Partnerzy serwisu:

Liu Hui: Polska kolej musi przyspieszyć

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś/łm, Rynek Kolejowy, 24 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

Liu Hui: Polska kolej musi przyspieszyć
- Podczas naszego pobytu w Polsce nie widzieliśmy ani jednej drogi, którą można by uznać za autostradę. Prędkość na liniach kolejowych należy uznać za niską. Polskie koleje nie nadążają. Aby sprostać potrzebom ludzi polska kolej musi przyspieszyć – powiedział w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Liu Hui z China Railway Engineering Corporation (CREC).

Jak Chińczycy mogą pomóc Polsce w budowie własnej sieci kolei dużej prędkości?

Liu Hui, wiceprezes China Railway Engineering Corporation (CREC): Chiny od momentu przyspieszenia rozwoju transportu kolejowego do budowy pierwszych linii kolei dużych prędkości potrzebowały 5 lat. W czasie powstała potrzebna infrastruktura, zdobyliśmy doświadczenie i wykształciliśmy kadry. Chiny osiągnęły zatem sukces na tym polu i mają możliwość, żeby to wykorzystać. Dlatego też chcielibyśmy się podzielić ze stroną polską i opisać drogę, która Chińczycy musieli pokonać, aby dość do stanu infrastruktury kolejowej, jaki jest obecnie u nas. Poprzez wczorajsze i dzisiejsze spotkania mogliśmy się zapoznać z polskim rynkiem i to może być pomocne w dalszej współpracy. Polski rząd wydaje się przywiązywać dużą wagę do rozwoju na tym polu.

Jak pan ocenia polską infrastrukturę kolejową?

Sieć dróg w Polsce wynosi 30 tys. km a sieć kolejowa to ok. 20 tys. kilometrów. To może robić pewne wrażenie. Uzupełniają je transport wodny i lotniczy, ale wydaję się, że one nie nadążają za potrzebami transportowymi kraju. Podczas naszego pobytu w Polsce nie widzieliśmy ani jednej drogi, która można by uznać za autostradę. Prędkość na liniach kolejowych należy uznać za niską. Odbyłem niedawno spotkanie z władzami PKP i Ministerstwa Infrastruktury, podczas którego odbyliśmy podróż pociągiem TLK do Łodzi. Wydaje się, że to największe osiągnięcie polskich kolei. W Polsce może to budzić nadzieje i imponować, ale w porównaniu z chińskimi osiągnięciami jest to projekt zapóźniony. Polskie koleje nie nadążają. Aby sprostać potrzebom ludzi Polska kolej musi przyspieszyć (…).

Czy podczas realizacji projektu w Polsce zamierzacie wykorzystać wiedzę polskich inżynierów?

To jest także jeden z elementów naszej polityki, że jeżeli uda nam się wygrać w przetargu z pewnością będziemy wykorzystywać potencjał tych krajów, w których realizujemy inwestycję. Tak robiliśmy w Etiopii i Wenezueli. Korzystaliśmy tam z pomocy miejscowych inżynierów. Wierzę, że jeżeli będziemy mieli szansę realizacji kontraktu w Polsce, będzie to jednocześnie szansa dla polskich pracowników.


CREC jest trzecim największym cywilnym przedsiębiorstwem inżynieryjnym na świecie oraz największym wykonawcą inwestycji kolejowych, drogowych i tuneli w Azji i Chinach. Zatrudnia ok. 220 tys. pracowników. Przedsiębiorstwo posiada czołową pozycję na rynku budowlanym w Chinach i uczestniczy w wielu projektach infrastrukturalnych za granicą (zwłaszcza w krajach południowo-wschodniej Azji i Afryki). W rankingu 500 największych przedsiębiorstw w 2007 roku magazynu „Fortune” firma CREC znalazła się na 342 pozycji.

Więcej o aktywności firmy chińskich na polskim rynku w następnym numerze „Rynku Kolejowego”. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Infrastruktura

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Łukasz Kuś 05 września 2016

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

Biznes

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

lk, Rynek Kolejowy 08 maja 2016

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

Świat

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Świat

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Global Post/lp, Rynek Kolejowy 05 grudnia 2015

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Biznes

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 03 czerwca 2015

Zobacz również:

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Infrastruktura

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Łukasz Kuś 05 września 2016

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

Biznes

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

lk, Rynek Kolejowy 08 maja 2016

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

Świat

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Świat

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Global Post/lp, Rynek Kolejowy 05 grudnia 2015

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Biznes

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 03 czerwca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5