NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ŁKA o zmianach w taryfie: Musimy stosować takie same ceny, jak Polregio

| Kasper Fiszer 17.03.2021 1,6k

ŁKA o zmianach w taryfie: Musimy stosować takie same ceny, jak Polregio
Pociąg ŁKA w Łodzifot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna na mocy umowy z województwem musi utrzymywać jednolitą ofertę taryfową z Polregio – komentuje zmiany w swoim cenniku łódzki przewoźnik. Zwraca też uwagę, że na części tras wprowadzone zostały nowe promocje i udogodnienia (np. wzajemne honorowanie biletów na terenie Warszawy z PKP Intercity). Piotrkowianie mający tamtejszą kartę miejską uzyskali zaś możliwość skorzystania z rabatu na przejazdy w dowolnej relacji.
Niedawno opisywaliśmy na naszych łamach zmiany cen biletów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasach z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego (w grudniu wzrosły tam opłaty za bilety jednoracowe) i do Sieradza (w tym przypadku od 14 marca o ok. 10 proc. więcej trzeba zapłacić za bilety okresowe). Po publikacji artykułu spółka przekazała nam dalsze wyjaśnienia w tej sprawie. Rzecznik prasowy przewoźnika Joanna Osińska zauważa, że na mocy umowy o świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego zawartej z województwem oba przedsiębiorstwa uruchamiające pociągi regionalne muszą stosować jednolitą ofertę taryfową.

– Wobec tego ceny biletów na przejazd pociągami ŁKA są takie same jak przy przejazdach pociągami uruchamianymi przez Polregio. Dopuszczalna jest przy tym możliwość stosowania indywidualnych nazw ofert, ale ceny muszą być takie same – stwierdza przedstawicielka łódzkiej spółki. Wskazuje przykład ofert Połączenie w Dobrej Cenie (Polregio) i Łódzkie Bliżej Ciebie (ŁKA), w ramach których wydawane są kosztujące tyle samo bilety (podobnie jest w przypadku skierowanych do osób starszych promocji Regio Senior i ŁKA Senior). Zmiany dotyczą więc taryf obu przewoźników. Przypomnijmy, że zarówno na trasie do Sieradza, jak i do Piotrkowa to ŁKA jest obecnie przewoźnikiem głównym, który obsługuje większość kursów realizowanych na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Bilety miesięczne do Piotrkowa wciąż tanie, koniec utrudnień na trasie do Sieradza

ŁKA potwierdziła wcześniejsze informacje o wycofaniu ze sprzedaży oferty Bilet Promocyjny obowiązującej do 13 marca na linii sieradzkiej (także w pociągach kategorii Regio). – Oferta ta została wprowadzona na czas modernizacji odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Pragniemy zauważyć, że prace rewitalizacyjne na tym odcinku zostały zakończone 17 lutego – mówi Joanna Osińska. Wówczas rzeczywiście przywrócono ruch wszystkich pociągów i zlikwidowano zastępczą komunikację autobusową. Niespełna miesiąc później, 14 marca, czas przejazdu uległ istotnemu skróceniu. Formalnie inwestycja prowadzona przez PKP PLK wciąż trwa.

Na trasie do Piotrkowa Trybunalskiego podniesiona została cena biletu jednorazowego w ramach oferty Łódzkie Bliżej Ciebie. Jednak równocześnie mogący wylegitymować się kartą miejskią wydawaną mieskańcom Piotrkowa Trybunalskiego płacącym tam podatki otrzymali możliwość kupna biletów ze zniżką ok. 30 proc. od ceny podstawowej (obliczaniej zgodnie z taryfą kilometrową, a więc bez uwzględnienia dodatkowych promocji, np. wspomnianej Łódzkie Bliżej Ciebie). Jak zaznaczyła nasza rozmówczyni, zniżka ta udzielana jest nie tylko w przypadku przejazdów do Łodzi, ale w dowolnej relacji obsługiwanej przez ŁKA. – Należy też podkreślić, że cena biletu miesięcznego z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego w ramach oferty Łódzkie Bliżej Ciebie pozostała na tym samym poziomie i jest o ok. 38 proc. niższa niż cena wynikająca z taryfy podstawowej – usłyszeliśmy.

Spore zmiany na linii do Warszawy – także w rozkładzie jazdy

Rzecznik łódzkiej spółki poinformowała nas także o zmianach w cenniku obowiązującym w weekendowych pociągach ŁKA Sprinter na trasie z Łodzi do Warszawy. Od 14 grudnia za bilet jednorazowy ze Skierniewic do Warszawy trzeba zapłacić 14,90 zł (cena według taryfy podstawowej to 18,90 zł). Jednocześnie rozpoczęto sprzedaż biletu miesięcznego ze Skierniewic do Łodzi (w dwie strony) w ramach oferty Łódzkie Bliżej Ciebie za 295 zł (cena podstawowa to 322 zł).

Kolejne nowości wprowadzono w minioną niedzielę. Wówczas znacząco zmieniła się organizacja ruchu. – W założeniach do konstrukcji rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 pociągi kategorii ŁS miały rozpoczynać i kończyć bieg na stacji Warszawa Główna. Ostatecznie od 14 marca cztery pary pociągów ŁS wjeżdżają na stację Warszawa Główna, dwie pary jeżdżą przez Warszawę-Ochotę, Warszawę-Śródmieście, Warszawę-Powiśle i Warszawę-Stadion do Warszawy Wschodniej, jedna para kursuje do i z Warszawy Centralnej, a jedna przez Warszawę Centralną do Warszawy Wschodniej – opisuje Joanna Osińska. Dziewiąta para w soboty pojedzie do Warszawy Wschodniej przez Warszawę Centralną, a w niedziele – do Warszawy Głównej. – Zmiany relacji pociągów były możliwe tylko dzięki determinacji osób odpowiedzialnych za konstrukcję rozkładu jazdy zarówno po stronie przewoźnika, jak i zarządcy infrastruktury – oceniają służby prasowe ŁKA. Konsekwencją zmian rozkładowych jest wprowadzenie od 14 marca w terminach kursowania pociągów Sprinter wzajemnego honorowania biletów ŁKA i PKP Intercity na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5