodatkowe prace wymuszają komunikację zastępczą
Pociąg ŁKA w Łodzifot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna zastąpi swoje wszystkie pociągi ze Zgierza do Kutna autobusami, bo choć część odcinka pozostanie przejezdna, jego przepustowość będzie bardzo niska. Na wszystkich mijankach czynny ma pozostać bowiem tylko jeden z torów, co praktycznie uniemożliwi krzyżowanie pociągów od Kutna aż do Chociszewa. Znacząco zmniejszone pozostaną także możliwości podsyłania składów, bo wciąż trwa remont magistrali E20 pomiędzy Łowiczem a Kutnem.
Za kilka dni rozpocznie się remont wiaduktu kolejowego w Zgierzu, co spowoduje znaczące zmiany w ruchu pociągów w regionie łódzkim. W marcu i kwietniu zamknięty dla ruchu będzie odcinek Zgierz – Chociszew, w kwietniu i maju roboty wymuszą zaś wstrzymanie ruchu pomiędzy Zgierzem a Strykowem. W pierwszym etapie inwestycji ŁKA zastąpi swoje pociągi autobusami na całym odcinku Łódź – Kutno, podczas gdy podróżujący kursami Przewozów Regionalnych przesiądą się do autobusów jedynie na odcinek do Chociszewa.

Praktyczny brak możliwości mijania się pociągów

– Zamknięcie torów zostanie wprowadzone od stacji Zgierz do stacji Ozorków lub Chociszew [w wybranych dniach – dop. kf]. Dodatkowo jednak w tym terminie [a więc od 11 marca do 7 kwietnia] będą prowadzone prace torowe i uzupełniające na wszystkich stacjach od Zgierza do Kutna, czyli Zgierz Kontrewers, Chociszew, Ozorków, Łęczyca i Witonia – mówi Marta Markowska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – Spowoduje to, że na każdej z tych stacji dostępny będzie tylko jeden tor z jedną krawędzią peronową, co praktycznie wykluczy możliwość mijania się tam pociągów – tłumaczy.

– Należy również pamiętać, że trwa cały czas kompleksowa przebudowa stacji Kutno i dostępna jest tylko jedna krawędź peronowa dla pociągów jadących z i do Zgierza. Jednocześnie prowadzone są intensywne prace modernizacyjne na linii nr 3 od Kutna do Łowicza, trwa też przebudowa stacji Łowicz Główny – dodaje nasza rozmówczyni. Roboty na magistrali E20 miały według niej spowodować, że w wybrane dni podsyłanie składów do Kutna w celu obsługi odcinka do Chociszewa byłoby niemożliwe.

Najwięcej podróżnych w Grotnikach, Ozorkowie i Łęczycy

Łódzka spółka zdecydowała się więc na całkowite wycofanie swoich kursów. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami za część z nich – pociąg w kierunku Kutna w dni robocze po 15:00 i w piątki oraz w inne szczytowe dni po 14:00 oraz dowożący do Łodzi na 8:00 – podstawione zostaną dwa autokary. – Jeden zatrzyma się na każdej stacji, drugi obsłuży zaś tylko miejsca o największych potokach podróżnych, czyli Grotniki, Ozorków i Łęczycę. Umożliwi to również pokonanie całej trasy z Łodzi do Kutna tylko o 20 minut dłużej niż pociągiem – zapowiada przedstawicielka ŁKA.

Marta Markowska informuje, że utrudnienia podczas zamknięcia fragmentu linii łowickiej będą mniejsze. Od 9 kwietnia do 6 maja autobusy kursować będą bowiem tylko pomiędzy Zgierzem a Strykowem. Zarówno z Łodzi do Zgierza, jak i ze Strykowa do Łowicza podróżni będą natomiast przewożeni pociągami.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5